Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ManagHead: ja, syns det. kjører 260mhz [email protected] memtest stabil uten feil (har ikke testet høyere enda). om noen andre bioser er bedre kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har prøvd noen andre.

 

p3azemaker: lagde en dos oppstartsdisket i windows og flasha fra harddisken. stoler ikke på den gamle floppyen min fra midten av 90-tallet :p

Endret av amarios
Lenke til kommentar
Un0kai: Har du stjålet min CPU?? Lik stepping.. men solgte den idag da. *snufs*

hehe, jeg solgte min for 3uker siden... dette var eneste amd prosessor bilde som låg på denne Hden, venicen ligger enda i kameraet..

 

 

Så vidt meg bekjent må man lese av ukenr på selve prosessoren, men man vet jo aldri... Jeg tar forøvrig bilde av alle prosessorer og andre kjerner når jeg har de uten kjøler på, sånn at jeg vet hva som er der...

Lenke til kommentar

Noen som enten kan vise et bilde, eller forklare meg hvordan chipset viften/kjøleren er festet UNDER på hovedkortet?

Gjelder da de to hvite (skru?)pinnene.

Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om jeg kan få av viften og legge på litt AS5 uten å måtte ta ut hele kortet? (for det er KNOT!)

Prøvde en gang, men bare vridde og vridde på de to hvite "pinnene". Turte ikke bare å røske dem ut heller. Prøvde også å vri litt, og nappe, vri og nappe, i tilfelle det var et sånt t-feste på undersiden som måtte treffe et spor men til ingen nytte :(

Noen som kan si meg hvordan man løsner de pinnene?

Takk, takk :D

Lenke til kommentar

Høy HTT/FSB er ikke bare for "showoff", med en 3000+ er man ganske avhengig av dette for å kunne nå en høy CPU frekvens pga lav multiplier (9)

 

F.eks er 320HTT x 9 = 2880MHz

 

Selve HTT`en gir deg ikke nevneverdig mer ytelse, men er nødvendig for det totale overklokken av CPU.

 

Du nevner at CPU er den begrensede faktoren for høy HTT, men hvorfor klarer mange hovedkort ikke å kjøre over 300HTT med samme CPU? hmm.. :hmm:

Du henviste til 350-360htt som du var så fornøyd med.. på disse hastighetene blir det Showoff..

Da du ikke kommer til og kjøre 9x360

 

Var dette jeg mente.. og dermed viste att DFI ikke hadde prob med htt langt over 400.

 

Og din kommentar til att cpu er den begrensende faktor på hvor langt man kommer på htt , så gjelder dette i hovedsak DFI , da dette er kapabelt til mye høyere htt enn fleste andre. Og dermed ikke makser ut før cpu makser ut på htt. Så er fult mulig og putte den winnien min som klarte 465htt i DFI over i ett annet og der bli begrenset til f.eks 300 fordi hovedkortet ikke klarer mer.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det vil by på noen problemer å kjøre 4 dimm's på dette kortet? Aller fire er BH-5 ram.... tenkte å kjøre dem på rundt 3.4 V.... De skal selfølgelig kjøres med en 3500+ Venice prosessor

Minnekontrolleren skal takle 4 brikker på 200mhz htt. Hvis du tenker å kjøre veldig høye hastigheter får du vel problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...