Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

furyfax: 510-1 eller -3 burde funke greit.. beste måten å finne en god bios er å prøve seg frem... Ligger linker til biossamlinger i første post i denne tråden...

 

Jiraya-Senin: Du mener du stopper på 3leds som lyser? mest sannsynlig minnefeil... Ta ut brikkene, sett en i øverste orange slot, reset cmos og start på nytt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må ha en nyere bios for at memtest skal være enabled... Forøvrig så synes jeg ikke at det skal være for mye å forlange at folk iallefall leser de 5siste sidene i tråden før de spør om ting.. oppdatering av bios har jeg forklart for en liten stund siden...

Lenke til kommentar

510-3 virker best her

skal legg inne 520-2 modd sak

kjøre nå 4*256 bh5 skal fix meg 2*512 4*brikker drep ytsel (klare 244 2.2.2.5 på 3.2vdimme) [skal kjøre 2 og 2 så klare jeg 270-280 ca har kunne test 2 av på gigabyte kort]

 

 

 

klare 3.0ghz på fxen min på luft på dfi :D er kjemp fornøyd

 

kjøre 2.87-2.9ghz til normal

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
510-3 virker best her

skal legg inne 520-2 modd sak

kjøre nå 4*256 bh5 skal fix meg 2*512 4briker drep ytsel

 

 

 

klare 3.0ghz på fxen min på luft på dfi :D er kjemp fornøyd

 

kjøre 2.87-2.9ghz til normal

Og hvilken ram har du?

Kommer jo ut nye hele tiden, men hvilken blir regnet som den beste til BH-5 på dette tidspungt?

Lenke til kommentar

amarios: 510-2

 

ArcticOC: sorry mac, ingen anelse, lykke til med eksperimentet :thumbup: , men jeg skulle tro at den klarer mer enn 200mhz dog.. har sett noen som har hatt over 240 ,med twinmos bh-utt, 316 skal forøvrig være den beste biosen til 4xdimm har jeg lest.. alle xxx-2 bioser er jo basert på ramtabellene til denne men jeg vet ikke om støtten for 4brikker er like bra?

 

lordsmygen: 520-2 har jeg ikke hørt om, har du en link? Forøvrig så skal det veldig mye til for at jeg skal klage på rettskriving og syntax, men når semantikken i innleggene dine forsvinner helt så må jeg bare be deg om å prøve å skrive litt mer forståelig :thumbup:

Lenke til kommentar
amarios: 510-2

 

ArcticOC: sorry mac, ingen anelse, lykke til med eksperimentet :thumbup: , men jeg skulle tro at den klarer mer enn 200mhz dog.. har sett noen som har hatt over 240 ,med twinmos bh-utt, 316 skal forøvrig være den beste biosen til 4xdimm har jeg lest.. alle xxx-2 bioser er jo basert på ramtabellene til denne men jeg vet ikke om støtten for 4brikker er like bra?

Vi får se, det jeg er mest spent på er hvor høyt det lar seg klokke med 1T

 

Kommer med resultater når brikkene er godt testet

 

Hvordan ville du kjørt burn-in på brikkene? speed og volt o.l

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
du må ha en nyere bios for at memtest skal være enabled... Forøvrig så synes jeg ikke at det skal være for mye å forlange at folk iallefall leser de 5siste sidene i tråden før de spør om ting.. oppdatering av bios har jeg forklart for en liten stund siden...

Beklager men viste ikke at du hadde svart på det for 5 sider siden, og jeg orket ikke å lese gjennom 47 sider. Men siden hele oppstarten min er dekket av et enormt reklameskilt for dfi så lurte jeg på om alt+f2 måten fungerte. Skal lete bakover til jeg finner post'en din nå.

 

edit: fant den:) skal prøve det så fort jeg får systemet stabilt. takk for hjelpen.

Endret av snufft
Lenke til kommentar
Vi får se, det jeg er mest spent på er hvor høyt det lar seg klokke med 1T

 

Kommer med resultater når brikkene er godt testet

 

Hvordan ville du kjørt burn-in på brikkene? speed og volt o.l

Jeg pleier å bruke 3.2v og finne det punktet hvor jeg får et par feil i test 5, for så å la det stå noen dager

 

snufft: mente ikke at du skulle lese alle sidene, men at man gjerne leser et par sider tilbake før man svarer på en tråd slik at man ikke stiller spørsmål som nettopp er besvart synes jeg er greit.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...