Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei jeg  vil ikke ha  twinmos bh5  får det  jced  pcb elns  og ikke  brainpowered  pcb

jeg skal har meg  gskill "F1 Dual Channel 2x512 MB PC3200 DDR400, CAS 2-2-2-5 - F1-3200BWU2-1GBGH" skal har 4*512 til normal bruk .

Jeg har jo  ocz eller  corsair som klokk nok bedre  eller jeg vet ca at vil gjøre det

og skikkling burn-in periode er ca 1uke på bh5/utt  så :p  og helst 512mb brikker  egenlig så hjap det ikke corsair ram  (har test) kansje ocz ja men de bruker jeg ikke så ofte 

jeg tror/vet  du må opp 2.9-3.0 får klare  28-27 etter hva jeg har sett  og  vil jo anbefal at du  tweaker  ennå timing får kan tjent del på det

 

ps Hehe  må bytt ut  psu selv  her en 

Enermax Noistaker 485W som skal ut har fx og 6800u kort som drikker en "strøm" merkt det på at skjermkort klokk dårlig etter fikk  fxen  (hadde  winnie før)

 

 

personlig  skal ha meg en  silverston 650w eller  en pcpc 850w

Vel, kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med OCZ brikkene.. har ikke sett så mange andre som har klart å tyne UTT-brikkene så særlig mye lengere enn mine.

 

Og du vet.. man kan kjøre burn-in på brikker som har vært brukt lenge også, aldri for sent til dette.

 

Ellers kan det nevnes at jeg også kjører HTT-bussen på 300x4 = 1200MHz (2400DDR), har ikke opplevd noe problemer med dette.

 

Kun 2stk. PSU under vurdering, enten:

- MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA

 

eller..

- Elan Vital Greenerger SSM PSU 500W, Justerbar vifte, SuperSilentMode 0dB

0db_09.jpg

Strøken layout og stoOor japansk kondensator.. for å ikke nevne kjøleribbene :love:

 

Den har også tre potmetere for justering av +12V, +3,3V og 5V, akkurat som OCZ modstream..

Lenke til kommentar

270 på 2*512 vx ram gansk bra :D regn skal klare 275-285 på dfi kort ja (corsair) men så er 2*256 blir noen helt annles (klart 273 på et nf3u grisabyte kort ) :D

trenger kunne 240-260htt på 4*512 unsett

 

men mist psu nja vil sett sett på

de her vare jeg deg :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310012&cks=PRL

eller

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309299&cks=PRL av psuer

kan ikke anbefal ocz etter å drep 2 stykker PowerStream strømforsyning 520W

 

enermax er god også

men ldt har ikke så mye å si egenlig har kjørt 250*5 om hjeper noen :whistle:

Lenke til kommentar

Gjetter 1 krone på at ArticOC er ute etter en stille PSU og ikke en med dualfan :p

 

Slik testen til Overklokking.no(hvor er søk funksjonen for å finne tester der??) viser er det en stille PSU med masse krefter, har selv 2 stk mist(500w/550w), og kan si med sikkerhet at de er stille i allefall :)LINK

 

Testen til Alcoholiday her: LINK (som til slutt konkluderer med godt resultat.)

Lenke til kommentar
Gjetter 1 krone på at ArticOC er ute etter en stille PSU og ikke en med dualfan  :p

 

Slik testen til Overklokking.no(hvor er søk funksjonen for å finne tester der??) viser er det en stille PSU med masse krefter, har selv 2 stk mist(500w/550w), og kan si med sikkerhet at de er stille i allefall :)LINK

 

Testen til Alcoholiday her: LINK (som til slutt konkluderer med godt resultat.)

Ikke FA*N om jeg setter inn noen ekkel strømforsyning med f.eks 2x80mm vifter :no: uansett om den er testet til 1000W :p

 

Jepp, mist 500W er nok det som blir puttet inn i boxen min, trenger ny PSU så fort som mulig, tror 350Watteren har fått litt for stor arbeidsmengde i det siste :p

 

Hmm.. 2xmist?? hvordan har du koblet de?

 

-Arctic

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Gjetter 1 krone på at ArticOC er ute etter en stille PSU og ikke en med dualfan  :p

 

Slik testen til Overklokking.no(hvor er søk funksjonen for å finne tester der??) viser er det en stille PSU med masse krefter, har selv 2 stk mist(500w/550w), og kan si med sikkerhet at de er stille i allefall :)LINK

 

Testen til Alcoholiday her: LINK (som til slutt konkluderer med godt resultat.)

Ikke FA*N om jeg setter inn noen ekkel strømforsyning med f.eks 2x80mm vifter :no: uansett om den er testet til 1000W :p

 

Jepp, mist 500W er nok det som blir puttet inn i boxen min, trenger ny PSU så fort som mulig, tror 350Watteren har fått litt for stor arbeidsmengde i det siste :p

 

Hmm.. 2xmist?? hvordan har du koblet de?

 

-Arctic

Om du har feks et Stacker kabinett så følger der med en overgang for å koble 2 stforsyninger sammen .

 

PS: Kjører selv med Mist 500W og er meget godt fornøyd .

 

PS2. Takk for svar på PM :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg kjører min cpu @2,7ghz (9x300) og ram på 245mhz 1.5-2-2-2@3,2 volt, men får 33sec på superpi 1m.....skal ikke jeg få en del lavere? syns det er merkelig høyt... :no:

quoter meg selv, noen som har noen tips?

TCCD eller UTT?

 

Jeg får 30sek på samme klokkefrekvens (både RAM og CPU), så 33sek høres mye ut ja!

Kjører du mange aplikasjoner i bakgrunnen?

 

Hvis svaret er TCCD er resultatet ditt desverre helt normalt :dontgetit:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Huff :no: Det må seriøst være noe galt med mitt kort! Satte jumperen for å justere minnespenninga tilbake på 3,3V. Men det ser ikke ut til at det fikser problemene! Selv på standard hastighet på alt får jeg svart skjerm under oppstart, fra den poster og til welcome-vinduet til win xp kommer fram. Noen andre som har samme problemet?

 

Og ikke nok med det, med en gang jeg øker spenningen (spesielt minnet, og vertfall over 3,2V) så skrur den seg av når jeg starter den på nytt, så jeg må skru den på to ganger :hrm:

 

Tips?

 

Edit: Kan nevne dette; for meg ser du ut som om maskinen blir mer og mer ustabil jo mer jeg stiller opp spenninga! Temperaturene er fine, rundt 40 på cpu og 45 på chipset (load, 1,8V chipset og 1,6V cpu)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
TCCD eller UTT?

 

Jeg får 30sek på samme klokkefrekvens (både RAM og CPU), så 33sek høres mye ut ja!

Kjører du mange aplikasjoner i bakgrunnen?

 

Hvis svaret er TCCD er resultatet ditt desverre helt normalt  :dontgetit:

har twinmos speedpremium (det er vel utt)? kjørte få programmer i bakgrunnen. skal teste en gang til litt senere...

 

edit: fjerna omtrent alt av programmer som kjørte i bakgrunnen, men fortsatt 33sec. :wallbash: hmmm....dette var merkelig....maskina er jo totalt stabil i alle tester (prime95,superpi32m,memtest osv)...kan vel umulig være at jeg bare bruker en 512mb brikke? dualchannel har ikke så mye å si, eller har det det?

Endret av amarios
Lenke til kommentar
TCCD eller UTT?

 

Jeg får 30sek på samme klokkefrekvens (både RAM og CPU), så 33sek høres mye ut ja!

Kjører du mange aplikasjoner i bakgrunnen?

 

Hvis svaret er TCCD er resultatet ditt desverre helt normalt  :dontgetit:

har twinmos speedpremium (det er vel utt)? kjørte få programmer i bakgrunnen. skal teste en gang til litt senere...

 

edit: fjerna omtrent alt av programmer som kjørte i bakgrunnen, men fortsatt 33sec. :wallbash: hmmm....dette var merkelig....maskina er jo totalt stabil i alle tester (prime95,superpi32m,memtest osv)...kan vel umulig være at jeg bare bruker en 512mb brikke? dualchannel har ikke så mye å si, eller har det det?

Jøss, hvorfor sa du ikke bare det med en gang? :blush:

 

Selv om dualchannel ikke har SÅ mye å si, er det nok dette som stopper deg fra å nå 30sek :yes: ganske sikker i min sak

 

PS! Da var Mist 500W bestilt :w00t:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
kan jeg bruke 3 brikker på 512 mb hver på dette kortet, brikkene er ocz dual platinium ed. R2 2-2-2-5  ?

 

og kanskje noen kan svare på om det er alright å bruke 64bit os på dette kortet, greit å oppdatere bios f.eks.

 

mvh

audi_a8

Ville blitt litt dumt å bruke 3brikker, du hadde vært begrenset til enkle minnekanaler.

 

Ja, jeg har kjørt Win XP 64bit på kortet uten større problemer. Men vent enda noen måneder før du installerer dette, det er ganske mange komponenter som mangler driverstøtte enda :hrm:

 

Flash bare BIOS fra dos hvis du er i tvil

 

Linux burde også fungere fint i 64bit modus, men også her kan det være vanskelig å finne absolutt ALLE drivere

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
kan jeg bruke 3 brikker på 512 mb hver på dette kortet, brikkene er ocz dual platinium ed. R2 2-2-2-5   ?

 

og kanskje noen kan svare på om det er alright å bruke 64bit os på dette kortet, greit å oppdatere bios f.eks.

 

mvh

audi_a8

Ville blitt litt dumt å bruke 3brikker, du hadde vært begrenset til enkle minnekanaler.

 

Ja, jeg har kjørt Win XP 64bit på kortet uten større problemer. Men vent enda noen måneder før du installerer dette, det er ganske mange komponenter som mangler driverstøtte enda :hrm:

 

Flash bare BIOS fra dos hvis du er i tvil

 

Linux burde også fungere fint i 64bit modus, men også her kan det være vanskelig å finne absolutt ALLE drivere

så da trenger jeg egentlig 4 brikker a 512 mb for å oppnå dual channel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...