Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokken som kan forklare meg forkskjellen på dei 3 DFI socket 939 som ligger i prisguiden? Eg kan jo sammenligne dei, men er litt for seint for sånt no ;) Om nokken kunne ramsa opp kort om et par forskjeller så hadde eg blitt veldig glad ;>

 

Leifane er vist ekstra plagsomme om natta gitt.

Endret av FrodeThaMan
Lenke til kommentar

sli, har det samme som ultra bare med sli støtte...

 

sli-dr har som navnet sier sli, også en ekstra stor bundel, med fronX eller hva det nå heter, bæreveske og noen ekstra kabler. Det er i tillegg en ekstra sata kontroller (4ekstra tilkoblinger) med raid5 på.

 

 

Skyline: kan du være så snill å legge ut forskjellene på forsiden, så vi slipper å svare på det flere ganger nå ;)

Lenke til kommentar
sli, har det samme som ultra bare med sli støtte...

 

sli-dr har som navnet sier sli, også en ekstra stor bundel, med fronX eller hva det nå heter, bæreveske og noen ekstra kabler. Det er i tillegg en ekstra sata kontroller (4ekstra tilkoblinger) med raid5 på.

 

 

Skyline: kan du være så snill å legge ut forskjellene på forsiden, så vi slipper å svare på det flere ganger nå ;)

Hehe, jepp det skal jeg gjøre! :thumbup:

 

 

Edit: Da var forsiden oppdatert!

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Hei, sånn som jeg forstår det så er det kun en ren BIOS oppdatering som skal til for å fa AMD 64 X2 til å virke på DFI Lanparty NF4 SLI-DR.

Det som jeg leser her på forumet tyder på nettopp det, men det hadde vert fint med en bekreftelse fra dere.

 

En siste sjekk før jeg bestiller det nye hovedkortet mitt :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Hei, sånn som jeg forstår det så er det kun en ren BIOS oppdatering som skal til for å fa AMD 64 X2 til å virke på DFI Lanparty NF4 SLI-DR.

Det som jeg leser her på forumet tyder på nettopp det, men det hadde vert fint med en bekreftelse fra dere.

 

En siste sjekk før jeg bestiller det nye hovedkortet mitt :thumbup::thumbup:

Etter det jeg har fått med meg klarer alle Nforce hovedkort (Nforce3 og Nforce4) (i 939 utgave selfølgelig) X2 Cpu`er. Og DFI NF4 SLI-DR er vel ofte brukt i tester av X2 cpu`ene, så dette skal iallefall funke fint med X2 cpu.

Lenke til kommentar

FY **** så bra, akkuratt den cpu'en som jeg også skal ha.

Har nettopp mottatt bekreftelse fra netshop om at hovedkortet og minnebrikkene allerede er i posten jippi :dribble:

 

Gleder meg villt, er ganske så fersk på overklokking.Men her på forumet er det jo en fantastisk god guide til det takket være unOkai :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg få ultra-d kortet mitt til å gi meg høyere enn 1,55volt til cpu'en?

Du må velge + 104-110-1xx % osv. Du må huske på å regne ut hvor mye du gir cpU`en din da, ellers kan du risikere å grille den.

 

Over 1,7 v med luft er ikke å anbefale for eks.

For å få 1,7v 1,55 + 110% (1,55*1,10=1,705)

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
FY **** så bra, akkuratt den cpu'en som jeg også skal ha.

Har nettopp mottatt bekreftelse fra netshop om at hovedkortet og minnebrikkene allerede er i posten jippi  :dribble: 

 

Gleder meg villt, er ganske så fersk på overklokking.Men her på forumet er det jo en fantastisk god guide til det takket være unOkai :thumbup:

hehe, du gleder deg som en unge altså?

 

Se forøvrig her; 4400 X2 3.0ghz on air

 

Ikke helt usannsynlig at det blir en slik på meg til sommeren nei!!! :w00t::dribble::love:

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Skyline: hvor fikk du tak i den cpuen da? :ohmy: , jeg vil også ha... , får se om økonomien tillater det :( først skal jeg skaffe meg fasekjøling tror jeg.. Men er det jeg som er blind eller står det ingenting om cpu hastighet i den screenshoten din? ikke det at jeg ikke tror på deg altså, 3ghz er jo fullt mulig :thumbup:

 

p3azemaker:for å få over 1.55v må man bruke cpu over vid eller hva den nå heter... sette den opp noen %, damn du har vanskelig navn å skrive/huske... :ermm: , husk nå å ikke sette den til +136% sånn at du griller prosessoren din.. og følg med på temperaturen :thumbup:

 

 

edit: blæh, skyline kom meg visst kraftig i forkjøpet... :whistle:, ser prosessoren ikke var din heller nå...

Lenke til kommentar
SKyline:

 

Hva slags psu har du? Og hvor mye amp leverer den på +12v?

 

Ser nesten ut som om alle har problemer her,  håper det fikser seg, har nemlig store forhåpninger til dette kortet. Og hvor blir det av bildene?

Har OCZ POWERSTREAM 470Watt.

 

Har fiksa det nå!!!

 

GJETT EN GANG HVA FEILEN VAR?

 

VGA-DVI adapteren som fulgte med Skjermkortet, POV 6800GT PCI-E.

 

Siden dette kortet kun har DVI, må jeg bruke Adapter. Den medfølgende adapteren som var feilen rett og slett, bytta til en annen, og vips så funka alt!

 

JAHOO!

 

Driver å ska installere drivere og teste litt klokking.

Aaaarrrrrrrrrrrrrrgggg.................

 

fikk du d te????

 

har store probb.

 

felmelding på skjærmen når jeg prøver å starte PC'n : No Signal. Check Signal Cable!

 

Trenger hjelp!!!!!!

 

Er ikke så flink med PC..... skjønte omentrent ingenting av hva du sa.....

 

plz! hjelp meg .. har store forventninger til dette kortret..........

 

På forhånd takk!!

 

P.S.

har bare 6600GT jeg da :thumbdown:

BZerk 500w PSU :thumbup:

AMD 64 3200+ :hmm:

 

 

eeeeehhhh............

System start up : alle 4 leds

CPU Detected: Led 1,2 og 3(stopper hær ja....)

DRAM Detected: Led 1 og 2

VGA DETECTED: Led 1

System boot up: ingen

 

PLZ!!! HEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...