Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HerreJemini, lang tråd dette nu. ArcticOC - Leste du skulle prøve Win XP 64bit-versjon, ble det noe av? Jeg skal snart smelle sammen mitt system, og har egentlig lyst til å prøvekjøre, men undrer jo på om noen har brukt det, og har noen kommentarer på OS'et - i kombinasjon med hovedkortet.

Lenke til kommentar

Blir kanskje litt offtopic dette, men det er jo tanker rundt det å tyne mest mulig ut av DFI N4 =)

 

uff, det er jo virkelig litt å gi slipp på da.. Men, man må vel følge teknologien kanskje? Noen som forresten vet om noen tester/omtaler av 32-bits vs. 64-bits OS? Om det utnytter prosessoren bedre er det vel verdt det.

Lenke til kommentar
De nye OCZ brikkene2X PC 4000 Gold VX ser jævlig fete ut. Akkurat henta dem i posten....

 

Wow! :dribble:

Da står de til innbrenning på 3. volt på kortet. Klokket opp prosessoren i kveld og dette ser ut til å være det lureste jeg har gjort på lenge...

 

-neste blir 3,5 volt og klokke opp prosessoren igjen. Noe jeg bør passe på????

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Har nå sendt inn 2 minnebrikker i retr pga defekt vare. Er fristet til å gå for 2x512MB PC4000 VX minne. Men etter å ha spilt BF2, så ser eg behovet for 2GB minne. Noen som klare å kjøra 4 brikker på 400ddr eller går det automatisk til ddr333?

 

Edit: POST NR 1000! :w00t::w00t::D

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Prøv å gjett hva som ligger i esken til Ultra-D versjonen av kortet..

 

..1stk. uorginal SLi bridge! :love:

 

Jeg vet ikke om det er Netshop eller DFI som legger disse med kortet nå for tiden. Men jeg syns uansett det er jæv*ig ok gjort :thumbup:

 

Broen lå i embalasjen til en kompis som akkurat har bygget seg ny PC.

 

nVidia har enda ikke låst muligheten til å modde ultra-chipsettet, så ser fremdeles lite poeng i å kjøpe dyr SLi-versjon.. og hvertfall ikke nå som man får uorginal "bridge" med på kjøpet til Ultraen

 

Grattis med nr.1000 Furyfax h015.gif

post-24-1120195908_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

For de som måtte lure på hvordan prosjekt "passivt kjølt gaming PC" går:

 

- Chipsetkjøler ferdig (den dere har sett tildigere)

- CPU kjøleren som skal brukes "asetek micro" er ikke på lager før noen uker

- Skjermkortet (x800xl) kjøles foreløpig men ATI silencer

- RAM kjølerprosjektet er 70%ferdig (se bakover i tråd)

- ducten/trakten som skal gå fra cpu og chipsetkjøler til 120mm vifte i PSU (Mist500) blir ikke designet før CPU kjøleren er i hus.

 

Hele maskinen kjøles av viften som står i PSU, og det ganske bra overklokket også :love:

 

Dette kjører jeg akkurat nå -->

 

..og når RAM-kjøleren er ferdig øker jeg hastigheten på minnet til 270MHz på samme timings..

post-24-1120200918_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
- ducten/trakten som skal gå fra cpu og chipsetkjøler til 120mm vifte i PSU (Mist500) blir ikke designet før CPU kjøleren er i hus.

 

Hele maskinen kjøles av viften som står i PSU, og det ganske bra overklokket også :love:

Dersom PSU-vifta sørger for lufting i kabinettet vil PSU bli varmere enn hvis den (optimalt sett) fikk frisk tilførselsluft. Viftetermostaten vil dermed gjøre at vifta på PSU går fortere enn den trenger = unødvendig støy.

 

Dette er iallefall situasjonen jeg opplever med min egen PC, der P4 HSF blåser rett i Fortron 350W PSU. Har etterhvert kommet til at designen ikke er optimal med tanke på støy iallefall.

 

En bedre løsning tror jeg vil være å kjøre mest mulig frisk luft inn i PSU (eget luftinntak til PSU?) - og kjøre en separat kabinett-vifte i tillegg - forslagsvis 120mm SilenX (vendur.no) med trinnløs/termostatstyrt regulering.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
- ducten/trakten som skal gå fra cpu og chipsetkjøler til 120mm vifte i PSU (Mist500) blir ikke designet før CPU kjøleren er i hus.

 

Hele maskinen kjøles av viften som står i PSU, og det ganske bra overklokket også :love:

Dersom PSU-vifta sørger for lufting i kabinettet vil PSU bli varmere enn hvis den (optimalt sett) fikk frisk tilførselsluft. Viftetermostaten vil dermed gjøre at vifta på PSU går fortere enn den trenger = unødvendig støy.

 

Dette er iallefall situasjonen jeg opplever med min egen PC, der P4 HSF blåser rett i Fortron 350W PSU. Har etterhvert kommet til at designen ikke er optimal med tanke på støy iallefall.

 

En bedre løsning tror jeg vil være å kjøre mest mulig frisk luft inn i PSU (eget luftinntak til PSU?) - og kjøre en separat kabinett-vifte i tillegg - forslagsvis 120mm SilenX (vendur.no) med trinnløs/termostatstyrt regulering.

 

timtowtdi

Har aldri brukt extra vifter enn de som har stått i PSU og det har fungert bra.

 

All varmluft som kommer ut av kabinettet går jo gjennom PSU enten du ducter eller ikke, ren logikk, systemet utvikler jo like mye avrme uansett.

Lenke til kommentar
For de som måtte lure på hvordan prosjekt "passivt kjølt gaming PC" går:

 

- Chipsetkjøler ferdig (den dere har sett tildigere)

- CPU kjøleren som skal brukes "asetek micro" er ikke på lager før noen uker

- Skjermkortet (x800xl) kjøles foreløpig men ATI silencer

- RAM kjølerprosjektet er 70%ferdig (se bakover i tråd)

- ducten/trakten som skal gå fra cpu og chipsetkjøler til 120mm vifte i PSU (Mist500) blir ikke designet før CPU kjøleren er i hus.

 

Hele maskinen kjøles av viften som står i PSU, og det ganske bra overklokket også :love:

 

Dette kjører jeg akkurat nå -->

 

..og når RAM-kjøleren er ferdig øker jeg hastigheten på minnet til 270MHz på samme timings..

Er venice utgaven mer klokkevennlig enn winchester? -foreløpig bare klokket hos meg til 2,32Mhz. På 1.4V (AMD 64 3200+), og OCZ PC4000 på 2,5-3-3-8 på 3.3V.

Lenke til kommentar
Dette kjører jeg akkurat nå -->

 

..og når RAM-kjøleren er ferdig øker jeg hastigheten på minnet til 270MHz på samme timings..

Er venice utgaven mer klokkevennlig enn winchester? -foreløpig bare klokket hos meg til 2,32Mhz. På 1.4V (AMD 64 3200+), og OCZ PC4000 på 2,5-3-3-8 på 3.3V.

Min Winnie 3000+ klokket stabilt til 2450MHz :thumbdown:

 

Min Venice 3000+ klokker stabilt til 2750MHz :thumbup:

 

Begge resultater på 1,47Volt og med Zalman 7700cu på aller laveste turtall (1200RPM)

 

Prime95 + memtest i minst 24timer = stabilt

 

Tror de fleste som går over til Venice klokker fra 200-400MHz mer i snitt (3000/3200+)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Dette kjører jeg akkurat nå -->

 

..og når RAM-kjøleren er ferdig øker jeg hastigheten på minnet til 270MHz på samme timings..

Er venice utgaven mer klokkevennlig enn winchester? -foreløpig bare klokket hos meg til 2,32Mhz. På 1.4V (AMD 64 3200+), og OCZ PC4000 på 2,5-3-3-8 på 3.3V.

Min Winnie 3000+ klokket stabilt til 2450MHz :thumbdown:

 

Min Venice 3000+ klokker stabilt til 2750MHz :thumbup:

 

Begge resultater på 1,47Volt og med Zalman 7700cu på aller laveste turtall (1200RPM)

 

Prime95 + memtest i minst 24timer = stabilt

 

Tror de fleste som går over til Venice klokker fra 200-400MHz mer i snitt (3000/3200+)

Nå er det klokket stabilt til 2.4 her på winchesteren på 1.4 Volt. Systemet er stabilt. jeg fikk en skrekk å gru opplevelse her da jeg la den på 2.5 da harddisken ble slettet uten at jeg helt skjønte hva som skjedde. Altså er Venice mer stabile enn Winchester.

 

bruker samme vifte som du.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Hadde min 3200+ winnie oppe på 2.6 ghz såvidt jeg husker (skal sjekke ved neste reboot, lagret i bios) med ram på 166 mhz. Tror rammen endte på 420 ddr eller noe sånt.

Har uansett klokket ned en del (underklokket ram) for å holde temeraturene nede, da rommet er ganske varmt om sommeren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...