Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

kim-roger Postet i dag, 18:09

men, det er på rett kjør nå  står på 270 MHz nå.

jik igjenom 3dmark03 noe som den ikke har gjort før

Good for you ;)

Men du kan med fordel bruke noe annet enn 3DMark når du tester ut cpu klokking. Det er jo først og fremst en benchmark for grafikk, selv om den også krever sitt av cpu.

Bruk heller Prime, eller Orthos som du laster ned gratis. Eventuelt også SuperPi kan brukes greit på singelcore. Det gir deg et tydeligere og raskere svar, samt at du får sett temperaturen mens cpu belastes 100%. De fleste vil vel forsøke å holde cpu under ca 60-65 grader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kim-roger Postet i dag, 18:09

men, det er på rett kjør nå  står på 270 MHz nå.

jik igjenom 3dmark03 noe som den ikke har gjort før

Good for you ;)

Men du kan med fordel bruke noe annet enn 3DMark når du tester ut cpu klokking. Det er jo først og fremst en benchmark for grafikk, selv om den også krever sitt av cpu.

Bruk heller Prime, eller Orthos som du laster ned gratis. Eventuelt også SuperPi kan brukes greit på singelcore. Det gir deg et tydeligere og raskere svar, samt at du får sett temperaturen mens cpu belastes 100%. De fleste vil vel forsøke å holde cpu under ca 60-65 grader.

9581275[/snapback]

bruke sån "cpu" test på 3dmark

Lenke til kommentar

Sett begge innstillingene som omtaler Cool'nQuiet til disabled. Så setter du Chipset voltage opp ETT hakk. Se om ikke det hjelper. Hjelper ikke det, så øk CPU vid litt til.

Ramen står riktig mtp frekvens.

Husk å passe på temperaturene..

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Skole må til ;)

Jeg bare må presisere; vær forsiktig med spenningsøkninger. Ta det ett steg av gangen, og pass på temperaturene. Jeg vet at jeg repeterer meg selv, men det er viktig.

Hvis du har ekstra vifter så sett dem slik at du får god luftgjennomstrømning rundt alle komponenter. Jeg vet at chipset blir meget varmt. Jeg har en Thermalright HR-05-SLI kjøler på chipset, med en 120mm som blåser rett på den, og fremdeles er den ubehagelig varm når jeg gir chipset ekstra spenning :ph34r:

Edit: Leif igjen... Plagsom fyr :whistle:

Slik ser den utpost-100562-1190884897_thumb.jpg

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Ok. Men det trenger ikke være over for den del...

For å gjøre det en smule enklere for deg selv, synes jeg du skal kjøre en suprpi 1m først. Feiler superpi, er det bare å trikse mer i BIOS. Funker superpi fett, så kjører du Prime eller Orthos.

Men uansett. Det kan jo alltids være at du har truffet veggen på cpu. Rarere ting har tross alt skjedd :yes:

Da er jeg interessert i hvilke spenninger du har prøvd, både på chipset og cpu.

Og hvor store steg øker du fsb med når du går høyere?

Trenger nå svar på ovennevnte faktorer.

Jeg har så lyst til at du skal få dette til skjønner'u :thumbup:

Edit: Litt leif og knotete formuleringer...

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Ok. Men det trenger ikke være over for den del...

For å gjøre det en smule enklere for deg selv, synes jeg du skal kjøre en suprpi 1m først. Feiler superpi, er det bare å trikse mer i BIOS. Funker superpi fett, så kjører du Prime eller Orthos.

Men uansett. Det kan jo alltids være at du har truffet veggen på cpu. Rarere ting har tross alt skjedd :yes:

Da er jeg interessert i hvilke spenninger du har prøvd, både på chipset og cpu.

Og hvor store steg øker du fsb med når du går høyere?

Trenger nå svar på  ovennevnte faktorer.

Jeg har så lyst til at du skal få dette til skjønner'u :thumbup:

Edit: Litt leif og knotete formuleringer...

9591536[/snapback]

sjønte ikke noe av superpi jeg :S

hva F skal jeg gjøre :p??

Lenke til kommentar
sjønte ikke noe av superpi jeg :S

hva F skal jeg gjøre :p??

9593046[/snapback]

LES DEN JÆVLA GUIDEN til un0kai! :roll:

Om du ikkje skjønner den LES DEN ENGANG TIL! :wallbash:

Alt som har blitt fortalt deg her er godt forklart i guiden. Les den til du skjønner det som står der. Prøv deg frem slik det er beskrevet i guiden. Om du ikkje skjønner guiden kommer du ikkje til å skjønne svarene du får her heller :thumbdown:

Lenke til kommentar

nå har jeg printet UT GUIDEN til un0kai. og lest den 3 ganger :p

og fulgte den til pongt å prikke.

så satte jeg i gang med klokkinga. tror ikke den kommer lengere en den står nå.

da klikker den, masse rare ting sjer :(

så jeg lar den stå, jeg synes vert fal jeg har en bra klokk som den står nå..

så tusen takk for hjelp alle :p:w00t::w00t:

Endret av kim-roger
Lenke til kommentar

Heisann dere, har et lite problem som jeg ikke har greid å finne ut av på egen hånd. Installerte nettopp Vista på PC-en, hovedkortet er et DFI nf4 ultra-d med en X2 4200+ CPU.

Problemet er at jeg i Device manager, task manager og cpu-z kun finner én kjerne. Mistenker at jeg bør oppdatere BIOSen men finner ingen nyere bios på DFI sine hjemmesider, der er nyeste bios fra april 2006. Noen som har noen tips til å få Vista til å registrere CPUen korrekt?

EDIT: Nå viste det seg at problemet rett og slett var biosen, ved nærmere ettersyn hadde jeg faktisk ikke nyeste bios så da jeg flashet denne på nytt ordnet alt seg.

Endret av Rolfus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...