Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Akk, ja.. Kan ikke få uttrykkt min skuffelse over prosessoren min :cry: , det er forøvrig en LBBLE 0517 DPMW, hvilke nr. har dere som har gode forresten?? Jeg har ikke gitt opp helt enda, får sikkert litt til utav den, men jeg tror nok 2800mhz som jeg hadde håpet på forblir en utopi..

Mange som klokker dårlige i starten, men som kommer seg etter en viss "innkjøringsperiode" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noken som har prøvd seg på å fjerne heatspreder på prosessoren eller? Link

 

Skal installere kjøleblokka i Zalman Reserator settet mitt i løpet av juli når eg har komt frå ferie, og vurderar å gjere det denne "operasjonen". Burde vel ikkje føre til noke problem at prosessoren blir 2-3mm lavare sidan kjøleblokka ikkje er fjærbelasta slik ei vanlig kjøleblokk er. Er vel berre å skrue til skruane litt ekstra for å kompensere?

Ingen som har testa dette med andre ord....?

Virkar jo ganske lovande med tanke på load temp i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg kommer med bilder og info om et ganske heftig kjøleopsett tilpasset DFI om noen uker. Hele løsningen kommer til å koste rundt 500kr i deler. Skal legge ved worklogg sånn at flere kan lage samme oppsett.. Løsningen er vifteløs, men egner seg alikevel til hard overklokking :w00t:

 

Jobber med saken nå, men får ikke siste delen levert før om 2-3uker

Lenke til kommentar
Jeg kommer med bilder og info om et ganske heftig kjøleopsett tilpasset DFI om noen uker. Hele løsningen kommer til å koste rundt 500kr i deler. Skal legge ved worklogg sånn at flere kan lage samme oppsett.. Løsningen er vifteløs, men egner seg alikevel til hard overklokking :w00t:

 

Jobber med saken nå, men får ikke siste delen levert før om 2-3uker

OI! Det hørtes jo ganske stilig ut :w00t:

 

btw: Noen som kan forklare hvordan man oppdaterer bios'en på ultra-d kortet? :blush: eventuelt linke til en guide der det blir forklart.

 

På forhånd takk

 

-Peacemaker

Lenke til kommentar

LAst ned winflash, pakk denne ut, last net bios du vil flashe, pakk ut *.bin fila. Start winflash. Merk av for bootblock, dmi area, update all, og clear cmos. Velg deretter file>update bios og deretter *.bin fila du pakket up. Trykk så update og resten er selvforklarende.

 

Dette er hvordan jeg gjør det, og jeg fraskriver meg alt ansvar... ;) , bare pass på at systemet er rock solid før du flasher så burde det gå bra...

 

 

ArcticOC: hva med en liten teaser da?? Jeg liker kjøleprosjektene dine :thumbup: , bare så synd jeg ikke har godt nok verktøy til å modde kjøleblokker selv, da jeg prøvde med dremelen min brukte jeg 10min. på å skjere 1cm i aluminium og gikk lei... Men nå skal jeg hjem til sommeren og der er det verktøy i fleng, så nå trenger jeg litt inspirasjon :cool:

Lenke til kommentar
ArcticOC: hva med en liten teaser da?? Jeg liker kjøleprosjektene dine :thumbup: , bare så synd jeg ikke har godt nok verktøy til å modde kjøleblokker selv, da jeg prøvde med dremelen min brukte jeg 10min. på å skjere 1cm i aluminium og gikk lei... Men nå skal jeg hjem til sommeren og der er det verktøy i fleng, så nå trenger jeg litt inspirasjon :cool:

Driver med en helt ny chipsetkjøler, samt pre-order på en asetek micro.. stikkordet er spesielle ducting løsninger, har stor tro på løsningen :yes:

 

Kravet til å kunne benytte løsningen er kun at man har en PSU med undermontert 120mm vifte, noe som mange av oss har

Lenke til kommentar
LAst ned winflash, pakk denne ut, last net bios du vil flashe, pakk ut *.bin fila. Start winflash. Merk av for bootblock, dmi area, update all, og clear cmos. Velg deretter  file>update bios og deretter *.bin fila du pakket up. Trykk så update og resten er selvforklarende.

Ok, gjorde det netopp, Så hvordan vet jeg at biosen ble oppdatert? Og hva slags innstillinger bør jeg begynne å klokke med?

 

Tusen takk for hjelpen un0kai :love:

 

EDIT: Systemet ble utrolig ustabilt med ny bios :no: Div spill slutter å svare når jeg har kommet forbi intro'en :( Jeg bør vel flashe tilbake da eller?

Endret av p3azemaker
Lenke til kommentar
P3aze, overklokker du ?

Hvis du lurer på om jeg har overklokket før er svaret ja, men med dfi kortet så er systemet ustabilt med orginale frekvenser...

 

EDIT: Systemet er stabilt i idle og i noen spill, men hvis jeg skal spille f.eks Battlefield Vietnam, så kommer battlefield logoen opp, så svart skjerm, så intro også slutter programet å svare :no: Noen ganger klikker det før introen også. Men f.eks Grand theft auto Vice city virker knirkefritt :S

Endret av p3azemaker
Lenke til kommentar

Dersom jeg er veldig optimistisk angående overklokking av min fremtidige Venice, hvilket minne bør jeg ha da? Jeg så på netshop at de har noen minnebrikker der som er testet på DFI NF4: OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Platinum

- PC-5000 512MB x 2 (3-4-4-10) 625Mhz, DFI . Men de er ganske dyre. Er det noe annet minne som takler bra timings på høye hastigheter man kan vurdere til dette hovedkortet og overklokking?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...