Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3000+ er jo akkuratt like god som 3200+, samme kjerne=overklokker noenlunde likt..

 

Jeg har iallefall bestillt nå :thumbup: Håper jeg får en god klokker, jeg trenger det sårt nå :D

Lurt!

 

Tipper den CPU`en din skal ut av maskinen i juni uansett, så liten vits å kjøpe 3200 ;) gleder vel deg du også til dobbelkjerne? 4400+ m/1MB L2 pr.kjerne :dribble:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

hehe, blir nok dobbelkjerne på meg når jeg får første lønninga fra sommerjobben min ja :w00t:

 

Gleder meg villt til å bli ferdig med eksamen nå og begynne mine overklokkingseventyr i sommer. Skal prøve meg på tørris kjøling for første gang :whistle: målet er en topp5 plassering på orben for single 6600gt. Burde vel la seg gjøre tror jeg siden alle er opptatt med sli :thumbdown:

 

Jeg kan ikke få uttrykkt mitt hat mot sli med ord tror jeg.. eneste det har gjort for 80% av entusiastene er vel å gjøre det altfor dyrt å kunne drømme om å få en god plassering i div benchmarks... :realmad:

 

Noen av dere med TCCD minne som har opplevd at systemet krasjer med andre cas settings enn 2 forresten? Fikk lånt to brikker av "skille" til å klokke og ha med i overklokkingsguiden min (som forresten ikke blir ferdig før etter 10juni engang), jeg testet 7 forskjellige bios versjoner uten at jeg fikk bootet med annet enn cas2, fikk ikke komme inn i bios engang. A64tweaker fryser systemet. Jeg synes dette var veldig merlig, og kan ikke forstå hva jeg har gjort galt.. cas 2.5 og 3 funker fint med bh-utt og ch-5 samt noname ram...

 

edit: sånn da var datoen rett :tease: , send meg gjerne en screen shot av a64tweaker, så jeg kan se om det er noe jeg har vert på bærtur med :whistle:

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Går for 3200+ pga. 10x multiplier, og muligens en marginalt bedre oc.

Dualcore blir det en god stund til jeg får råd til, da økonomien min er på bunn-nivå for tida. Kanskje når prisene har sunket en god del.

Men så må jeg ha meg en til BH-5 brikke siden 512mb ikke holder.

 

ja, jeg må kjøpe skjermkort i tillegg... :hrm: tipper det blir et billig 6600GT eller noe sånt.

 

satser på dual-core og nvidia gf7800 (helst 2stk i SLI) utover høsten . så må begynne å spare snart :whistle:

Endret av amarios
Lenke til kommentar
Går for 3200+ pga. 10x multiplier, og muligens en marginalt bedre oc.

Dualcore blir det en god stund til jeg får råd til, da økonomien min er på bunn-nivå for tida. Kanskje når prisene har sunket en god del.

Men så må jeg ha meg en til BH-5 brikke siden 512mb ikke holder.

 

ja, jeg må kjøpe skjermkort i tillegg... :hrm: tipper det blir et billig 6600GT eller noe sånt.

 

satser på dual-core og nvidia gf7800 (helst 2stk i SLI) utover høsten . så må begynne å spare snart :whistle:

Ja, kan være en fordel med 10x multi. Gir deg større flexibilitet ved overklokking. Men jeg skal for min del selge min venice 3000+ så snart 4400+ er tilgjengelig i Norge :love: Dyrt blir det uansett.. regner med å få den for rundt 4500kr på de billigste webshoppene sent i juni.

 

Men siden jeg stort sett hele tiden holder meg unna skjermkort kappløpet og ikke kjøper det siste her overlever jeg nok. Klarer meg godt med middelklassekort uansett

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Har fulgt med på denne tråden, men kan ikkje huske om eg har lest om andre har minneproblemer når det gjelder 3xminnebrikker.

Har til vanlig hatt 2stk 512MB Corsair PC4400 (550MHz) i maskinen, men testa for en stund tilbake èn 512MB Corsair PC3200 XL brikke som takler 275MHz(550MHz)

på 2,5-4-4-8. Tenkte derfor eg skulle kaste inn XL brikke slik at eg får 1,5GB minne. Men det var ikkje enkelt? Har 510-1 bios, og har 2stk minnebriker i oransje slotter mens den extra brikka eg ville putte inni i en av de gule. ( Har prøvd begge gule slotter).

Pcen booter ikkje, den bare lager noen voldsom lange piiiiip i begynnelsen av oppstarten, tar eg ut den extra brikka så booter maskinen fullt.

Og før noen spør så har eg satt slik at maskinen starter på 200x9 med minne synkront. Noen tips?

 

Regner med dualchannel fordelen forsvinner når eg kjøre 3 brikker ? Vil det være stor forskjell å kjøre 1GB dualchannel kontra 1,5GB singelchannel?

Lenke til kommentar

minnekontrolleren støtter ikke de hastighetene med 3 dimmer... Du må boote med 333divider og 2T command rate så vidt jeg har forstått...

 

edit: minnet er forresten aldri synkront på et a64 system [/flisespikkerimodus]

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Jeg sammen med kamerat har bestilt et oppsett med Dfi, OCZ rev.2 og Venice 3000+

Mange kamerater maste om at jeg heller burde velge 3200+ Men jeg mente det ikke hadde noe for seg...

Hvis jeg overklokker dette oppsettet maks, hva vil multiplieren ligge på sånn ca. Jeg mistenker at jeg kan dra HTT skyhøyt sammen med HK og ram, og derfor drar ned multiplier fra 9 til et lavere tall for å kunne gå enda høyere...

Vil det bli slik?

post-24-1116949295_thumb.jpg

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Rammen vil nok gi seg når du nermer deg 300htt og da er det jo ikke noe vits i å ha en annen mp enn 9 ofte.. Men det kommer jo veldig an på hvor godt komponentene dine viser seg å overklokke..

 

Jeg mener personlig at i dag er mp9 mer enn nok.. dfi hket mitt kan iallefall kjøre 400x6 uten stabilitetsproblemer og med mp=9 skulle det tilsvare 3600mhz, noe som mest sannsynlig ikke kommer til å skje med en venice cpu...

Lenke til kommentar

Heisann !! noen som vet hvorfor usb 2 en min ikke fungerer .. har en ekstern harddisk når jeg stapper den inni så finner den ingen usb 2 ... tar jo 240 min og kopiere 5 giga...noen som har peil... har innstalert drivere ja (nyeste) .. ( DFI NF4 )

 

blir sprø av og vente ...

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Har dfi ultra d.

Trenger hjelp med lyden, virker ikke ,windows sier ingen hardware tilgjengelig (mediaplayer).

Kontrollpanel enhetsbehandling viser "eldre lyddriver",får ikke installert driverne på cden (ac97,nvidia), skjønner fint lite,har prøvd i flere timer. :(

Slå på "on board audio" i BIOS. La laste ned og installere SP2. Da ordner saker og ting seg selv.

Edit: Så så må du sette pluggen i rette hølet............. :D

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...