Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare komme med ett lite innlegg her. Har kjørt mitt DFI HK i ett par mnd nå uten problemer, men nå pluttselig har det begynt å drepe minnebrikker på slot 1 å 2. Har til nå drept 2x512MB BH-5 brikker. Den første røk på 3.6v. Skaffet meg en ny, å den døde 1 dag etterpå. Kjørte ikke mer enn 3.2v igjennom den. Hadde selvsagt vifte over brikken hele tiden. Skal nå demontere kortet å sende det inn, forhåpentligvis får jeg ett nytt ett av NetShop.

Lenke til kommentar

Nå blei eg nervøs! Eg har nettopp sendt inn 2x512 Corsairs brikker inn til komplett.no pga feil!

Brikkene fungerte flott inntil nylig, men 2 ukers tid siden så fikk eg problemer med den ene! Har ikkje kjørt spenningen høyere enn 2.85V. Håpe ikkje det er mitt DFI kort som forårsaket dette! :(

Eg hadde brikkene i de oransje slottene..

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å prøve å overklokke, har en winchester 3200, dfi lanparty, og geil 3500 brikker. Den kommer seg ikke forbi steget med "bios backup OK!" hvis jeg prøver 240 fsb, 4x HTT, 10Xmultiplier, minnet på 166mhz, og cpu volt på 1.5 + 110% spread... hva er galt? Er det det at jeg har den orginale biosen som er problemet kanskje?

Lenke til kommentar

Prøv å kjør minnet synkront eller med en annen divider.. Hos meg vil ikke PCen boote om eg kjører divider på forskjellige steder, litt merkelig. Vanligvis kjører eg jo minne synkront så ikkje noe problem.. Kanskje det hjelper, om minnet ditt ikkje takle 240 så kjør slappe timings!

Lenke til kommentar

San Diego vil vel komme i socket 754- inkarnasjoner og, som amd 64 mobile.

Men flesteparten går vel til amd64 s939 chips. San Diego 3700 tror jeg blir en attraktiv cpu, sålenge den ikke prises høyere enn Venice 3800, noe som forøvrig ikke vil virke mye fornuftig for hvermannsen (mer for 3700 enn 3800?).

Lenke til kommentar
San Diego 3700 er vel streng tatt en socket-754 pin CPU?!

Det er det strengt tatt ikkje! :no:

Her er en tråd om overklokking av San Diego 3700+ og andre San Diego kjerner. Ser ut som 3700+ San Diego blir den beste chippen!

 

De selger den på Monarch Computers! tenkter på å bestillle en, men har sendt mail til dem om de kan merke som gavepakke så kanskje eg slipper den momsen!!

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
San Diego 3700 tror jeg blir en attraktiv cpu, sålenge den ikke prises høyere enn Venice 3800, noe som forøvrig ikke vil virke mye fornuftig for hvermannsen (mer for 3700 enn 3800?).

Om man står mellom en 3800+ venice/newcastle eller en San Diego 3700+ så valget enkelt! Kjøp 3700+ og klokk den opp! Mest for penga, absolutt! Tror 3700+ vil ende på 3300kr eller noe sånn...

Lenke til kommentar
San Diego 3700 tror jeg blir en attraktiv cpu, sålenge den ikke prises høyere enn Venice 3800, noe som forøvrig ikke vil virke mye fornuftig for hvermannsen (mer for 3700 enn 3800?).

Om man står mellom en 3800+ venice/newcastle eller en San Diego 3700+ så valget enkelt! Kjøp 3700+ og klokk den opp! Mest for penga, absolutt! Tror 3700+ vil ende på 3300kr eller noe sånn...

Du må ta hensyn til oppgraderings potensiale for socket-754, har ikke mulighet for å benytte dual-kjerne når disse kommer på markedet.

 

Akkurat nå for tiden får man riktig nok mest for pengene ved å velge 754, det er det mest fornuftige valget rent prismessig. Men spørs hvor gøy det er å eie et slikt system når man har begrensede muligheter for oppgradering.

 

3700+ ER en socket 754 CPU, skal du ha 1M L2 til socket-939 må du kjøpe 4000+

 

Må ikke glemme at denne tråden omhandler et 939-kort

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

ArticOC herregud, trykk den inn på linkene eg posta i min nest siste post! En link til en webshop som selger den og en link flere som poster OC resultater.

Du kan jo ta til bryet med å trykke deg inn på linkene!

Vett at det er en 3700+ til socket 754, men her snakke eg om CPU til socket 939!

Lenke til kommentar

Tror jeg vil slå til med den billigste "Venice" nå, overklokke den så mye det går, og så slå til med en "større" når prisen går ned og sparebørsa er full. Da kan man bli "slitende med dette kortet i årevis.... :D

 

"Venice" er bra utviklet med ny minnekontroller og SSE3. Den har "bare" 512 kb chache, og er spådd som en overklokker. :cool:

Lenke til kommentar
ArticOC herregud, trykk den inn på linkene eg posta i min nest siste post! En link til en webshop som selger den og en link flere som poster OC resultater.

Du kan jo ta til bryet med å trykke deg inn på linkene!

Vett at det er en 3700+ til socket 754, men her snakke eg om CPU til socket 939!

Jøss, så linken nå :p

 

Hmm.. har iallefall gått meg hus forbi at AMD har lansert 3700+ til socket 939.

 

Sorry isåfall, lurer på når disse er å få kjøpt i Norge?

Lenke til kommentar

Man kan ikkje få me oss alt dessverre! Har snakka med komplett tidligere men de vet ingen konkret dato på CPUene.. Tror eg skal bestille en fra Monarch Computers om de sender til norge, hvis de merker den som gave blir det da ingen moms?

Eller må man merke den som gave til en verdi under 1000kr ??

Lenke til kommentar
"Venice" er bra utviklet med ny minnekontroller og SSE3. Den har "bare" 512 kb chache, og er spådd som en overklokker. :cool:

San Diego er samme sak bare 1MB cache! Endelig kan vi få 1MB cache på en AMD CPU til "rimelig" pris!

 

Off-topic: Litt skuffa articOC rodde du var inni "OC-gamet" og hadde fått med deg denne flotte CPUen!

Lenke til kommentar
Tror jeg vil slå til med den billigste "Venice" nå, overklokke den så mye det går, og så slå til med en "større" når prisen går ned og sparebørsa er full. Da kan man bli "slitende med dette kortet i årevis.... :D

 

"Venice" er bra utviklet med ny minnekontroller og SSE3. Den har "bare" 512 kb chache, og er spådd som en overklokker. :cool:

Blir billigste venice på meg, så er det bare å håpe at AMD slipper en dobbelkjerneprosessor med til under 2500kr. før jeg oppgraderer neste gang..

 

..men blir nok vanskelig å "holde seg" når disse først er i salg :dribble:

Skal iallefall prøve så godt jeg kan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...