Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, nå må jeg si jeg ble veldig overrasket... Har erfart fra før av at prosessorer kan klokke litt bedre etter noen dagers innkjøring, f.eks 3000+ winchester min gikk fra 2350mhz til 2600mhz på noen dager. Men dette er helt rått synes jeg. Venicen min har gått ifra 2300mhz i forigårs, til å boote windows på 2900mhz i dag :dribble: , jeg satt meg ned for to timer siden å skulle se om jeg kunne komme meg over 2500mhz, men dette tok jo helt av.. Det er dog ikke stabilt ved 2.9, sliter med varme, bigwater klarer ikke å ta unna på 1.65vcore det blir over 60grader, å da krasjer alt..

 

Samme opplevelsen her, klarte bare 2400Mhz i starten på min 3000+, men etter 17timer med prime95 på 1.65vcore gikk den opp på 2700Mhz i går :)

 

Kanskje etter noen timer med 2700, klarer jeg 2800 på luft? hadde vært kjekt med 1Ghz overklokk ;)

Når du kjører prime....går den på 2700 i 17 timer med masse feil...

Eller 2400 med ingen feil???

Lenke til kommentar
Når jeg flytter jumperen som tillater 4Volt til minnet, så vil ikke pc`n starte opp! Noen som vet noe om dette?

Ikke i det hele tatt? Hvis du skrur den av og venter litt før du skruer den på igjen da?

Det er en bug som følger noen av disse kortene ved bruk av 5V railen.

 

Edit: Anbefaler å lese gjennom papirene du fikk med, mistenker at du ikke har gjort det. Du kan ikke ha vcore på default..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Ok, nå må jeg si jeg ble veldig overrasket... Har erfart fra før av at prosessorer kan klokke litt bedre etter noen dagers innkjøring, f.eks 3000+ winchester min gikk fra 2350mhz til 2600mhz på noen dager. Men dette er helt rått synes jeg. Venicen min har gått ifra 2300mhz i forigårs, til å boote windows på 2900mhz i dag :dribble: , jeg satt meg ned for to timer siden å skulle se om jeg kunne komme meg over 2500mhz, men dette tok jo helt av.. Det er dog ikke stabilt ved 2.9, sliter med varme, bigwater klarer ikke å ta unna på 1.65vcore det blir over 60grader, å da krasjer alt..

 

Samme opplevelsen her, klarte bare 2400Mhz i starten på min 3000+, men etter 17timer med prime95 på 1.65vcore gikk den opp på 2700Mhz i går :)

 

Kanskje etter noen timer med 2700, klarer jeg 2800 på luft? hadde vært kjekt med 1Ghz overklokk ;)

Når du kjører prime....går den på 2700 i 17 timer med masse feil...

Eller 2400 med ingen feil???

2700Mhz uten feil.

Lenke til kommentar
Ok, nå må jeg si jeg ble veldig overrasket... Har erfart fra før av at prosessorer kan klokke litt bedre etter noen dagers innkjøring, f.eks 3000+ winchester min gikk fra 2350mhz til 2600mhz på noen dager. Men dette er helt rått synes jeg. Venicen min har gått ifra 2300mhz i forigårs, til å boote windows på 2900mhz i dag :dribble: , jeg satt meg ned for to timer siden å skulle se om jeg kunne komme meg over 2500mhz, men dette tok jo helt av.. Det er dog ikke stabilt ved 2.9, sliter med varme, bigwater klarer ikke å ta unna på 1.65vcore det blir over 60grader, å da krasjer alt..

 

Samme opplevelsen her, klarte bare 2400Mhz i starten på min 3000+, men etter 17timer med prime95 på 1.65vcore gikk den opp på 2700Mhz i går :)

 

Kanskje etter noen timer med 2700, klarer jeg 2800 på luft? hadde vært kjekt med 1Ghz overklokk ;)

Når du kjører prime....går den på 2700 i 17 timer med masse feil...

Eller 2400 med ingen feil???

2700Mhz uten feil.

Ja skjønner det da.....

 

Men for å komme dit hvor at cpu plutselig greier mye mer, hvordan gjør du det?

 

Så spørsmålet mitt var da om du bare satt den på 2,7 med en gang og lot deg gå i 17 timer?

 

Min er lik som din ...er stabil på 2,35.....hvordan skal jeg gå frem med denne cpu

for å nå 2,7?

Lenke til kommentar

ArcticOC

 

Hva slags resultater har du fått med 4 rambrikker og bios 316?

 

Prøver selv ut med 4x512mb pqi turbo 3200 plat.

 

Hadde samme problemer som mange andre i begynnelsen med rammen (reboots ol). Fant ut at jeg måtte opp på 2.8V for å kjøre stabilt med 2 brikker uklokka.

 

Har prøvd meg ut med 310, 316, 510-1 biosene uten å lykkes med 4 brikker. Fikk kun låsing i oppstart med kjente pipetoner, og 3 lysende røde dioder :)

 

Ser ut til å få grei funksjon med 510-3 biosen.

Driver sakte men sikkert å kryper meg opp mot 200(dram/fsb:1/01) , 1T på 2.8V, men er usikker på om jeg vil nå helt opp :hmm:

Endret av scarlett
Lenke til kommentar

Jeg fåkket opp og bruke driverne til USB på CD'n. I stedet for USB 2 hadde jeg USB 1.1... Ble nesten sinnsyk når jeg lette på DFI FAQ og oppdaget at det måtte jeg ikke gjøre....

 

Men det er bare å slenge XP CD'n i og kjøre reparer eller oppgrader, så er det greit. I grunnen en helt grei løsning som hjelper på mye rart. Hehe. :thumbup:

 

Er det noen her som vet hvor i BIOS jeg kan låse PCI bussen til 33 Mhz? for å beskytte HD mot at den blir korrupt når jeg overklokker?

 

mvh.

 

Bjørn :w00t:

Lenke til kommentar
Kjørte 17timer med prime95 på 1.65vcore på 2400Mhz og nå kjører jeg den på 2700Mhz med 1.6vcore i prime95. Testa litt trinnvis opp til 2700 før jeg satte på prime95 igjen.

 

Så skal prøve å nå 2800 i løpet av helgen håper jeg på.

Der funka det for meg også gitt!

 

Jeg gadd bare å ha den gående i 10 timer.

Men gikk opp til 2,5 stabilt da :) Fra 2,35 før....

 

tar jeg nye 10 timer kanskje jeg får den opp på 2,7 som deg :)

 

Anbefaler du å sette den på 2,5 å kjøre den i 10 timer...eller

tilbake på 2,35?? Å volten...hvor langt kan jeg sette den nå?

Lenke til kommentar

For en stund tilbake tok lyden på hovedkortet mitt (nF-4 Ultra-D) kvelden. Lurer på om det kan ha vært i forbindelse med en bios oppdatering, men er ikke sikker. I såfall måtte det ha vært versjon 310 av biosen. Bare lurte på om det var noen problemer med den også? eller om noen andre har samme problem som meg?

Lenke til kommentar
For en stund tilbake tok lyden på hovedkortet mitt (nF-4 Ultra-D) kvelden. Lurer på om det kan ha vært i forbindelse med en bios oppdatering, men er ikke sikker. I såfall måtte det ha vært versjon 310 av biosen. Bare lurte på om det var noen problemer med den også? eller om noen andre har samme problem som meg?

Mista lyden når jeg klokka opp til 2700, måtte reinst audio 97 driverene. Dette med bios 510-1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...