Akidon Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Du ønsker å bruke den øverste slotten siden denne er 16xPCIe og den nederste er 2xPCIe (med mindre kortet er konfigurert for SLI. Jaha? Oppgraderte skjermkortet mitt for en stund siden med radeon 2900pro. Da dette er vesentlig større plasserte jeg det nederst. Hvor stor forskjell utgjør egentlig dette? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 2-5% er vel det vanlige jeg har hørt. og det er 8x på port nr to, ikke 2x Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Windows 7 trenger drivere. What to do? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Windows 7 trenger drivere. What to do? Vista drivere pleier å funke til win 7 Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Stemmer fant realtek vista 64 drivere. Selve chipsettet skal visst gå av seg selv eller noe sånt. Endret 17. oktober 2009 av Akidon Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Buhu, etter bare 2dagers drift har HK'et mitt tatt kvelden. Mye beeps og ingen bilde. Til slutt nektet hk å starte opp i det hele tatt Noen løse transistorer osv har vel ikke akkurat hjulpet på - posten behandler ikke pakkene særlig fint. Så nå sitter jeg med en Opteron 165, 1gig ocz DDR minne og Geforce 8800GTS som jeg ikke får brukt. Noen som har DFI Lanparty eller liknende socket 939 til salgs eller kan anbefale noen fra nettbutikk? Ser ut som det er vanskelig å finne!! Jeg fikk en kompiz som er electriker til å lodde et par kondensatorer og vips: der var alt på stell igjen. Dog var det et kort fra Asus... -men det er liv enda i mitt Lanparty SLI DR på Opteron 180! Og det er det også i denne tråden fremdeles. Endret 24. oktober 2009 av bjornh Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Ok I need help. Smartguardian fikk jeg selvsagt ikke til å funke i win7. Feilen jeg får når jeg prøver å kjøre det er: Runtime error 48: File not found: itevio.dll What to do trenger skikkelig viftestyring igjen. Er det noen måter jeg kan å det til å virke? Eller finnes det noen gode alternativer hvis ikke? Endret 24. oktober 2009 av Akidon Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Kjører du programmet i "kompabilitetsmodus for windows XP" og som admin? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja xp sp2 og admin. Hjalp ikke. Samme feil. Får andre det til å fungere i vista og win7? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Bumpidump. Jeg har en vifte som går meg meg på nervene... Så noen som har hatt samme problemet som meg som har fått det til å fungere? Jeg finner lite og ingeting på google. Virker som om vista brukere har hatt det samme problemet. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Noen andre som har hatt problemer med lyd/drivere etter å ha installert windows 7? Endret 5. desember 2009 av Samegerilja Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Ja, fant drivere for vista. AC'97 Audio Codecs 6305_Vista_Win7_PG537.zip Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Flere enn meg som fremdeles sitter på nForce4?? Nesten så jeg fikk tårer i øynene Ser flere sliter med lyd? Jeg benytter et Creative Audigy selv på mitt nForce4/Win 7 oppsett. Ingen problemer i hele tatt. Ingen skurring eller hakking. Gjorde en kjapp test: Opera oppe med flere faner Outlook 2007 Overfører ISO på 4GB over nettverket Super Pi kjørende (1 instans) VMware Workstation med 1 VM Winamp spiller musikk. No problem Men jeg husker jeg hadde no kødd i begynnelsen (noen år siden) med onboard løsningen. Var vel derfor jeg kjøpte et eget lydkort... Edit: Er det noen som kjører SSD på sin nForce4? Endret 6. desember 2009 av Buzz76 Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 I min stupidity eller sorg over tap av lyd la jeg ikke merke til at PCI - Inndataenhet også ikke er installert, men jeg skjønmner ikke hvorfor? Prøver den automatiske hovedkort nedlastingen fra Nvidida, men den sier jeg allerede har installert driverne. Og cdn fra selskapet virker ikke på windows 7. Prøver jeg den andre PCI slotten i maskinen vil den ikke starte, bare svart skjerm. Noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Alle mine drivere ble instalert automatisk bortsett fra lyd-driveren som jeg la ut oppe i her. Etter jeg instalerte den så fungerte alt. Hvis ikke windows klarer å instalere driverene selv kan du jo prøve vista drivere. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Lyden min er veldig "hakkete" under Windows 7.. Andre som opplever dette? Og går det ann og justere viften på chipsettet selv? (Bråker veldig når det står ett skjermkort over det) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 ja du kan jsutere chipsett vifta. 1: du kan justere i bios. bare endre minimum og maksimum temp på system fan så vil turtallet tilpasse seg tempen etter ditt ønske. 2: se over, bare istede for i bios så justerer du via smartguardian, dfi sitt lille hk tweak program. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det gamle DFI LanParty nf4 sli-dr kortet har et litt snodig problem: Det vil ikke starte opp uten xp eller nå Win7 plata i brenneren. Oppsettet har RAID, du må ha plata i for at den videre. Noen som har en mulig forklaring på dette? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Det gamle DFI LanParty nf4 sli-dr kortet har et litt snodig problem: Det vil ikke starte opp uten xp eller nå Win7 plata i brenneren. Oppsettet har RAID, du må ha plata i for at den videre. Noen som har en mulig forklaring på dette? Det lar seg ikke gjøre å kjøre raid via nf4 chipsettet i windows 7, det vil heller ikke bli laget drivere som støtter dette, like godt å gi opp med en gang ;-) Endret 7. august 2010 av ArcticOC Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Joda, det gjør det, installasjonen gikk helt greit, men oppstarten har i det siste betinget at man har xp eller win7 plata i drevet. Er den det, booter den helt normalt og hele arrayet til RAIDet funker normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå