Furyfax Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg bruker 414-2 siden den gir meg best resultater, men det betyr ikke at den passer best til ditt oppsett... Har du TCCD minne somdu kjører høyt, dvs 290++ med denne biosen ? Kjører pcen på 295x9 selvmed minnet synkront. Er det da 414-2 som skal brukes ? Har sett 414-1/2/3, vet ikkje hvilken som er best eg! Eg har 2x512 TCCS som kjører på 295MHz 2,5-4-3-8, tips please! Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 ramtabellene i 414-2 biosen er hovedsaklig myntet på winbond. 414-1 og 414-3 har ramtabeller som fungerer best med TCCD ram... Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Akkuratt satt opp mitt system nå med DFI. alt fungerer glimrende og er strålende fornøyd sålangt, selvom det dukker opp noen spørsmål innimellom Spørsmål: I front på stacker kabinettet er det utgang for lyd som jeg hadde planer om å plugge headsettet mitt i, men ettersom jeg bruker et audigity 2 kort vet jeg ikke helt hvor jeg skal plugge den kabelen fra fronten på kabinettet hen. Noen som kan svare på dette lille enkle spørsmålet mitt? Hilsen TempO Dette lurer jeg også på Har Audigy 1 jeg da Men skal ikke den kabelen ned i hovedkortet et sted da? Har akkuratt byggd dfi system jeg også Noen som har noen tanker rundt dette..? un0kai...du kan vel si noe! Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Kan vel være en fordel å plugge den i lydkortet og bare disable on-board lydkort ? (Hvis jeg ikke er helt på jordet) EDIT : Men, "need backup", skjønner ikke hvorfor systemet henger seg når jeg klokker til 240 der hvor den skal loade Bios : Save Endret 11. mai 2005 av snoemann Lenke til kommentar
mrleee Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Nytt spørsmål: Nokon som har testa om valg av nettverkskontroller har noko å seie for chipsettemperaturen eller den generelle systemytelsen? (Vil Marvell kontrollern avlaste chipsettet i forhold til den innebygde kontrollern? og vil evnt. den innebygde brannmuren gi bedre windows ytelse enn ved å bruke windows brannmuren, eller gi større varmeutvikling for chipsettet?) Lenke til kommentar
Omnious Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 nå har ikke jeg lest gjennom hele denne tråden men.. jeg lurer på en ting : På bildet av kortet kan man se 8x sata kontakter 4 av disse vil jeg anta er RAID ,men er det mulig å benytte disse som vanlig disk kontroller?? på mitt DFI lanparty nforce2 så kunne jeg ikke bruke RAIDen til enkelt hardisker Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 kan vel ha raid på 1-4 eller 5-8.... dvs en hvilken som helst konfigurasjon innen samme kontroller... jeg bruker raid på 1-2 og vanlig på 3... fungerer greit det... (med unntak av at jeg faktisk ikke er i stand til å boote uten at CD'n min står i!!) ( av en eller annen syk grunn) Lenke til kommentar
snufft Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 hva er forskjellen på dfi nf4 sli-dr og dfi nf4 sli-d? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Har akkurat installert DFI NF4 DR og nå vil den idiotiske XP'en registreres på nytt, men nei: det var jo selvfølgelig ikke så enkelt. Må nok kontakte Microsoft i Morgen... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Har akkurat installert DFI NF4 DR og nå vil den idiotiske XP'en registreres på nytt, men nei: det var jo selvfølgelig ikke så enkelt. Må nok kontakte Microsoft i Morgen... Velkommen i klubben, har hatt samme problemet. Ja faktisk så fikk jeg den beskjeden med ca en ukes mellomrom og måtte selvfølgelig kontakte dem hver gang. nå har den imidlertid oppført seg de siste tre ukene så en får se om det holder . Lenke til kommentar
Heisenberg88 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hva mer må jeg stille inn i bios for å ocerklokke enn fsb og multiplier? Og hvor finner jeg det i dfi biosen? Lenke til kommentar
Mjauritz Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Poster en reply her slik at jeg kan følge med tråden. Skal ha meg ny rigg til sommeren og da blir det DFI. Forøvrig; er det noen som har testa dette minnet med DFI HK' et? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6383 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Har akkurat installert DFI NF4 DR og nå vil den idiotiske XP'en registreres på nytt, men nei: det var jo selvfølgelig ikke så enkelt. Må nok kontakte Microsoft i Morgen... Velkommen i klubben, har hatt samme problemet. Ja faktisk så fikk jeg den beskjeden med ca en ukes mellomrom og måtte selvfølgelig kontakte dem hver gang. nå har den imidlertid oppført seg de siste tre ukene så en får se om det holder . Selvfølgelig gikk det OK etter ca. 10-15 minutter på tråden og det blir vel ikke gratis. Jævla Massivesoft! -gi dem markedsmakt og kontroll, og de belønner deg med restriksjoner og kontroll i alle tarmer og celler. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Forøvrig; er det noen som har testa dette minnet med DFI HK' et? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6383 Raskeste minnet er OCZ xxxx xxxxVX hvor VX er Volt Xtreemee Endret 19. mai 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
amarios Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 lurte på noe ang. cpu kjøler. hvis jeg kjøper en thermalright xp120 kan jeg da ha ram-brikker i slot 4/1 og bruke den øverste pci-e 16x porten? eller kræsjer heatpipene i skjermkortet? Lenke til kommentar
skille Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 lurte på noe ang. cpu kjøler.hvis jeg kjøper en thermalright xp120 kan jeg da ha ram-brikker i slot 4/1 og bruke den øverste pci-e 16x porten? eller kræsjer heatpipene i skjermkortet? Har den kjøleren selv, det er null problem -Trond Lenke til kommentar
amarios Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 ok, kult da blir det XP-120 på meg når jeg får "venice" (som aldri kommer på lager btw!), har TT Bigwater men det settet tør jeg ikke bruke mer. Skal jeg ha vannkjøling igjen blir det ett sett til minst 2500kr + Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 venice er på lager hos komplett nå Lenke til kommentar
amarios Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 aaarghh....ble nesten glad der. men skal ha 3200+ og det var kun kun 3000+ og 3800+ på lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå