Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det SLI på NF4 UT ultra-D??

å bruksamivsinga er det sån "liste" ting der det står at det ikke er SLI....

jeg kan så lite om det dær, det er jo 2 pci-E plasser...

noen som vet helt sikkert?

takk for svar :)

9617514[/snapback]

Det støtter vel ikke SLI i utgangspunktet. Men det kan moddes til å støtte SLI og SATA 3Gb ved hjelp av en blyant :D

DFI-mod_SLI+SATAII.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hva slags lyd driver bruker folket til Vista? :)

Har funnet fra Nvidia sin og Realtek ac 97 sin egen..

Ingen av dem er noe særlig bra :(

Jeg har ganske lenge brukt mitt Expert som htpc/stue-pc Vista/Mediacenter og har ikke hatt slike problemer som du beskriver. Men har nå gått over til å bruke SB Audigi kortet mitt i steden, og grunnen til det er først og fremst problemer med manglende eller dårlig surround. (også er jo Audigi rett og slett bedre også da...)

Med vanlig 2.1 stereo pluss sub har jeg hatt fin lyd, og ingen problemer med Nvidia driveren. Men fikk ikke lyd i bakhøytalere med denne (5.1)

Med nyeste Realtek får jeg lyd i alle, men merker at lyden i bakhøytalere er dårlig, høres ut som masse romklang/ekko selv om alt sånn bullshit i Realtek kontrollpanel er avskrudd. Med tidligere versjon av Realtek fikk jeg av og til feilmeldinger i Vista, men da var lyden ok...

Så jeg kan vel ikke si det har fungert helt smertefritt her hos meg, men som 2.1 system har det vært helt uten problemer med Nvidia's driver.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sitter og lurer på en opgrdering til 4GB ram på mitt nF4 SLI-DR.

Men mener å huske noe om problemer med 4 brikker. Eg tenker på å kjøpe 2 nye sett med Geil minne (2X1GB brikker) fra PS.no, og lurer på om noen har erfaringer med 4 brikker på disse kortene?

For ordens skyld, eg veit om T2 og 4gb med 32 bits windows og alt det der, så ikkje kom med noe om det :tease:

lurer jeg også på det samme har 512x2 OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition i oransje slotter. funker det hvis jeg kjøper 512x2 til av samme type og setter det inn i ledige slot.

Lenke til kommentar
lurer jeg også på det samme har 512x2 OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition i oransje slotter. funker det hvis jeg kjøper 512x2 til av samme type og setter det inn i ledige slot.

Jeg kjører nå 4x512MB på dette hk som mediacenter- maskin, og har tidligere brukt det med diverse forskjellige kombinasjoner av minnebrikker uten å ha noe problemer. Nå er det 2x Corsair C25 4400, sammen med 2x TwinMos 512 (som da kjører tilsvarende hastighet og timing som de dårlige TwinMos klarer).

Mange har jo hatt trøbbel med minne på NF4, og for mange klokker det jo også litt dårligere med 4, men jeg ville i alle fall tatt sjangsen på 2 til om jeg var deg. Bare sett 2T i bios så vil det nok gå helt fint.

Lenke til kommentar
noen som har erfaringer med å korte (signatur) på hode?

temp forsjeler?

tips?=

Hæh? :hmm:

det der ble tull :ph34r:

prøver igjen..

skal bygge meg nytt kabinett av plexiglass, så er jeg lei av å se den "kjedelige" siden av sjermkorte etc etc...

så det jeg tengte å sette korte på "opp ned"..

noen som har erfaringer med hovedkorte (signatur) å sette det opp ned??

temp forsjeler?

tips?

ting å tenke på?

Lenke til kommentar

Eg har faktisk mitt opp-ned i ett Lian Li PCV2000B

Det er slik hovedkort blir montert i de kabinettene. Det funker fint, men eg har aldri hatt det vanlig vei, så eg kan ikkje si noe om for/bakdeler :innocent:

Mange har jo hatt trøbbel med minne på NF4, og for mange klokker det jo også litt dårligere med 4, men jeg ville i alle fall tatt sjangsen på 2 til om jeg var deg. Bare sett 2T i bios så vil det nok gå helt fint.

Eg klinte til og kjøpte to sett OCZ DDR3200 Platinum edition XTC. Foreløpig kjører eg de kraftig nedklokket, PC-en ville ikkje boote med 215mhz på ram som de gamle brikkene gikk på. Men eg har 3,4GB tilgjengelig, og er godt fornøyd med det :new_woot:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

når du monterer skjermkort opp ned så vær klar at spesielt 8800 korta blir veldig varme da de ikke blåser all varmlufta ut av kassa, ergo bør du ha en vifte montert til å blåse ut helt oppe bak eller i taket lengs mulig bak på kassa for å kompenseere for dette.

sånn utover det så er det ikke så store forskjellen på å ha delene opp ned, men jeg innbiller meg at det blir vanskeligere å få en god flyt i lufta. det er ikke noe jeg hadde valgt om jeg sku mekka en kasse selv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sparte noen kroner ved å kjøpe en enkel 1x1024 megs rambrikke her forleden, i tillegg til 2x512 som i noen år nå har putret og gått i dual-channel. Finnes det noen måte å få tre rambrikker til å kjøre sammen? Har prøvd forskjellige konfigurasjoner (2x512 i slot 1+2, 1x1024 i slot 3 eller 4, 2x512 i DC, slot 1+3, 1x1024 i 2 eller 4, 1x1024 i slot 1, 2x512 i 3+4 eller 2+4) uten hell. Alle brikkene virker vanligvis. Må jeg krype til korset og kjøpe en ny 1024-brikke og kjøre med fire brikker, eller går det an å trikse seg til å bruke bare tre av slottene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...