Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

"Venice" er bra utviklet med ny minnekontroller og SSE3. Den har "bare" 512 kb chache, og er spådd som en overklokker. :cool:

San Diego er samme sak bare 1MB cache! Endelig kan vi få 1MB cache på en AMD CPU til "rimelig" pris!

 

Off-topic: Litt skuffa articOC rodde du var inni "OC-gamet" og hadde fått med deg denne flotte CPUen!

Hehe.. ikke så lett når du har en bebis på 3mnd og jobber over 70timer i uka enkelte perioder :no:

 

Så er en god del uker siden jeg var innom steder som XS o.l

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har fix et dfi nf4 selv her nå del bedre msi og gigabyte (nf3u) som før

ram stop på 298 med 2.5.3.3.10 og 2.5.3.4.10 på 315 (1:1 og tccd {3,0vdimme] )h

gled meg til test bh5 tror en 280 1:1 skal gå der :D

 

ps får meg sandy 3700+ om 1 uke eller 2 JA bekrefe :D håp på 2.8-3.0ghz med

hefting vannkjøling :D

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
får meg sandy 3700+ om 1 uke eller 2 JA   bekrefe :D

HVOR!? :dribble:

Bestilt fra utlandet(?), har sett noen webshopper i England som har deni tillegg til de amerikanske! Fortel gjerne..

 

(Dette er gjerne litt off-topic, men vi kommer sikkert on-topic snart)

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Dett er vel litt off-topic, men ville berre minne på om at i single vga modus (kun eit skjermkort installert) vil PCIE4 sporet (sporet lengst vekke frå CPU) kun kjøre i X2 bandbredde. Testa dette ut ved å flytte skjermkortet mitt til PCIE1 sporet, og gikk fra 4650 poeng til 4870 poeng i 3Dmark 05.

Lenke til kommentar
Dett er vel litt off-topic, men ville berre minne på om at i single vga modus (kun eit skjermkort installert) vil PCIE4 sporet (sporet lengst vekke frå CPU) kun kjøre i X2 bandbredde. Testa dette ut ved å flytte skjermkortet mitt til PCIE1 sporet, og gikk fra 4650 poeng til 4870 poeng i 3Dmark 05.

Rart. Den står spesifisert til 16x alle steder jeg har sett. Dessuten skulle jeg tro at forskjellen mellom 2x og 16x ville gjort mye større forskjell enn 220 3dMarks. Sikker på at det ikke er andre årsaker som spilte inn på resultatet?

Lenke til kommentar
Dett er vel litt off-topic, men ville berre minne på om at i single vga modus (kun eit skjermkort installert) vil PCIE4 sporet (sporet lengst vekke frå CPU) kun kjøre i X2 bandbredde. Testa dette ut ved å flytte skjermkortet mitt til PCIE1 sporet, og gikk fra 4650 poeng til 4870 poeng i 3Dmark 05.

Rart. Den står spesifisert til 16x alle steder jeg har sett. Dessuten skulle jeg tro at forskjellen mellom 2x og 16x ville gjort mye større forskjell enn 220 3dMarks. Sikker på at det ikke er andre årsaker som spilte inn på resultatet?

husker jeg rett er det jo bare 20lanes i et nf4 brikkesett så å ha 2x16 går jo ikke ann. så at den er x2 finner jeg meget sannsynlig.. At forskjellen ikke er større enn 220 3dmarks er heller ikke så ovverraskende siden x2 i grunn har nok båndbredde, men "latency" øker litt siden den bare har to kanaler å sende på istedenfor 16..

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med at chippsett blir veldig varm?

Hvor bør tempraturen ligge før den blir ustabil?

Min ligger på 55 grader under spill! Er det mye?

 

Har funnet ut at er bare denne vifta som støyer i systemet mitt...

Men skrur jeg ned farta på vifta blir tempraturen veldig høy!

 

Litt kjiipt.....

Lenke til kommentar
Dett er vel litt off-topic, men ville berre minne på om at i single vga modus (kun eit skjermkort installert) vil PCIE4 sporet (sporet lengst vekke frå CPU) kun kjøre i X2 bandbredde. Testa dette ut ved å flytte skjermkortet mitt til PCIE1 sporet, og gikk fra 4650 poeng til 4870 poeng i 3Dmark 05.

Det nederste sporet vil selvfølgelig kun kjøre 2x så lenge du ikke flytter jumperradene. Flytter du disse kjører nederste sporet 8x PCIe

Lenke til kommentar
Hvilken bios versjon bruker dere da? Og hvorfor?

kommer ann på hva bruken er..

 

vanlig bruk: har du noen problemer oppdaterer du til nyeste offisielle.

 

overklokking: eksperimenter og finn ut av hva som er best.

 

Dette finnes det ingen fasit på.. Jeg bruker 414-2 siden den gir meg best resultater, men det betyr ikke at den passer best til ditt oppsett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...