Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

[lå på "on board audio" i BIOS. La laste ned og installere SP2. Da ordner saker og ting seg selv.

Edit: Så så må du sette pluggen i rette hølet............. :D

Står på auto i bios, det er bare 2 mulligheter auto/disable.Har ikke funnet noen flere innstillinger.

Pluggen står i riktig hull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve når jeg kommer hjem.hvis jeg orker, satt med dette problemet i hele natt, er på jobb nå. :cry:

Har nettopp reinst windows, har ikke inst sp2 enda,tror jeg skal inst sp2 før noen lyddrivere.

Hvilken lyddriver skal jeg inst realtek?nvidia?begge?.

 

Dukket opp en merkelig sak i enhetsbehandling på forrige inst. forsøk

"pci enhet/ pc modem" kan det være lydchipen som ikke blir riktig gjenkjent?

 

Når jeg installerte realtek driveren sist, fikk jeg beskjed om å restarte pc etter inst.Da maskinen bootet var det ingen endringer.

Endret av guran1942
Lenke til kommentar
Prøvd å kjøre DirectX Dianostic?

Har kjørt dxdiag, intet lydkort.

Vises heller ikke noe sånt i boot screen, men win xp maser om "pcmodem "mmmmmerket gult i enhetsbahandling. :cry:

 

har reinst alt, sp2 før jeg la inn drivere , ingenting hjelper.

 

Har fjernet karajan modulen, og da forsvant "pc modem" i enhetsbehandling,

satte karajan tilbake og "pc modem" kom tilbake.

"avinst. pc modem " i enhetsbehandling, deaktivert lyd i bios men pc modem kommer tilbake ved neste oppstart.

Windows eller hardware feil??

Har en nokså gammel xp pro på maskinen, men med alle oppdateringer.

Gode råd???

Har nå prøvd med en nyere xp versjon, samme resultat.

 

:yes::yes::yes::yes:

Fikk låne en karajan modul av en kamerat, :yes::yes:

nå virker det :D:D

Gjenstår å ta en runde med support på netshop, håper jeg slipper å sende hele hovedkortet i retur.Hadde vært gøy å kunne konsentrere seg om klokking nå :thumbup:

Endret av guran1942
Lenke til kommentar

Er mange som ikkje har opplevd døde minnebrikker og HK selvm de har kjørt høy spenning på minnebrikkene. SÅ dette gjelder ikkje alle tydeligvis.

Men begynner å lure på om eg er extremt uheldig med mine minnebrikker.

Hadde 1 par Corsair PC4400 brikker som fungerte smertefritt i 6 uker, så begynte det å komme feilmeldinger, sjekke med memtest86 og fant flere tusen feil! Fekk for 3 ukers tid siden nye brikker på garantien, men begynte f#¤n meg å få feilmeldinger nå også! Kjører f.eks CS:S så tar det kanskje 45 min så får eg en feilmelding om at "memory could not be read" eller noe i den duren, så avslutter den CS:S.

Tenkte kanskje det kunne være CPUen som var for mye klokket ([email protected]) og siden minnekontrolleren er integret så kunne det forklare hvorfor eg får minnefeil. Men samme feil om eg klokka ned.

Men så kjørte eg memtest med begge brikkene inni idag. Kjørte da maskinen på 275x7=1.925GHz og minnet på 275 2,5-4-4-8 og fikk nesten 6000 feil på test #8, etter +-30min. Er skikkelig lei av feil på minnet nå!

Etterpå kjørte eg minnebrikkene hver for sei, med andre ord; èn brikke om gangen, i memtest og fant ingen feil på noen av brikkene. Kjørte bare testen i 35 min siden feilen kom etter 28min eller noe sånn da de kjørte i dual.

 

Noen som kan forklare meg hvorfor det kommer 6000feil i test #8 etter 28min når de kjører i dual og når jeg kjører singel så får eg ingen feil. ( testa til 35min var gått med singel)

 

*hjelp* *snufs*

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Trur de at DFI hovudkortet mitt vil ha problem med 2stk. TwinMos pc3500 BH-5 brikkerm på rundt 3V med ein OCZ PowerStream 420W?

Enkelt og greit: Nei.... Ram trekker veldig lite strøm iforhold til cpu og gpu så om du ikke har et heidundrende sli oppsett med 10disker så skal nok det gå veldig godt :thumbup:

Lenke til kommentar
Er mange som ikkje har opplevd døde minnebrikker og HK selvm de har kjørt høy spenning på minnebrikkene. SÅ dette gjelder ikkje alle tydeligvis.

Men begynner å lure på om eg er extremt uheldig med  mine minnebrikker.

Hadde 1 par Corsair PC4400 brikker som fungerte smertefritt i 6 uker, så begynte det å komme feilmeldinger, sjekke med memtest86 og fant flere tusen feil! Fekk for 3 ukers tid siden nye brikker på garantien, men begynte f#¤n meg å få feilmeldinger nå også! Kjører f.eks CS:S så tar det kanskje 45 min så  får eg en feilmelding om at "memory could not be read" eller noe i den duren, så avslutter den CS:S.

Tenkte kanskje det kunne være CPUen som var for mye klokket ([email protected]) og siden minnekontrolleren er integret så kunne det forklare hvorfor eg får minnefeil. Men samme feil om eg klokka ned.

Men så kjørte eg memtest med  begge brikkene inni idag. Kjørte da maskinen på 275x7=1.925GHz og minnet på 275 2,5-4-4-8 og fikk nesten 6000 feil på test #8, etter +-30min. Er skikkelig lei av feil på minnet nå!

Etterpå kjørte eg minnebrikkene hver for sei, med andre ord; èn brikke om gangen, i memtest og fant ingen feil på noen av brikkene. Kjørte bare testen i 35 min siden feilen kom etter 28min eller noe sånn da de kjørte i dual.

 

Noen som kan forklare meg hvorfor det kommer 6000feil i test #8 etter 28min når de kjører i dual og når jeg kjører singel så får eg ingen feil. ( testa til 35min var gått med singel)

 

*hjelp* *snufs*

Tro det eller ei, jeg hadde samme problemet!

Vil du vite hvordan jeg fiksa det? ;) ¨

Først tok jeg og doblet sidevekslingsfilen.

Og så, hvis du bruker teamspeak eller andre Voicecom programmer så må du bytte fra direct sound til wave sound.

Ingen flere crasher hos meg etter det. :D

Endret av Sippini
Lenke til kommentar
Tro det eller ei, jeg hadde samme problemet!

Vil du vite hvordan jeg fiksa det? ;) ¨

Først tok jeg og doblet sidevekslingsfilen.

Og så, hvis du bruker teamspeak eller andre Voicecom programmer så må du bytte fra direct sound til wave sound.

Ingen flere crasher hos meg etter det. :D

Hvor skifter eg sidevekslingsfilen? g ka ska den stå på ?

Bruke av og te skypa mens eg spille, kor gjør eg om fra direct sound te wave sound? *haster*

Lenke til kommentar
Trur de at DFI hovudkortet mitt vil ha problem med 2stk. TwinMos pc3500 BH-5 brikkerm på rundt 3V med ein OCZ  PowerStream 420W?

Enkelt og greit: Nei.... Ram trekker veldig lite strøm iforhold til cpu og gpu så om du ikke har et heidundrende sli oppsett med 10disker så skal nok det gå veldig godt :thumbup:

Selv om DFI egentlig ikke supporterer mindre enn 480W 24pins PSU til NF4 kortene sine lengre..

 

http://www.dfi-street.com/forum/showpost.p...22&postcount=34

 

we tell you that you are required to have a 24-pin 480w power supply because that is what is necessary.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Selv om DFI egentlig ikke supporterer mindre enn 480W 24pins PSU til NF4 kortene sine lengre..

 

http://www.dfi-street.com/forum/showpost.p...22&postcount=34 

 

we tell you that you are required to have a 24-pin 480w power supply because that is what is necessary.

Ja! At dfi kommer med sånne uttalelser synes jeg bare er latterlig, hva som er viktig er kvaliteten på strømforsyningen, og ocz er i så måte godt kjent for å lage produkter av høy kvalitet, det er ikke snakk om en q-tek psu på 650w og 12Ampere på 12v-railen :D ... Det har dog vert litt snakk om mange ocz strømforsyniinger som tar kvelden på dfi sine HK...

 

Men at 420w er nok for et vanlig oppsett med ett gfx er jeg nok rimelig sikker på... :thumbup:

 

 

Odland81: Refererer du til de problemene med vDimm ifra 5v rail? Jeg tror ikke det er noen løsning på dette problemet, men det er jo litt usikkert at det er et problem i hele tatt ifølge ArcticOC sin ling litt lenger oppe på siden... Jeg kommer iallefall til å fortsette å kjøre ifra 5v-railen, tror ikke jeg er alene om det, så får vi se hva som skjer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...