Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Jeg tenker litt på å kjøpe dette: DFI LanParty UT nF4 Ultra-D.

 

Jeg kommer til å bruke en Zalman nb47j på NB og har følgende spørsmål:

 

1) Jeg regner med at det blir komplikasjoner mellom nb47j og skjermkortet, dersom jeg setter det i det øverste pci-e sporet, blir det det?

 

2) Har det noe å si hvilket pci-e 16x spor jeg setter skjermkortet i?

 

3) Hvis jeg setter skjermkortet (antakeligvis et x800xt pci-e) i den nederste PCI-E sporet og bruker en Zalman VF700 vga kjøler, er det da plass til et lydkort i nederste pci spor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenker litt på å kjøpe dette: DFI LanParty UT nF4 Ultra-D.

 

Jeg kommer til å bruke en Zalman nb47j på NB og har følgende spørsmål:

 

1) Jeg regner med at det blir komplikasjoner mellom nb47j og skjermkortet, dersom jeg setter det i det øverste pci-e sporet, blir det det?

 

2) Har det noe å si hvilket pci-e 16x spor jeg setter skjermkortet i?

 

3) Hvis jeg setter skjermkortet (antakeligvis et x800xt pci-e) i den nederste PCI-E sporet og bruker en Zalman VF700 vga kjøler, er det da plass til et lydkort i nederste pci spor?

 

 

Ja det har noe å si hvilket pci-e spor du setter kortet i.

Det må være spor 1 dersom du vil ha 16x. Dette er et problem fordi det er meget trangt til NB som du sier selv med orginal kjøler (opplever at kortet presser på orginalkjøleren)

 

Dersom du setter Skjermkortet i det andre sporet vil du få 2x

 

Jeg tok opp dette med DFI men det er ikke mulig å sette kortet i nederste pci-e slot og samtidig få 16x på det. Eller som de så pent sa det

Dear Sir:

 

No it is nOt possible to get 16x in lower long video slot. Thank you. 

 

Dersom du bruker to kort får du derimot 8x på begge spor ved endring av jumperne til sli mode

Lenke til kommentar

fikk henta dfi nf4 sli-dr og venice 3000+ i dag :!: alt funka fint i første boot utrolig nok! men jeg lurte på noe, hvilken bios er best for bh-5 brikker?

og er det innebygd memtest i den? (hvor finner man den)

og så lurte jeg på om noen av dere kan anbefale et bra program for å overvåke spenninger/temp osv (prøvde motherboard monitor men da slo maskina seg av da hovedkortet ikke støttes av programmet :( )

 

edit: leif

Endret av amarios
Lenke til kommentar
fikk henta dfi nf4 sli-dr og venice 3000+ i dag :!: alt funka fint i første boot utrolig nok! men jeg lurte på noe, hvilken bios er best for bh-5 brikker?

og er det innebygd memtest i den? (hvor finner man den)

og så lurte jeg på om noen av dere kan anbefale et bra program for å overvåke spenninger/temp osv (prøvde motherboard monitor men da slo maskina seg av da hovedkortet ikke støttes av programmet :( )

 

edit: leif

Vel siden du har venice er det vel siste bios du bør ha, da denne er tilpasset nettop venice

Lenke til kommentar

Ok, har flasha til nyeste bios nå. Får cpu'en ("Venice" 3000+) opp i 2,7ghz@standard volt +10% prime stabilt. (Bruker boxed kjøler). Klarer å boote @2,9ghz men må ha mer volt å gi den. (Blir for varmt) Regner med at 3ghz er innen rekkevidde med en XP-120 eller vannkjøling. :D

Kjører forresten speed premium brikken min på 260mhz 1.5-2-2-8@3,5 volt (memtest 4 loops uten feil). Skal stramme litt inn på timings så tror jeg det blir bra.

Må si meg veldig fornøyd med både hovedkort, cpu og ram! :thumbup:

 

 

Mangler bare et skjermkort nå så jeg kan kjøre noen benchmarks (og ikke minst spille!), er stuck med et 4mb s3 virge dx/gx! :wallbash::cry::sick:

 

 

edit: klarer å kjører ikke å få samkjørt både cpu og ram stabilt :hmm: er litt usikker ang. mem dividers og sånt...

 

edit2: :p Kjører nå htt 300*9, ram på 245mhz ddr 1.5-2-2-5@3,4volt. Håper det blir stabilt. Cpu kommer iallefall ikke over 48c load, men har ikke vifte som blåser på rammen.(Har kun 4 stk store ramsinks på, og god luftsirkulasjon i kabinettet) Noen som kan gi meg noen tips? Er noob når det gjelder a64 da dette er første gangen jeg overklokker et a64 system :blush:

Endret av amarios
Lenke til kommentar
Jeg tok opp dette med DFI men det er ikke mulig å sette kortet i nederste pci-e slot og samtidig få 16x på det. Eller som de så pent sa det
Dear Sir:

 

No it is nOt possible to get 16x in lower long video slot. Thank you. 

Dette er jo stikk i strid med hva som står i manualen, der står det at det er 2 16x slotter. Anyways, som nevnt tidligere kjører jeg et x800 pro i PCIe 4, den nederste 16x-slotten, det går fint og jeg får resultater i benchmarks som er som forventet.

Lenke til kommentar

Den nederste er utformet som en x16slot, men fungerer på x2 hastighet, dermed basta! :D

 

Du taper nok litt ytelse av å ha kortet ditt der, men det er nok ikke snakk om så mye, båndbredden er nok stor nok, men man får litt høyere latency, siden allt må sendes på to kanaler..

 

edit: amarios: din heldigris, jeg har kansje fått den dårligste 3000+ venicen i norge... Sier foreløpig stopp på [email protected], dritt!!

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
Kjører nå htt 300*9, ram på 245mhz ddr 1.5-2-2-5@3,4volt. Håper det blir stabilt. Cpu kommer iallefall ikke over 48c load, men har ikke vifte som blåser på rammen.(Har kun 4 stk store ramsinks på, og god luftsirkulasjon i kabinettet) Noen som kan gi meg noen tips? Er noob når det gjelder a64 da dette er første gangen jeg overklokker et a64 system :blush:

Når man bruker 4v funksjonen til hovedkortet har DFI selv sagt at man skal ha en vifte blåsende over den lille heatsinken oppe i høyre hjørne. Det er her overskuddet fra 4v altså i ditt tilfelle 0.6v går. Denne blir jævli varm, å hovedkortet kan ta kvelden hvis man ikke setter en vifte til å blåse over den. Bare ett lite hint, slik at du ikke dreper hovedkortet ditt. Utenom dette så må jeg si dette er en bra overklokk :thumbup:

Lenke til kommentar
edit: amarios: din heldigris, jeg har kansje fått den dårligste 3000+ venicen i norge... Sier foreløpig stopp på [email protected], dritt!!

Hva med meg da? (du leste den posten min ang. denne saken)

Jeg får stopp på 2300MHz uansett ka spenning jeg bruker. Har prøvd så høyt opp som 1,7v. Men kjører på 1,5 siden det er laveste stabile.

Vel... Den er stabil i alt utenom 3dmark05. Den klikker.

Å minne siden vil ikke pc boote på noe annet enn 1/2 minne divider, 2-2-2-5. Har prøvd å øke spenningen gradvis til 2,8v uten hell.

Temp ligger på 38 idle og 45 load.

 

PS. jeg har venice 3000+, DFI Lanparty ultra og OCZ pc3200 rev2 TCCD brikker. Jeg bruker også den siste beta biosen som er beregnet på TCCD.

Lenke til kommentar
edit: amarios: din heldigris, jeg har kansje fått den dårligste 3000+ venicen i norge... Sier foreløpig stopp på [email protected], dritt!!

Hehe, for en gangs skyld fikk jeg en "gullchip" :p Må bare takke for at du lagde den overklokkings-guiden, hadde det ikke vært for den hadde jeg ikke skjønt en dritt. Keep up the good work!

 

edit: Kjørte prime95 i 2 timer i natt, så jeg tror det er stabilt nå :D Men syns ikke jeg har nok hastighet på rammen, vil kjøre @260mhz. Skulle vært flere ram dividers... :hmm:

Endret av amarios
Lenke til kommentar

Etter lang tid med leting har jeg endelig funnet NB vannblokk til Lanparty kortet :w00t:

Nå gjenstår bare å få tak i den :no:

 

The DFI Lanparty Freezer is a chipset waterblock, made by german company MIPS-Computer. It is the only chipset cooler on the market which can cool the DFI Lanparty's NForce4 chipset, even when there are two video cards installed in SLI mode."

 

Her er linken til review.

 

Her er link til webshop som leverer denne til Norge. Krever imidlertid handel for 100 euro

 

Her er en annen som også leverer til Norge uten prisbegrensning :thumbup:

 

Endelig pris er litt usikkert men den koster 69 euro inkl frakt. men så blir det jo minus lokal vat og pluss Norsk mva. Dyrt blir det :yes:

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
Når man bruker 4v funksjonen til hovedkortet har DFI selv sagt at man skal ha en vifte blåsende over den lille heatsinken oppe i høyre hjørne. Det er her overskuddet fra 4v altså i ditt tilfelle 0.6v går. Denne blir jævli varm, å hovedkortet kan ta kvelden hvis man ikke setter en vifte til å blåse over den. Bare ett lite hint, slik at du ikke dreper hovedkortet ditt. Utenom dette så må jeg si dette er en bra overklokk :thumbup:

takk for tipset. tok å ordnet det med en gang. har en vifte som blåser rett over den (en dårlig raidmax vifte@7volt, men det holder vel?)

Lenke til kommentar
Da surrer og går venice`en på 2700MHz, har problemer med å komme høyere..

 

Tror problemet mitt kan være strømforsyningen, det er en 350watter som er 3 år gammel, har kun 16A på 12Volt delen :(

Tror nok det hjelper godt med litt mer Amper ja!

 

Hvilken bios bruker du forresten?

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Noken som har prøvd seg på å fjerne heatspreder på prosessoren eller? Link

 

Skal installere kjøleblokka i Zalman Reserator settet mitt i løpet av juli når eg har komt frå ferie, og vurderar å gjere det denne "operasjonen". Burde vel ikkje føre til noke problem at prosessoren blir 2-3mm lavare sidan kjøleblokka ikkje er fjærbelasta slik ei vanlig kjøleblokk er. Er vel berre å skrue til skruane litt ekstra for å kompensere?

Lenke til kommentar
Da surrer og går venice`en på 2700MHz, har problemer med å komme høyere..

 

Tror problemet mitt kan være strømforsyningen, det er en 350watter som er 3 år gammel, har kun 16A på 12Volt delen :(

Tror nok det hjelper godt med litt mer Amper ja!

 

Hvilken bios bruker du forresten?

Oscar WU 510-2 (UTT optimalisert)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...