Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

kan jeg bruke 3 brikker på 512 mb hver på dette kortet, brikkene er ocz dual platinium ed. R2 2-2-2-5  ?

 

og kanskje noen kan svare på om det er alright å bruke 64bit os på dette kortet, greit å oppdatere bios f.eks.

 

mvh

audi_a8

Ville blitt litt dumt å bruke 3brikker, du hadde vært begrenset til enkle minnekanaler.

 

Ja, jeg har kjørt Win XP 64bit på kortet uten større problemer. Men vent enda noen måneder før du installerer dette, det er ganske mange komponenter som mangler driverstøtte enda :hrm:

 

Flash bare BIOS fra dos hvis du er i tvil

 

Linux burde også fungere fint i 64bit modus, men også her kan det være vanskelig å finne absolutt ALLE drivere

så da trenger jeg egentlig 4 brikker a 512 mb for å oppnå dual channel?

Jepp, 2 eller 4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan jeg bruke 3 brikker på 512 mb hver på dette kortet, brikkene er ocz dual platinium ed. R2 2-2-2-5   ?mvh

audi_a8

Ville blitt litt dumt å bruke 3brikker, du hadde vært begrenset til enkle minnekanaler.

så da trenger jeg egentlig 4 brikker a 512 mb for å oppnå dual channel?

Korrekt! Kun 2 eller 4 brikker som vil kunne gi Dual (128bits) modus

 

Ikke at det ville gitt så forbanna mye dårligere ytelse, men blir liksom litt bakvendt hvis du skjønner ;)

 

Kjøp den siste du mangler brukt for en billig penge :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
4 brikker går fint

kjøre 2*256 bh5 og 2*256 bh6 til daglig helt oket

241*12 kjøre normal tro skal klare press mot 250-260 på 4briker

Du bruker vel ikke en Venice kjerne cpu? For di jeg klarer ikke så høye hastigheter med 4x512... 1T er bare til å glemme.. Kortet begynner å pipe som gal...

Lenke til kommentar
ArcticOC: Har du testa alle 4 vx brikkene dine samtidig enda? Venter spent påOC resultater  :dribble:

En av brikkene ville kun kjøre 248MHz@3,3volt :no: Så har returnert det ene settet.

 

Det andre paret klokker som bare juling, kjører 270MHz@3,4Volt 1,5 2 2 6 1T

Jeg har bestilt OCZ PC4000. De gleder jeg meg stort til. :thumbup:

Lenke til kommentar
ArcticOC: Har du testa alle 4 vx brikkene dine samtidig enda? Venter spent påOC resultater  :dribble:

En av brikkene ville kun kjøre 248MHz@3,3volt :no: Så har returnert det ene settet.

 

Det andre paret klokker som bare juling, kjører 270MHz@3,4Volt 1,5 2 2 6 1T

Jeg har bestilt OCZ PC4000. De gleder jeg meg stort til. :thumbup:

270 kommer ikke gratis :ermm: Mye burn-in og bra med luft over brikkene for å klare de hastighetene + litt flaks :roll:

 

Driver med et kjøleprosjekt for RAM-brikker, tidligst ferdig om en to uker

Lenke til kommentar

Hei jeg lurer på om jeg skal kjøpe et DFI LandParty nForce4 SLI-DR hovedkort!

 

Men jeg vet ikke om jeg skal velge det eller MSI K8N Diamond eller ASUS A8N SLI Deluxe eller ASUS A8N SLI Platinum! Hvem burde jeg velge?

 

Jeg skal antageli ha et ATI PCI-E kort og PC4200-PC5000 DDR-DIMM minne på totalt 2048MB

 

Ikke tenk på prisen! Jeg har et CREATIVE AUDIGY 2 ZS lydkort så lyden i kortet er det samme! Skal bare ha det kraftigste til PC spilling! Hvem er da best? Å hvorfor?

 

Skal ha en AMD Athlon64 x2 4400+ 2.2GHz prosessor på kortet!

 

Så hvem er best?

 

---------------------------------

 

Hva er forskjellen på er DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR og LANPARTY nF4 SLI-DR?

Linkene dems er her:

UT = http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_s...TYPE=LP&SITE=UK

Uten UT = http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_s...TYPE=LP&SITE=UK

 

Hva i all verden er forskjellen? Er den ene bedre en den andre? Hva er best med eller uten UT?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Har lest det meste her, men det begynner å bli mye etterhvert. Kan noen svare på dette:?

 

Er det noen som har funnet en vannblokk som passer til chipsettet uten å blokkere for SLI? (Helst fra en norsk butikk).

Finnes en tysk kjøleblokk som både er dyr og umulig å få tak i. Ellers så har eg ikkje sett noen, eg lagde en tråd for nnen dager siden om dette emnet, men 0 svar. :cry:

 

Edit: Link

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på er DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR og LANPARTY nF4 SLI-DR?

 

Hva i all verden er forskjellen? Er den ene bedre en den andre? Hva er best med eller uten UT?

hvis du ser på den første posten i denne tråden finner du svaret ditt ;)

Endret av amarios
Lenke til kommentar
Hei jeg lurer på om jeg skal kjøpe et DFI LandParty nForce4 SLI-DR hovedkort!

 

Men jeg vet ikke om jeg skal velge det eller MSI K8N Diamond eller ASUS A8N SLI Deluxe eller ASUS A8N SLI Platinum! Hvem burde jeg velge?

 

Jeg skal antageli ha et ATI PCI-E kort og PC4200-PC5000 DDR-DIMM minne på totalt 2048MB

 

Ikke tenk på prisen! Jeg har et CREATIVE AUDIGY 2 ZS lydkort så lyden i kortet er det samme! Skal bare ha det kraftigste til PC spilling! Hvem er da best? Å hvorfor?

 

Skal ha en AMD Athlon64 x2 4400+ 2.2GHz prosessor på kortet!

 

Så hvem er best?

 

---------------------------------

 

Hva er forskjellen på er DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR og LANPARTY nF4 SLI-DR?

Linkene dems er her:

UT = http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_s...TYPE=LP&SITE=UK

Uten UT = http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_s...TYPE=LP&SITE=UK

 

Hva i all verden er forskjellen? Er den ene bedre en den andre? Hva er best med eller uten UT?

Heisann,

 

Nr.1 UT saken din, tror kanskje det har skjedd noe rot på sidene til DFI, uansett så har Netshop bare ett SLI DR kort. Har aldri hørt om forskjellige utgaver av disse heller.

 

Grunner til å velge SLI DR fremfor MSI og ASUS.

 

1.DFI har en sinnsyk bundle, med masse kabler og den slags.

2.MSI har tradisjonelt sett hatt mye tull med sine hovedkort, og av den grunn holder jeg meg langt unna. I mine øyne er Asus og DFI jevngode på kvalitet.

3.DFI NF4 korta har NB kjøler som bråker mye mindre enn andre NF4 hovedkort, pga. MLEV Det betyr vel at det er magnetiske lager eller noe i den dur. (Skal sjekke dette opp)

4.DFI korta har veldig mye mer overklokkings potensiale enn de andre NF4 korta på markedet, mer instillings muligheter osv.

5.DFI korta bruker 100% japanske kondensatorer, hva Asus og MSI bruker hvet jeg ikke, men jeg tipper rimeligere Taiwanske og Kinesiske kondensatorer. Fordelen med å ha dyrere Japanske kondensatorer er at disse nok vil være mer stabile over tid. Japansk elektronik har nok ett noe bedre rykte enn Taiwansk ol.

6.DFI kortet ser rett og slett bedre ut, dette er kanskje ett tett argument, men i en pc med stort vindu og med litt neon lys osv. er det greit med ett hovedkort som ser litt ålreit ut også.

7.DFI er nok også den ubestridte ytelses kongen på markedet, mye av dette takket v'ære enorme overklokkings muligheter.

 

Denne lista er ikke i priortert rekkefølge.

Jeg mener det at hviss du har råd, så finns det ikke tvil. KJØP DFI!

Lenke til kommentar
Finnes en tysk kjøleblokk som både er dyr og umulig å få tak i. Ellers så har eg ikkje sett noen, eg lagde en tråd for nnen dager siden om dette emnet, men 0 svar.

 

Dyr er den men som dere vil se av innlegget jeg hadde for en stund tilbake er den mulig å få tak i, men kun fra utenlandske butikker

Har en på vei i posten fra denne butikken

 

Den tyske jeg også nevnte i innlegget leverer kun dersom du handler varer for 100euro eller mer

 

Blokken er spesial laget for DFI kortet

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
ArcticOC: Har du testa alle 4 vx brikkene dine samtidig enda? Venter spent påOC resultater  :dribble:

En av brikkene ville kun kjøre 248MHz@3,3volt :no: Så har returnert det ene settet.

 

Det andre paret klokker som bare juling, kjører 270MHz@3,4Volt 1,5 2 2 6 1T

Jeg har bestilt OCZ PC4000. De gleder jeg meg stort til. :thumbup:

270 kommer ikke gratis :ermm: Mye burn-in og bra med luft over brikkene for å klare de hastighetene + litt flaks :roll:

 

Driver med et kjøleprosjekt for RAM-brikker, tidligst ferdig om en to uker

Regner ikke med å herje så voldsomt med brikkene som deg, men har planer om å skaffe et kabinett med plass til flere vifter (overalt, Alltid) -sånn som Mercury sine kabinetter. Så får vi se, men en 3.3 volt regner jeg med å fyre i dem uansett. Hehe.

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Da går jeg for DFI LandParty nForce4 SLI - DR hovedkortet!

 

Men takkler hovedkortet 2 pakker av denne Dual Channelen?:

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6383

OCZ PC5000 Platinum Dual Channel 2x 512MB

 

Er det lurt å brukke alle minne-poertene i PC-en?

 

Det kortet er det beste jeg finner så jeg ønsker å benytte det. Eller burde jeg heller putte into to stykker på 1024MB eller en på 2048MB. Så lenge jeg ønsker å oppnå 2048MB RAM i PC-en?

 

Hvis du vet om noen bedre minnekort til DFI hovedkortet så si i fra! Send meg PM eller et eller annet!

 

Og kan noen fortelle meg forskjellen på PCI-Express kort og AGP kort.

Hvis du har to helt like kort, men det ene er AGP og det andre er PCI-Express er det da noen forskjell? Utenom at du kan plugg PCI-Express kortene opp på SLI. Jeg skal uansett ha ATI kort. Men hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Dyr er den men som dere vil se av innlegget jeg hadde for en stund tilbake er den mulig å få tak i, men kun fra utenlandske butikker

Har en  på vei i posten fra denne butikken

Har veldig lyst på denne må eg sei! Men synes den er altfor dyr, kommer vell MVA i tillegg til den prisen som er oppgitt? Hadde vært hyggelig om en webshop ( les Netshop ) hadde tatt denne inn!

 

Kan ikkje flere her på forumet sende inn forespørsel til Netshop om de kan skaffe en vannkjøleblokk som passer til DFI kortet! Skal selv sende forespørsel om de kan ta inn den blokka som nevnt over!

 

ArticOC: Kan ikkje du lage mange flere passive kjøleløsninger som du har gjort på ditt kort og selge det til oss ( les meg :thumbup: )

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Da går jeg for DFI LandParty nForce4 SLI - DR hovedkortet!

 

Men takkler hovedkortet 2 pakker av denne Dual Channelen?:

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6383

OCZ PC5000 Platinum Dual Channel 2x 512MB

 

Er det lurt å brukke alle minne-poertene i PC-en?

 

Det kortet er det beste jeg finner så jeg ønsker å benytte det. Eller burde jeg heller putte into to stykker på 1024MB eller en på 2048MB. Så lenge jeg ønsker å oppnå 2048MB RAM i PC-en?

 

Hvis du vet om noen bedre minnekort til DFI hovedkortet så si i fra! Send meg PM eller et eller annet!

 

Og kan noen fortelle meg forskjellen på PCI-Express kort og AGP kort.

Hvis du har to helt like kort, men det ene er AGP og det andre er PCI-Express er det da noen forskjell? Utenom at du kan plugg PCI-Express kortene opp på SLI. Jeg skal uansett ha ATI kort. Men hva er forskjellen?

Lenke til kommentar

Sendte denne mailen til Netshop:

 

Hei, eg vil gjerne etterlyse vannkjøleblokk til hovedkortet DFI LP NF4 som ikkje står i veien for PCI-e portene! Har nå sett flere utenlandske webshopper som har den! Men bestilller man fra utlandet blir det dyr frakt og MVA i tillegg, så prisen blir altfor høy! Regner med dere har solgt mange av disse hovedkortene og siden de fleste som kjøper dette kortet driver med overklokking, så betyr det at mange har vannkjøling! Dessverre er hovedkortet noe varmt, selv får eg opp mot 63grader på det varmeste, og da står alle spenningene på default på hovedkortet. LDT spenningen på 1.2V og chipsett spenningen på 1.5V! Derfor trenger vi en vannkjølingsblokk til dette hovedkortet! Håper dere kan skaffe dette fort og helst litt billig! Dere vil garantert selge mange av den!

-------------------------------------------------------

 

Håpe bare de hører på meg.. hehe!

 

Hvis flere sender forespørsel så tar de sikkert inn! Så send inn forespørsel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...