Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått opp systemet nå :w00t:

Jeg flyttet jumperen på ram spenninga over på 5V, da må jeg starte maskinen på nytt to ganger for å få starte :hmm: Har dette kortet da denne "bug'en"? Er det noe annet denne slår ut på? Er det skadelig å bruke det?

 

Ellers idler jeg på 26,9 grader på cpu (romtemp 20,4). Skal sette opp vcore litt og så la den stå til i morgen og da blir det klokking!

Lenke til kommentar
Har fått opp systemet nå :w00t:

Jeg flyttet jumperen på ram spenninga over på 5V, da må jeg starte maskinen på nytt to ganger for å få starte :hmm: Har dette kortet da denne "bug'en"? Er det noe annet denne slår ut på? Er det skadelig å bruke det?

 

Ellers idler jeg på 26,9 grader på cpu (romtemp 20,4). Skal sette opp vcore litt og så la den stå til i morgen og da blir det klokking!

Satte også jumperen over ingen problemer i det hele tatt.

Men til alle som gjør dette , les det ekstrarket som lå ved manualen og HUSK at spenningen til "CPU voltage IKKE skal stå på AUTO lengre, velg en av de andre feks 1,4 v

Lenke til kommentar
Har nå kjørt burn in test på VX brikkene i ca 20 timer, bruker memtest og har kun fått en feil på denne tiden :-)

Høres lovende ut.. la de få stå å kjørt seg i test 5 et døgn til, tror nok du kommer til å bli overrasket neste gang du setter opp hastigheten :) lykke til!"

 

Henter 4x512 VX PC4000 på mandag *glede seg*

Lenke til kommentar
Har nå kjørt burn in test på VX brikkene i ca 20 timer, bruker memtest og har kun fått en feil på denne tiden :-)

Høres lovende ut.. la de få stå å kjørt seg i test 5 et døgn til, tror nok du kommer til å bli overrasket neste gang du setter opp hastigheten :) lykke til!"

 

Henter 4x512 VX PC4000 på mandag *glede seg*

Jepp,de står og koser seg nå :)

Lenke til kommentar

:hmm: Driver å tester litt overklokking her nå. Og får å få til å kjøre prime 95 (har sikkret gått i 10 min elns) så måtte jeg faktisk opp på stokk vcore :p (220x9=1980). Prøvde først med 1,4 (hk undervolter til 1,35), men da var det bare så vidt jeg fikk startet win. På 1,425 i bios så kjørte jeg prime i kanskje 1 min før det kræsja. Kjører nå på 1,45V i bios som blir 1,4V.

 

Argh :hrm: Prime kræsja akkurat nå, kjørte i 13min.

Lenke til kommentar

Noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med:

 

Jeg har 3500+ Venice som kjører på DFI NF4 U kort med 4x512 Speed Premium 3200

 

Hadde en winchester før, men byttet til venice pga at minne kontrolleren skulle takle 4 dims. Men det ser ut som at det ikke stemmer? Er det riktig? Hvis ja, er det j*** irriterende altså. Har ikke kjørt noen burn-in greier på minnet ennå, men lurer på om jeg burde gjøre det? Og hva kan jeg forvente av OC med denne cpu'en? Har en NorthQ 400 W PSU. Kjører dette sammen med 4 disker 2 optiske drev og en 6600 skjermkort. per idag sliter jeg med feil med kjøring av memtest på 3.4 V på minnet @238 Mhz...

 

Noen som kan komme med noen tips til meg? Hva burde jeg klare å kjøre CpU på? OG hvilket bios bør jeg kjøre? Kan jeg klare å kjøre på 1T med 4 dimms?

Endret av sjoko
Lenke til kommentar

Lur på en ting, ska nå senda tebake ( for andre gang ) mine Corsair PC4400brikker i retur pga feil på den ene minnebrikken. Likte å ha den høye fsb'en på minne, men nå tror eg ikkje eg gidde å kjøpa nye PC4400 brikker igjen. Tenke derfor på å kjøpe VX4000 minne.

CPUen min er en 3200+ venice som klokker 2.7GHz++ og derfor trenge eg minne som klarer 260-275MHz. Er det realistisk å klare dette med VX PC4400 ? Har ikkje opplevd noe krøll med HK når det gjelder å kjøre minnet høyere enn 3.2V, og har en 80mm vifte over brikkene. Så då kan eg vell regne med at HK'et mitt ikkje har noen problem når det gjelder 5v greiene. Holder det forresten med en 80mm vifte over minnebrikkene ??

 

EDIT: Har eg forresten rett til å få pengene igjen siden dette er andre gang eg sende inn brikkene ?

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Lur på en ting, ska nå senda tebake ( for andre gang ) mine Corsair PC4400brikker i retur pga feil på den ene minnebrikken. Likte å ha den høye fsb'en på minne, men nå tror eg ikkje eg gidde å kjøpa nye PC4400 brikker igjen. Tenke derfor på å kjøpe VX4000 minne.

CPUen min er en 3200+ venice som klokker 2.7GHz++ og derfor trenge eg minne som klarer 260-275MHz. Er det realistisk å klare dette med VX PC4400 ? Har ikkje opplevd noe krøll med HK når det gjelder å kjøre minnet høyere enn 3.2V, og har en 80mm vifte over brikkene. Så då kan eg vell regne med at HK'et mitt ikkje har noen problem når det gjelder 5v greiene. Holder det forresten med en 80mm vifte over minnebrikkene ??

 

EDIT: Har eg forresten rett til å få pengene igjen siden dette er andre gang eg sende inn brikkene ?

Har samme cpuèn og de brikkene klarer greit å følge med på den klokkinga du nevner .

Ja det holder med en 80 mm vifte, selv har jeg stacker kabinettet med den radialvifta som er beregnet til det kabinettet og den kjøler både brikkene og hele hovedkortet .

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...