Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har opplevd at nvidia nettverksuttaket slutter å fungere etter installasjon av forceware? Blir nesten gal snart!!  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Ingen som har vært bort i dette?

Jo. Fikk bare opp et fancy browserbasert gui som sa at brannmuren virket bra og alt var ok. Så fant den ut at alle pakker som kom fra andre adresser enn 127.0.0.1 var malicious, uansett om jeg prøvde aldri så mye, jobbet ganske lenge med å åpne alt som var av ip-ranges, porter, alt. Det funket bare å komme på nett hvis jeg disablet brannmuren, så jeg lastet ned og installerte gamle drivere, de funka som smør.

Lenke til kommentar
Jeg har en psu med bare 20 pin atx kontakt, kan den brukes eller må jeg skaffe meg en overgang? Hvis den kan brukes, hvilke pinner skal jeg kutte ut?

 

*haster* :innocent:

den BØR ha en litt kraftig +12Volt del, for hvis denne er svak får du fort en dårlig overklokk, med kraftig mener jeg minst 18A!

 

Jeg bruker selv 20pin med hjemmelaget overgang

20pin --> 24pin ATX mod (m/bilder og resultat)

Lenke til kommentar
Jeg har en psu med bare 20 pin atx kontakt, kan den brukes eller må jeg skaffe meg en overgang? Hvis den kan brukes, hvilke pinner skal jeg kutte ut?

 

*haster* :innocent:

den BØR ha en litt kraftig +12Volt del, for hvis denne er svak får du fort en dårlig overklokk, med kraftig mener jeg minst 18A!

 

Jeg bruker selv 20pin med hjemmelaget overgang

20pin --> 24pin ATX mod (m/bilder og resultat)

he he, samme patent som jeg bruker på stforsyninger som folk har og som mangler den berømte P4 kontakten . :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har en psu med bare 20 pin atx kontakt, kan den brukes eller må jeg skaffe meg en overgang? Hvis den kan brukes, hvilke pinner skal jeg kutte ut?

 

*haster* :innocent:

den BØR ha en litt kraftig +12Volt del, for hvis denne er svak får du fort en dårlig overklokk, med kraftig mener jeg minst 18A!

 

Jeg bruker selv 20pin med hjemmelaget overgang

20pin --> 24pin ATX mod (m/bilder og resultat)

he he, samme patent som jeg bruker på stforsyninger som folk har og som mangler den berømte P4 kontakten . :thumbup:

Den berømte p4 kontakten.. er ikke det en 4-pins med 12V, 3,3, 5V og jording (?) som man har i tillegg til atx da? Den har jeg. Og jeg har 34A på 12V, så det tror jeg ikke blir noe problem.

Lenke til kommentar

Flere her som har prob. med oppstart her? Hvis jeg slår av strømforsyninga eller trekker ut ledningen til pc`n så vil den ikke starte med èn gang etterpå, må vente opptil ett minutt før den vil skru seg på. De gamle socket A kortene hadde hverfall masse "boot issues"

Lenke til kommentar
Flere her som har prob. med oppstart her? Hvis jeg slår av strømforsyninga eller trekker ut ledningen til pc`n så vil den ikke starte med èn gang etterpå, må vente opptil ett minutt før den vil skru seg på. De gamle socket A kortene hadde hverfall masse "boot issues"

Regner med at du bruker 5V jumper og høye minnespenninger? stemmer?

 

Dette er et kjent problem:

http://www.dfi-street.com/forum/showthread...42&page=1&pp=15

Lenke til kommentar

Trenger hjelp til oc.

Ultra-D med 1,8ghz venice, 1gb ocz3200 pl.rev2, northq 500wpsu,gainward 6600gt(@614/1270).

Fulgte oc guide tidligere i tråden, cpu stabil i superpi @ 2820 med divider.

Luftkjølt moddet cpu uten heatsink. temp@full load 47g(@2,8ghz).

Ram greier ddr624 2.5-4-3-5@ 2,7v stabilt i memtest (fulgte TCCD guiden til Madshrimp linket tidl.i tråden GENIAL).

Ram har ekstra kjøling,sys.temp maks 43g @full load(@2,8ghz)

Aquamark03 = 70677 (gfx=9606 cpu 13374) 6600gt@621/1270,cpu @2800,LDT=3.

PROBLEMET er at den nekter å kjøre feilfritt i superpi over 2750mhz.

Har prøvd å endre spenninger på ram/cpu liker ikke over 2,7v ram eller 1,54v cpu.

Har prøvd å endre de "vanlige" ram timingene 2,5-4-3-5 til alle mulige varianter.

Har prøvd å endre spennig til chipsett/LDT bus.

Ingenting ser ut til å hjelpe.

Greier 1m testen som regel engang, sjelden 2.

Virker som om det er et eller annet som kunne trenge mer kjøling, eller kanskje er det tilfeldigheter.

Skulle så gjerne hatt den til å kjøre 2800mhz +/- 10.

Noen gode ideer? :roll:

Endret av guran1942
Lenke til kommentar
Er det noen som har hørt noe om AMD 64 X2 support på disse kortene?

De fleste testene jeg har lest er gjort på DFI NF4 hk, så det burde ikke være noe problem. Etter hva jeg har lest klarer alle socket 939 hovedkort (med unntak av VIA baserte chipset) X2 cpu`er, skyt meg om jeg tar feil. Men alle NF4 hk meg bekjent takkler X2 cpu`er uten problem.

Lenke til kommentar
Kjøpte den på netshop, bestilte den på søndagskvelden

 

Fikk min fra samme sted , det er en uke 18 men tviler sterkt på at det har noen betydning den klarer 2,8 ser det ut til ( 3200+)

 

Men NÅ skal jeg ned på posten og hente VX brikkene . :thumbup:

 

EDIT: rettet fra 2,9 til 2,8 på cpu .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Kjøpte den på netshop, bestilte den på søndagskvelden

 

Fikk min fra samme sted , det er en uke 18 men tviler sterkt på at det har noen betydning den klarer 2,9 ser det ut til ( 3200+)

 

Men NÅ skal jeg ned på posten og hente VX brikkene . :thumbup:

Kom med tilbakmeld på de med en gang du har gjort et eller annet! :p

Lenke til kommentar
Kjøpte den på netshop, bestilte den på søndagskvelden

 

Fikk min fra samme sted , det er en uke 18 men tviler sterkt på at det har noen betydning den klarer 2,9 ser det ut til ( 3200+)

 

Men NÅ skal jeg ned på posten og hente VX brikkene . :thumbup:

Høres bra ut Snekker'n. Bare husk å få kjørt skikklig burnin på de VX brikkene før du forventer fo rmye av de. Mine gamle hadde helt ræva OC potensial før jeg hadde gjort det. Før burnin ville de snaut 433 på cl.2 -2 -2 -5 @ 3.4v, men etter 2 dager burnin, så surret de å gikk på 520 på cl.2 -2 -2 -5 @ 3.4v. Mer volt enn dette hjalp ingenting for meg.

Lenke til kommentar
Kjøpte den på netshop, bestilte den på søndagskvelden

 

Fikk min fra samme sted , det er en uke 18 men tviler sterkt på at det har noen betydning den klarer 2,9 ser det ut til ( 3200+)

 

Men NÅ skal jeg ned på posten og hente VX brikkene . :thumbup:

Høres bra ut Snekker'n. Bare husk å få kjørt skikklig burnin på de VX brikkene før du forventer fo rmye av de. Mine gamle hadde helt ræva OC potensial før jeg hadde gjort det. Før burnin ville de snaut 433 på cl.2 -2 -2 -5 @ 3.4v, men etter 2 dager burnin, så surret de å gikk på 520 på cl.2 -2 -2 -5 @ 3.4v. Mer volt enn dette hjalp ingenting for meg.

Ser jeg har skrevet 2,9 det skulle være 2,8 da :blush:

med tanke på burn in av brikkene hva annbefaler dere der, tenker på innstillinger og programm for å kjøre dem på , prime95 muligens??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...