Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chipset vifta mi bråker ihvertfall ikke noe særlig. Jeg identifiserte støyen min til å komme fra 2stk gamle hdd jeg slengte inni, pluss psu'en, så jeg kutta hdd'ene og satte ned viftefarta på cpu, så nå sitter jeg med et ganske så deilig støylavt system :yes:

En annen ting som er verdt å nevne om den chipsetvifta er at den er forholdsvis stor og høy. Den er litt teit plassert, slik at når jeg skulle sette inn mitt x800xl måtte jeg sette det i den nederste pciEx16 porten, og allikevel skubber kortet nedpå ramma til vifta og legger litt press på denne. Men det ser forsåvidt ut til å gå greit. Hadde jeg kortet i den øverste porten var det altfor mye bortpå chipsetvifta til at det var særlig aktuelt egentlig...

DFI kunne godt plassert det chipsettet et litt annet sted, eller forma vifta si på en annen måte...

Lenke til kommentar

Da er systemet oppe og går.

Dette var skikkelig plug and play, gikk jo helt knirkefritt å starte med nytt system.

En liten erfaring er at det medfølgende festebraketten for cpu kjølevifte er for høy slik at cpu kjøleren ikke kommer skikkelig i kontakt med cpu.

Jeg prøvde enkle løsningen med en zalman cnps-7000a cu og måtte krype til korset og bytte ut orginal feste ramma med zalman skruer og bakplate.

Ellers så sliter jeg med å få win XP til å finne S-ata diskene mine. Noen som har noen tips uten å legge inn windows på nytt :hmm:

Bilder og specs kommer senere

Lenke til kommentar

Kan de som har DFI NF4-kort poste hva slags hardware de har (med PSU), eller oppdatere profilen sin? Vil gjerne se hvor stor PSU som trengs. Har på følelsen av at min 340W holder akkurat til mitt system (uten overklokking); 3000+, 6800GT, 1 HDD, 1 DVD-Rom.

Grei info å ha liggende, siden dette spørsmålet helt sikkert kommer til å dukke opp flere ganger fra folk som skal ha lignende hardware.

Endret av neench
Lenke til kommentar
Kan de som har DFI NF4-kort poste hva slags hardware de har (med PSU), eller oppdatere profilen sin? Vil gjerne se hvor stor PSU som trengs. Har på følelsen av at min 340W holder akkurat til mitt system (uten overklokking); 3000+, 6800GT, 1 HDD, 1 DVD-Rom.

Det anbefales minimum 400w til DFi kortene

Selv har jeg 3500+, Dual ch pqi turbo 1024, thermaltake butterfly purepower 480w, HIS X850XT PE, 2 ata HD, 1 S-ata HD, dvd brenner, cd brenner.

Endret av scarlett
Lenke til kommentar

control + print screen (du tar da print screen av aktivt vindu)

kun printscreen, hele skjermen

så limer du inn i paint

-Trond

edit: la til noe

edit2: ble litt usikker, mulig det var alt istedet for ctrl

Endret av skille
Lenke til kommentar

Det ser ut til at jeg ikke finner igjen driver cd'n som fulgte med hovedkortet. Noen som sitter på litt rask internett her, som kunne latt meg laste den ned fra de? Lage en iso fil av cd'n og lagt den på en ftp server etc? Gi meg isåfall en PM eller en mail :w00t:

-Trond

Lenke til kommentar

=løst=

Trenger litt hjelp her.......

Fyrte opp systemet mitt i dag, men da jeg skulle installere windows komm det et lite prob.

Jeg fikk en 200gbSATAjavascript:emoticon(':p')

smilie hd i kveld, og når det står "trykk f6 for og installere osv...) trykket jeg f6 og vente,t men det vinduet som pleier og komme opp, dere du velger A: og driveren til sata komm ikke opp.... men jeg hørte at den leste av disketten og tenkte at den sikkert installerte den automatisk........ :whistle:

(er en stund siden jeg sist la inn windows på en sata...) men da jeg skulle velge disken som win skulle installeres på var det "bare en 130gb der" jeg tenkte at det sikkert bare var "her" og at den ville få sin normale størrelse når jeg kom i i windows.

Jeg installerete windows og driverne til hk, men da jeg restarta etter og ha installert driverne til skjermkortet ville ikke ccc "aktiveres" og det kom en error. Jeg prøvde med noen eldre drivere (4,11) da fikk jeg en error undre installasjonen, "hoppa over denne" men da det var ferdig installert og jeg trykker på catalyst CC skjer det ingen ting.

Prøvde så og installere 3dmark 03 det gikk, men når jeg starter det kommer det at 3dmark har et problem og må lukkes.

Og 200gb disken er "bare130" (står 200 i bios). Jeg tror da at sata driveren ikke er installert ...men går det ann og installere den nå? uten og måtte formatere og installere win på nytt? eller kan det være noe annet som er galt?

setter veldig stor pris på om noen kunne hjelpe :hmm:

Edit: prøver en formatering, og ser om jeg får installert de driverne........

Edit: Hehe grunnen til at jeg ikke fikk opp vinduet etter og ha trykket f6 var at, det trådløse tastaturet ikke er "connecta"når maskinvarekonfigurasjonen kjører....... regner med at det løser seg nå.... :p

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med 200gb hdd min... Dette er et kjent problem med at Windows XP ikke støtter så store hdd eller noe i den dur i utgangspunktet.

Blir fiksa når du installerer service pack 1/2, da får du tilgang til hele disken og kan formatere og partisjonere som du vil...

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet med 200gb hdd min... Dette er et kjent problem med at Windows XP ikke støtter så store hdd eller noe i den dur i utgangspunktet.

Blir fiksa når du installerer service pack 1/2, da får du tilgang til hele disken og kan formatere og partisjonere som du vil...

installerte nå sata driveren, fikk da opp to partisjoner en på 130gb og en på 59gb ;) så håper at alt virker som det skal nå (for installere sp2 med en gang da..)

takk får svaret :thumbup::thumbup:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Nyeste beta bios 2.17

Damn, sitter å klokker 3000+ wincesteren min en 0446 SPAW, kom til 2350mhz på 1.35vcore... Skal øke spenninga litt nå å se hvor dette bringer meg... Men det virker jo ganske lovende igrunn...

edit: legger til 2.18 bios : denne skal fiksa noen problemer i 2.17, hare ikke tid til å prøve den nå, men det skjer i måren eller på søndag da jeg sliter med å få 3000+ min til å skalere med spenning :(

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...