Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heh.. på 360HTT@2880MHz varte bare "eventyret" i ca.2timer

 

Trenger dessuten desperat ny strømforsyning, ikke gøy å sitte å klokke på et 3år gammelt vrak

Kjører selv med Mist 500w kan ikke annet enn å lovprise den, utover dette kan du også se på denne .

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6179

Lurer på om det den svake strømforsyningen min som gjør at minnespenningen varierer fra 3,2 til 3,05Volt under load? verdiene er observert i nTune monitor

Lenke til kommentar
heh.. på 360HTT@2880MHz varte bare "eventyret" i ca.2timer

 

Trenger dessuten desperat ny strømforsyning, ikke gøy å sitte å klokke på et 3år gammelt vrak

Kjører selv med Mist 500w kan ikke annet enn å lovprise den, utover dette kan du også se på denne .

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6179

Lurer på om det den svake strømforsyningen min som gjør at minnespenningen varierer fra 3,2 til 3,05Volt under load? verdiene er observert i nTune monitor

Kan være det ja,har opplevd lignende problemer tidligere med en annen stforsyning.

Lenke til kommentar

jeg klarer seriøst ikke å få pcen min stabil med:

DFI NF4 Ultra-D, Sapphire x850XT, 1024mb(2x512) Kingston hyperX +raptor disk og 2stk hitachi 250gb disker og et creative audigy2 platinum eX lydkort.

 

(psu er en ocz modstream på 520watt)

 

jeg har nå 510-2 biosen og har prøvd 510-3 og har prøvd de fleste settings som er i bios ang minne, og jeg har også prøvd forskjellige nvidia nforce drivere og prøvd uten ide driver, og jeg har prøvd med pmi/pqi ram og corsair xms3500 ram men ikke søren om den vil være stabil...

 

den gir meg blåskjerm hver eneste gang hvis jeg spiller et spill og laster ned noe, (da får jeg blåskjerm garantert) og noen ganger får jeg det i windows....

 

noen som har noe tips?!?!

 

pcen har også vært inne hos netshop for fiksing, men de "fikset" feilen ved å bytte ram til ny av samme type, og det hjalp jo selvfølgelig ikke!!! :( (sjekker de ikke pcen etterpå?:S)

 

 

EDIT: det virker faktisk som om rammen rett og slett ikke klarer den hastigheten den skal? selvom den klarer den hastigheten uten noe problem på en annen pc....

 

hvis jeg setter den til 1:2 istedet for 1:1 så den kjører på 100mhz funker den fint virker det som :(

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar

Hei, og god morgen godtfolk. Jeg fant en tråd på XS som kansje vil være av interess for mange: Dfi lp nf4 bios guide

 

Denne kan kansje legges til første posten? Jeg ser også at de gule ram slottene skal være best for overklokking med winbond ram, blir sikkert å prøve dette selv i løpet av uka og kan sikket bekrefte dette da..

 

edit: LilleG jeg har selv hatt dette problemet.. Skurring i lyden når jeg bruker vlc. Formaterte og det ordnet seg første gangen, men problemet kom igjen etter en annen formatering, å da ordnet det seg når jeg innstalllerte lyd driverene fra cden på nytt...

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
God damn! Syke syke hovedkort..  :ohmy:

 

Venicen har virkelig satt godviljen til etter ett døgn med konstant priming, har rullet prime noen noen timer nå.. på 350HTT/FSB

 

Jeg elsker dette hovedkortet  :love:

Høy HTT/FSB blir bare showoff..

 

DFI hovedkortene (NF4) har ikke noe prob med htt/fsb langt over 400, såfremt minnekontrolleren klarer det.

 

just4fun.JPG

 

Btw, testet med en 4000+claw , denne klarer maks 360.. Så er store variasjoner.

Lenke til kommentar

Virkar som det er mange som har problem med det integrerte lydkortet her. Eg er generelt veldig imot integrering av lydkort (og skjermkort), men har ikkje investert i noke anna endå. Er plaga med ein del knitring i lyden. Stort sett går det ganske bra. Minimalt / ingen problem med musikk, men i spel er det litt knitring av og til. Bortsett frå no nettopp når eg skulle begynne på Far Cry. Det var heilt sinnsjukt med knitring. Er det rett og slett for dårlig lydkort, eller kan det hjelpe å bruke andre lyddrivarar enn den som er i nVidia drivarpakken?

 

Kva kort bør eg gå for i staden om eg investerar i nytt i grunnen? Høyrer mange som klagar sånn på Creative lydkort. Det er berre dritt, og det gir i alle fall ikkje bedre lyd enn den integrerte. Personlig har eg ikkje hatt noke problem med Creative tidligare i alle fall. Kan dette vere noke å ha kanskje? Link

Lenke til kommentar

Tror jeg flasher biosen min tilbake til default. 510-3 versjonen ga meg bare problemer :( Får heller fokusere på overklokking senere når det har kommet bedre bios versjoner. Btw; Bør jeg flashe tilbake til den jeg hadde orginalt, eller til den nyeste biosen som er laget av DFI folka?

Og bør jeg flashe med diskett?

Lenke til kommentar

jeg får 33sec. på superpi 1m :ermm: syns det virker litt mye såpass klokket som den er nå. noe jeg kan gjøre for å få den bedre? har primet i 20 timer uten feil nå (aldri over 50c load), skal prøve å klokke litt mer å se om den blir stabil på 2,8-2,9ghz :hmm:

 

edit: ikke stabil over 2,7ghz m/boxed kjølern. får klokke mer når jeg får meg bedre kjøler... :cry:

Endret av amarios
Lenke til kommentar
edit: ikke stabil over 2,7ghz m/boxed kjølern. får klokke mer når jeg får meg bedre kjøler... :cry:

2,7Ghz av en 1,8ghz orginal eller?

Og hva slags hardware, bios og innstillinger bruker du?

Jeg skulle ønske jeg hadde litt mer peil på OC, da hadde det blitt litt fart i 3000+ venic'en min...

Lenke til kommentar
God damn! Syke syke hovedkort..  :ohmy:

 

Venicen har virkelig satt godviljen til etter ett døgn med konstant priming, har rullet prime noen noen timer nå.. på 350HTT/FSB

 

Jeg elsker dette hovedkortet  :love:

Høy HTT/FSB blir bare showoff..

 

DFI hovedkortene (NF4) har ikke noe prob med htt/fsb langt over 400, såfremt minnekontrolleren klarer det.

 

Btw, testet med en 4000+claw , denne klarer maks 360.. Så er store variasjoner.

Høy HTT/FSB er ikke bare for "showoff", med en 3000+ er man ganske avhengig av dette for å kunne nå en høy CPU frekvens pga lav multiplier (9)

 

F.eks er 320HTT x 9 = 2880MHz

 

Selve HTT`en gir deg ikke nevneverdig mer ytelse, men er nødvendig for det totale overklokken av CPU.

 

Du nevner at CPU er den begrensede faktoren for høy HTT, men hvorfor klarer mange hovedkort ikke å kjøre over 300HTT med samme CPU? hmm.. :hmm:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
har en venice 3000+, og nyeste offisielle bios. kjører ht 300*9 (se un0kai sin overklokkingsguide for mer innstillinger, jeg fulgte den), ram (512mb twinmos bh5) kjører 245mhz 2-2-2-5@3,2volt

Angrer på at jeg kjøpte TCCD minne istedenfor bh5... :thumbdown:

 

Nyeste ofisielle fra DFI da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...