foffle Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Ja det er ikke rart. Jeg tror minnet ditt ikke liker den hastigheten. Du må kjøre memtest ved oppstart, og du må nok gi CPU mer spenning for stabilitet. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 24. september 2007 Rapporter Del Skrevet 24. september 2007 tror det er CPU som ikke vil noe mere. uansett hva jeg gjør så vil den ikke lengere Lenke til kommentar
foffle Skrevet 24. september 2007 Rapporter Del Skrevet 24. september 2007 Det tror ikke jeg. Det er selvfølgelig mulig, men jeg tror ikke du har møtt veggen på cpu allerede. Kan du liste opp nøyaktig hvilke forandringer du har gjort i BIOS? Det hjelper veldig for oss å vite hva du gjør, slik at vi kan identifisere eventuelle problemer... Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Det tror ikke jeg. Det er selvfølgelig mulig, men jeg tror ikke du har møtt veggen på cpu allerede. Kan du liste opp nøyaktig hvilke forandringer du har gjort i BIOS? Det hjelper veldig for oss å vite hva du gjør, slik at vi kan identifisere eventuelle problemer... 9567107[/snapback] skal ta bilder Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Gjør det du Pass på å få med alt!! Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 der har vi bilder:P si fra vist du trenger mer Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Ser en del ting som burde fikses. Men jeg får ta det i morra... Sovetid nå. Kanskje noen andre har tid i kveld. Hvis ikke skal du få en gjennomgang i morra en gang... Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Ser en del ting som burde fikses. Men jeg får ta det i morra... Sovetid nå. Kanskje noen andre har tid i kveld. Hvis ikke skal du få en gjennomgang i morra en gang... 9576018[/snapback] det er flott takk Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Kim-roger, hvorfor følger du ikke bare guiden til Un0kai? Du har jo altså såvidt jeg kan se Multipler, HHT link, V-core og minnehastighet på auto fortsatt...? Sett: LTD/FSB freq til 3x DRAM Freq til 100 CPU/FSB til 11x Også øker du V-core ved behov gjennom å øke CPU VID Control. (Sett gjerne også CPU VID startup på det samme) Problemet når du kjører en masse ting på auto er at du har ikke kontrollen over klokkingen. Syns du ikke selv også det er litt påfallende at klokken din stopper hver gang minnefarten kommer til 256Mhz? Hvis du syns det, foreslår jeg igjen at du setter innstillinger som nevnt over, slik at du får eliminert minnet, eller HHT link som komponenten som møter veggen ved fsb 256... Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 morn. Ja nå har pcp160 gitt de rådene jeg burde gitt deg i går. Nå burde du gjøre som pcp160 sier, og kom inn og fortell oss hvordan det går. Og vær forsiktig med spenningen til cpu.. Det kan fort bli meeeeeget varmt. Hvilken kjøler bruker du på cpu? Og bruker du stock kjølern på chipset? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 har gjort det. prøve og øke volt men uten hell. enten så står sjerm bilde så jeg må restarte eller så restarter den seg selv. har lest guiden :!: rart as 9556735[/snapback] Med fare for å være frekk, så ser det ikkje ut som om du har lest, eller i de minste skjønt noe av den guiden, når man ser på skjermbildene av innstillingene dine så har du ikkje forandret på noe av det un0kai har sagt du skal forandre på. Den guiden er forøvrig den beste eg noensinne har funnet til å overklokke etter, mucho respect un0kai Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 He he, ja jeg prøver vel i grunn å skjule min oppgitthet, og heller bare forsøke å hjelpe en nybegynner litt igang. Det å komme over "kneika" slik at man skjønner sammenhengen kan vel være litt tungt, så man får være litt tålmodig... Men Dragavon har jo helt rett, guiden til Un0kai er en svært god innføring for alle med NF4, og rett og slett som å "få det servert på sølvfat" om man også har DFI. Hvis man er ny på dette med klokking, så er det ikke en guide man bare leser kjapt gjennom, også kan man det. Man leser først en gang, og så kan den brukes som et oppslagsverk helt til man er inneforstått med sammenhengen mellom de forskjellige innstillingene. Så kim-roger, å si at "jeg har lest guiden, det hjalp ikke" er "feil" svar "Riktig" svar er: jeg har lest guiden, men skjønner det ikke helt, jeg må nok lese den igjen. Eller: "nå har jeg gjort alt som står i guiden (se vedlagt bilde) men kommer likevel ikke over 2,8Ghz". Men skal ikke terpe mer på dette nå, har gitt deg et forslag til verdier du må endre for å komme videre, så får det bli opp til deg om du følger det. Har med vilje ikke sagt noe tall for V-core, fordi det er som Zopilote sier avhengig av bla temperatur. Lykke til med 3Ghz, siden du tydeligvis klarer 2,8Ghz med V-core på auto vil jeg tro 3Ghz er mulig med din cpu. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Min opty er litt sær på spenninga. 2,8 ghz går lett på 1,4v, men skal jeg opp i 3,1ghz må jeg suse 1,63v!! gjennom den, hahaha. Og da blir det jævla varmt. Jeg har vært då tøff at jeg ga den 1,7v men siden jeg kun har luftkjøling ombestemte jeg meg straks windows hadde loadet... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 He he, er det den 146'en i signaturen du snakker om Zopilote? Brukte selv en 146 i lange tider på mitt Expert, og den kjørte da 3Ghz på 1,53V (tror jeg det var...) med klarte ikke i nærheten av 2,8 stabilt med så lav V-core som din. Så det er ganske varierende dette her ja. Nå brukes forøvrig kortet som HTPC med en Opty165 @ 2,72Ghz og 1,36V. Dette er jo en fin klokk/spenning for den bruken, men den nekter (litt skuffende) å gå over 2,88Ghz. Eller dvs hk nekter å gå over fsb 320 både med denne 165, og med den gamle 146 (som da klarte 3,2Ghz for benchmark på en god dag ) Men jeg har et visst intrykk av at mange av disse Optyene er som din og "stopper ganske brått", eller altså at de må ha uforholdsmessig høy spenning når man kommer over en bestemt hastighet. Men forskjellen mellom 2,8 og 3,1 er jo ganske stor da, så vet ikke hvor brått det egentlig stopper hos deg. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Det er den i sigen ja. Vel. Det var rett og slett 1,63 som måtte til for å komme over 2,8ghz uansett, hehe. Klarte en gang å boote på 3,2ghz med 1,63v, men da jeg skulle ta screenshot kræsja hele driten. Da ga jeg opp... Nå har jeg ikke testa fsb wall på hk, men jeg regner med at den nærmer seg på 320. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 har gjort det. prøve og øke volt men uten hell. enten så står sjerm bilde så jeg må restarte eller så restarter den seg selv. har lest guiden :!: rart as 9556735[/snapback] Med fare for å være frekk, så ser det ikkje ut som om du har lest, eller i de minste skjønt noe av den guiden, når man ser på skjermbildene av innstillingene dine så har du ikkje forandret på noe av det un0kai har sagt du skal forandre på. Den guiden er forøvrig den beste eg noensinne har funnet til å overklokke etter, mucho respect un0kai 9578734[/snapback] jeg har lest dem ! har satt tilbake sån at PC-en funker sitter ikke å lyger :S Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 kim-roger Postet i dag, 16:21jeg har lest dem ! har satt tilbake sån at PC-en funker sitter ikke å lyger :S Poenget var nok bare at det tilsynelatende er en del ting i den guiden du ikke har helt taket på enda. Derfor oppfordret jeg og andre deg til å lese den enda en gang. Jeg tror absolutt ikke du lyver, men jeg tror heller ikke du har skjønt forholdet mellom innstillingene i bios, som er nødvendig for å finne max cpu fart. Mener du at du hadde gjort alt "etter boka", for så å sette alt tilbake til Auto før du tok bilder...? I så fall lurer jeg på hva slags tilbakemeldinger du forventet... :!: De fleste her vet hvordan bios ser ut på standard settings, og grunnen til at det ble spurt etter bilder var jo for å vise dine innstillinger, slik at noen kunne gi deg tips til endringer. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 kim-roger: Hvor bor du? Kanskje noen kan komme og hjelpe deg Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Når eg kjøpte dette kortet så tok eg hele guiden til un0kai inn i word, justerte størrelsen på bildene slik at det passet på A4-ark, og tok en utskrift. Eg leste hele guiden 3-4 ganger før eg satte igang, og hadde den hele tiden ved siden av meg og kikket i den etterhvert som eg prøvde meg frem. Eg hadde aldri før gjort noe seriøst forsøk på overklokking, det var begrenset til å kjøre en Celeron 300A på 450mhz en gang i tiden, men det var jo lettere enn å få seg dame i Thailand Men eg behøvde aldri å spørre om noesomhelst, guiden til un0kai er så omfattende at det finnes ikkje noen her på forumet som kan fortelle deg noe du må vite som ikkje står der. Og du spør om ting/viser med skjermbildene at du ikkje har fått med deg så veldig mye av guiden at det gjør noe. Nemlig Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) kim-roger Postet i dag, 16:21jeg har lest dem ! har satt tilbake sån at PC-en funker sitter ikke å lyger :S Poenget var nok bare at det tilsynelatende er en del ting i den guiden du ikke har helt taket på enda. Derfor oppfordret jeg og andre deg til å lese den enda en gang. Jeg tror absolutt ikke du lyver, men jeg tror heller ikke du har skjønt forholdet mellom innstillingene i bios, som er nødvendig for å finne max cpu fart. Mener du at du hadde gjort alt "etter boka", for så å sette alt tilbake til Auto før du tok bilder...? I så fall lurer jeg på hva slags tilbakemeldinger du forventet... :!: De fleste her vet hvordan bios ser ut på standard settings, og grunnen til at det ble spurt etter bilder var jo for å vise dine innstillinger, slik at noen kunne gi deg tips til endringer. 9580284[/snapback] jeg sjønner ikke alt av det som sto på den guiden skulle ha sakt det før men, det er på rett kjør nå står på 270 MHz nå. jik igjenom 3dmark03 noe som den ikke har gjort før så skal prøve til det stopper, så skal jeg ta nye bilder hva er MAX temp på CPU? PS: glemte å svare på noe lengere opp, ja jeg kjører på stok vifta på norbrikken(kjører på max hele tia) 'har zelman vifte på cpu (vet ikke helt vilken) men kjøler godt Endret 26. september 2007 av kim-roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå