Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer med mitt DFI LP nforce4 -dr, det som skjer er det at det tar sinnsykt lang tid når jeg starter pc'n og når windows har startet så kommer ikke oppgave linjen før etter en liten stund, noen som vet hva det kan være?

Det kan godt være at det står under denne posten, men det er 54 sider:)

Lenke til kommentar
Klokka engang til 2700(10*270) jeg også, var vell rundt den gangen jeg mista lyden. Men jeg har prøvd å reinstallere, formatere og installere igjen og likevell ikke få det til å fungere. Hvilke drivere brukte du foresten?

Brukte de Audio Realtek driverene som ligger på DFI siden.

Lenke til kommentar
Hmm, har kjørt med bios 310 lenge nå, men i dag var jeg innom dfi sin side og da var det kommeten bios 615, la inn denne men da klarte ikke maskinen å kjøre prime 95 på std innstillinger, ser nå at denne er borte igjen  :hmm:

615 er tatt bort, er kommet 618 beta som skal rette USB problematikken som kom med 615.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=66188

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Etter "litt" burn-in (80timer) klarer brikkene mine:

 

OCZ VX4000 - 270MHz - CAS 1,5 2 2 6 1T - 3,4Volt

 

...og dette med det meste andre av verdier på det aller laveste (raskeste)

Skal prøve memtest enda høyere i natt når jeg sover  :yes:

Kan ikke du lage en liten guide på burn inn av minne brikke+++

Lenke til kommentar
Etter "litt" burn-in (80timer) klarer brikkene mine:

 

OCZ VX4000 - 270MHz - CAS 1,5 2 2 6 1T - 3,4Volt

 

...og dette med det meste andre av verdier på det aller laveste (raskeste)

Skal prøve memtest enda høyere i natt når jeg sover  :yes:

Kan ikke du lage en liten guide på burn inn av minne brikke+++

Ok, her kommer oppskrifta! (gjelder kun UTT-baserte brikker)

 

Sett minnet til 3,1Volt --> sett minnet til å kjøre f.eks 235MHz med ultra-lave timings --> kjør så memtest (test no.5)

 

Klarer minnet test no.5 uten feilmeldinger i 10 "loops" beveger du deg oppover med samme metode helt til du får feilmeldinger i memtest (no.5).

Når du finner punktet du ikke får feilmeldinger på minst 10 "loops" lar du maskinen stå å kjøre test no.5 i minst 12 timer (gjerne mens du sover eller er ute)

 

..etter minimum 12 timer prøver du å gå opp 1 eller 2MHz på minnehastigheten, hvis alt går etter planen skal du ikke få feilmeldinger der det stoppet opp sist. Nå kjører du test no.5 i nye 12 timer, o.s.v..

 

Når alt stopper opp på 3,1Volt øker du til 3,2Volt og kjører samme prosedyrer som ovenfor.. når det stopper opp på 3,2 beveger du deg vidre til 3,3Volt..

 

Sånn går leksa helt til du mest sannsynlig ikke gidder mer ;)

 

Jeg anbefaler alltid minst 10 "loops" i test5, dette fordi brikkene på dette tidspuntet er blitt gode og varme. UTT-brikker bør helst ha en egen vifte da de utvikler mye varme, ikke at varmen dreper brikkene, men det reduserer hastigheten du kan kjøre de på.

 

Og husk, noen få feilmeldinger i memtest er ikke så farlig når du kjører burn-in og det skader sjelden å starte på 3,1Volt enda en gang og beveger seg oppover! Det er mange og delte meninger om hva som er den beste metoden for burn-in, men denne har fungert på alle mine tidligere UTT brikker, bl.a Speed Premium 3200 og 3500 + begge typer VX fra OCZ

 

EDIT: glemte å nevne at jeg bestandig kjører Prime95 i burn-in perioder når jeg er inne i windows (altså når jeg har behov for å bruke maskinen til noe annet enn å kjøre idiotiske ting som burn-in i memtest) Prime95 merkes ikke så alt for godt hvis du bare sitter og surfer o.l

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Har 2*256 bh6 Ocz og 2*256 bh5 corsair xms 3500

enste som stop meg er varmen og at jeg ikke gidde å monter vannkjøling og sett over til 5v sak

tror skal fix 3050mhz i sp med vann på cpuen ( tror skal fix undre 28sek med høy htt på ram og si 40-100mhz mer :D )

 

Ps har 31sek på dårlig klokk winnie og tccd ram så 30sek er ikke så bra du kan hent del med tweak ramtiming ennå mer

 

http://www.home.no/smy/dataromme/31sek.png

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Har 2*256 bh6 Ocz og 2*256 bh5 corsair xms 3500

enst som stop meg jeg har ikke gidd monter vannkjøling og sett over til 5v sak

tror skal fix 3050 i sp med vann på cpuen

 

Ps har 31sek på dårlig klokk winnie og tccd ram så 30sek er ikke så bra du kan hent del med tweak ramtiming ennå mer

 

http://www.home.no/smy/dataromme/31sek.png

Hva med å kjøpe deg et sett med Speed Premium 3200? koster deg ikke skjorta og jeg har selv god erfaring med dette minnet.. da har du 1GB på kun 2 brikker

 

Ang. superpi resultatet mitt på 30 sek, så har jeg enda ikke tatt meg tid til å fintune systemet mitt enda.. har vel det man kan kalle en burn-in periode :p

 

Dessuten er det PSU`en som begrenser klokkefrekvensen på CPU`en min, når man kun har 16A tilgjenglig på 12Volt delen stopper det fort opp kan jeg love. Med et skikkelig monster av en PSU med over +34A på 12Volt delen skulle jeg nok klart å stabilisere systemet på rundt 2800MHz.. hadde endt på rundt 28sek i super-pi da

Lenke til kommentar

Nei jeg vil ikke ha twinmos bh5 får det jced pcb elns og ikke brainpowered pcb

jeg skal har meg gskill "F1 Dual Channel 2x512 MB PC3200 DDR400, CAS 2-2-2-5 - F1-3200BWU2-1GBGH" skal har 4*512 til normal bruk .

Jeg har jo ocz eller corsair (til benching ) som klokk nok bedre eller jeg vet ca at vil gjøre det

og skikkling burn-in periode er ca 1uke på bh5/utt så :p og helst 512mb brikker egenlig så hjap det ikke corsair ram (har test) kansje ocz ja men de bruker jeg ikke så ofte

jeg tror/vet du må opp 2.9-3.0 får klare 28-27 etter hva jeg har sett og vil jo anbefal at du tweaker ennå timing får kan tjent del på det

 

ps Hehe må bytt ut psu selv her en

Enermax Noistaker 485W som skal ut har fx og 6800u kort som drikker enn del "strøm" merkt det på at skjermkort klokk dårlig etter fikk fxen (hadde winnie før)

 

Personlig skal ha meg en silverston 650w eller en pcpc 850w

btw etter jeg fix mer tweak ramtiming så taper jeg ikke så mye til normal bruk mitt

på 4 brikker med t2 osv seff i bench er noen helt annles med benching og normal bruker er alt 2 forksjelig oppsett

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...