Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan dette være noe å starte tråden med?

noen andre som vil fullføre "førstesiden" med mer info?

Bra initiativ ArcticOC!!!

 

Hvis dere synes det jeg skrev om overklokking var greit, så kan jeg alltids bygge på det litt og gjøre litt mer oversiktelig, med noen bilder osv.. Til helgen kan jeg også ta og demonstrere overklokking/skalering med spenning og en mini guide for å få hente vdimm i fra 5v linja..

 

Må komme meg over 10000poeng i 3dmark03 snart, 150poeng to go, så jeg skal uansett bruke helga foran pcen :)

 

edit:: tenkte jeg skulle nevne at mange nett butikker har lagt inn venice cpuer nå, jeg bestille en 3000+ fra netshop på lørdag :w00t: , gleder meg som en unge, kommer i starten av mai ser det ut som...

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
Kan dette være noe å starte tråden med?

noen andre som vil fullføre "førstesiden" med mer info?

Bra initiativ ArcticOC!!!

 

Hvis dere synes det jeg skrev om overklokking var greit, så kan jeg alltids bygge på det litt og gjøre litt mer oversiktelig, med noen bilder osv.. Til helgen kan jeg også ta og demonstrere overklokking/skalering med spenning og en mini guide for å få hente vdimm i fra 5v linja..

 

Må komme meg over 10000poeng i 3dmark03 snart, 150poeng to go, så jeg skal uansett bruke helga foran pcen :)

Det hadde vært supert om du kunne gjort dette. Litt mer oversiktelig og bilder osv. Og om mulig ha en grundig innføring i både hvordan man klokker CPU og RAM.

 

Nå begynner ting å komme seg... håper den nye PSUen kommer før helgen...

Lenke til kommentar
Kjempegreier ArticOC

 

Har ikke hatt tid til å være på forumet i det siste, driver firma, og det krever mye arbeid. Kommer dere på mer som bør legges til, så kom med det.

Tok meg litt tid å finne alle linkene til testene :)

 

Hadde vært fint om du kunne følge med litt i tråden for å f.eks. legge til OC delen unokai lovet. Jeg blir også å legge til litt info, men jeg jobber ganske mye for tiden så det kan ta litt tid.

 

Takk for at du la til det jeg skrev, og du må gjerne rette på eller legge til info jeg har "glemt"

 

-Arctic

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Kult at noen gidder å skrive litt mer om produktet :)

 

Håper unOkai gidder å utdype sine overklokkings ferdigheter :)

 

Et spørsmål jeg lurer på er om det lønner seg med lave timings på minnet, eller raskere minne hastighet på standar timings ?

 

La oss si at jeg greier 228 DDR med 2.5 3 3 7

og 205 DDR på 2 3 3 7

 

Hva er best?

 

Og disse biosene da.....den linken artic ga viser jo mange ny beta bioser.

Men er disse å foretrekke framfor de på DFI sine sider?

Lenke til kommentar

heisann sitter her med en pc som plutselig ikke starter lenger og begynner bli litt fortvila hehe..

 

etter dama kom hjem vel og merke klikka den grrr.... sikkert ikke hennes feil men greit og skylde på noen :p

 

uansett problemet starta for ett par timer siden da pc bare hang seg hele tia .. skrudde den av nå starter den ikke ... har sett litt på de ledsa som indikerer oppstart cpu ram osv...

stopper på 3 leds .... noen som har noen tips ?

 

har resatt bios funka ikke men hvis noen har noen tips setter jeg pris på det =)

 

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
heisann sitter her med en pc som plutselig ikke starter lenger og begynner bli litt fortvila hehe..

 

etter dama kom hjem vel og merke klikka den grrr.... sikkert ikke hennes feil men greit og skylde på noen :p

 

uansett problemet starta for ett par timer siden da pc bare hang seg hele tia .. skrudde den av nå starter den ikke ... har sett litt på de ledsa som indikerer oppstart cpu ram osv...

stopper på 3 leds .... noen som har noen tips ?

 

har resatt bios funka ikke men hvis noen har noen tips setter jeg pris på det =)

 

 

på forhånd takk

Det er vasnkelig å si av det lille du sier der!

 

Har du overklokka?......har pc vært stabil i en lengre periode før dette skjedde?

Lenke til kommentar

okdoki... da begynner jeg på min litte overklokkings eventyr... Da jeg har hjemmeeksamen og ligger 200sider bak de andre i pensum får jeg litt dårlig tid frem til mandag, men skal prøve å få gjort litt iallefall, er sikkert ferdigstillt innen onsdag neste uke... Til nå har jeg opprettet en "baseline", og tatt en del bilder, gidder ikke redigere de nå, så det får jeg gjøre i morgen...

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
heisann sitter her med en pc som plutselig ikke starter lenger og begynner bli litt fortvila hehe..

 

etter dama kom hjem vel og merke klikka den grrr.... sikkert ikke hennes feil men greit og skylde på noen :p

 

uansett problemet starta for ett par timer siden da pc bare hang seg hele tia .. skrudde den av nå starter den ikke ... har sett litt på de ledsa som indikerer oppstart cpu ram osv...

stopper på 3 leds .... noen som har noen tips ?

 

har resatt bios funka ikke men hvis noen har noen tips setter jeg pris på det =)

 

 

på forhånd takk

Det er vasnkelig å si av det lille du sier der!

 

Har du overklokka?......har pc vært stabil i en lengre periode før dette skjedde?

ikke noe overklokking her... enda sko til og begynne såvidt me det .

har vert stabil siden jeg bygget den ... eneste som jeg har lagt merke til er at jeg måtte av og til restarte daten for den klarte ikke boote... atså prosessor typen og alt det der kom aldri frem..utenom det så har den fungert . så jeg begynner misstenke cpuen litt..

 

 

hater og være uten ma precious :p

 

 

hatt den i ca 2 mnd

Endret av NoSemS
Lenke til kommentar
Kan dette være noe å starte tråden med?

noen andre som vil fullføre "førstesiden" med mer info?

Bra initiativ ArcticOC!!!

 

Hvis dere synes det jeg skrev om overklokking var greit, så kan jeg alltids bygge på det litt og gjøre litt mer oversiktelig, med noen bilder osv.. Til helgen kan jeg også ta og demonstrere overklokking/skalering med spenning og en mini guide for å få hente vdimm i fra 5v linja..

 

Må komme meg over 10000poeng i 3dmark03 snart, 150poeng to go, så jeg skal uansett bruke helga foran pcen :)

 

edit:: tenkte jeg skulle nevne at mange nett butikker har lagt inn venice cpuer nå, jeg bestille en 3000+ fra netshop på lørdag :w00t: , gleder meg som en unge, kommer i starten av mai ser det ut som...

Gleder meg til resultatet :)

 

Ta med bios anbefaling da :)

Lenke til kommentar

Nice Un0kai! :thumbup:

Har TTBigwater sjøl, skal montere en vifte slik eg også! Får en CBBHD 0448 SPAW imorgen! Så da skal det klokkes. Vet ikkje om det er nødvendig med ivfte på minnebrikkene siden eg bare bruke 2,85V. Har TCCD brikker.. Vi får se, hvor mye spenning kan eg kaste over mine RAM brikker med denne viften på?

Har lite lyst å ødelegge TCCD brikkene mine, men har lyst å prøve litt mer spenning på de!

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...