Heineoen Skrevet 22. august 2007 Rapporter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Prøvd alle mulige kombinsasjoner og det bare piper med de 512mb Pc3200.. Testa med 2 256mb av samme merke og de gikk knirkefritt i dual... Er det noe jeg kan stille på for å få det til å funke i single med 2x512 + 1x256...? Eller 2x512mb i dual, noe jeg ikke får til Endret 28. august 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 kanskje du har vært uheldig med ene brikken din å fått en som ikke vil. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Satt meg litt mer inn i dualchannel nå.. Viser seg at dual clip og single clip ikke går sammen.. (Brikker på begge siden av rambrikken) Den jeg bestilte nå var kun single.. Men! Tror dere det er mulig å enten heve kjøpet eller få dem til å sende en med dualclip i bytte siden det ikke var opplyst om at ramen var single?... Endret 29. august 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Sitter og lurer på en opgrdering til 4GB ram på mitt nF4 SLI-DR. Men mener å huske noe om problemer med 4 brikker. Eg tenker på å kjøpe 2 nye sett med Geil minne (2X1GB brikker) fra PS.no, og lurer på om noen har erfaringer med 4 brikker på disse kortene? For ordens skyld, eg veit om T2 og 4gb med 32 bits windows og alt det der, så ikkje kom med noe om det Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) hei, har nettop kjøpt meg dette korte, stor fornøyd bortsett fra en ting. får ikke start knappen til å funke følger bruksamvisning men uten hell. i bruksamvisninga så står det at det er 3 "pinner" som skal brukes, men jeg har bare 2 på start knappen min. noen som vet?? kan noen laste opp et bilde som viser hvordan dere har satt det opp?? bynner å bli lei av å åpne kabinette ver gang jeg skal starte PC-en en ting til. hvordan justere volten til CPU? takk for svar Endret 22. september 2007 av kim-roger Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 kim-roger, nå vet jeg ikke hvilket kort du har, men på mitt Expert er det er da bare to pinner som er til power switch (atx-sw) altså to pinner rett inntil hverandre. Mens derimot power led (altså lysdioden) går over 3 pinner, med en ledig i midten. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke får det til... Spenningen til cpu justeres i bios, og Genie settings eller noe i den duren. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 åja så det er ATX-SW som er power knapp da.. viste ikke det jeg takker skal prøve det med spening nå takk for hjelp Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) kim-roger, nå vet jeg ikke hvilket kort du har, men på mitt Expert er det er da bare to pinner som er til power switch (atx-sw) altså to pinner rett inntil hverandre. Mens derimot power led (altså lysdioden) går over 3 pinner, med en ledig i midten.Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke får det til... Spenningen til cpu justeres i bios, og Genie settings eller noe i den duren. 9549356[/snapback] vet at det er på genie, men hvor ?? finner alt untat CPU volt... den er der sikkert men vet ikke va den heter :S PS: har nf4 ultra-D Endret 22. september 2007 av kim-roger Lenke til kommentar
foffle Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Den ligger litt ned på sida i Genie Bios. Det er to innstillinger for spenning til cpu. Den ene heter CPU VID, og den andre heter CPU VID SPECIAL. Special er prosentvis overvolting, så det hjelper med kalkulatoren skal du stille på den. Nå var jeg så grei at jeg reboota for å sjekke, så nå håper jeg du finner det Edit: Leif snek seg med Endret 23. september 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Den ligger litt ned på sida i Genie Bios. Det er to innstillinger for spenning til cpu. Den ene heter CPU VID, og den andre heter CPU VID SPECIAL. Special er prosentvis overvolting, så det hjelper med kalkulatoren skal du stille på den. Nå var jeg så grei at jeg reboota for å sjekke, så nå håper jeg du finner det Edit: Leif snek seg med 9553329[/snapback] takk takk, nå skal det klokkes mere :=) Lenke til kommentar
foffle Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Ja det er ikke spenningen det skal stå på med disse korta.. Får vel gitt 2,1v på en god dag, hehe. Lykke til med klokkinga. Skrik ut om du trenger hjelp Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Ja det er ikke spenningen det skal stå på med disse korta.. Får vel gitt 2,1v på en god dag, hehe. Lykke til med klokkinga. Skrik ut om du trenger hjelp 9553567[/snapback] da skriker jeg ut har (CPU) AMD Athlon 64 3700+ 2,2 GHz San Diego (klikk bar) så ser jeg at folk har klart å klokke den til 3 GHz. men jeg får den bare til 2,56 GHZ klokker jeg mere da så slokner PC-en minne det kjører nå på 256,0 MHz og det funker fint. når jeg skal klokke vidre så setter jeg sån sperre på 250,0 MHz... er fornøyd me klokken på minne (gammel ram) så prøver jeg å øke spenning på cpu med uten hell.. hva skal jeg gjøre?? tips? PS: ver så snill forklar hva alle de forkortesene og det dær er og gjør.. er bare sån midels go på pc Lenke til kommentar
foffle Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Da vil jeg vite hvilket minne du bruker. Og innstillingene du har satt i BIOS er viktige å få med. Spenning til chipset, spenning til CPU, spenning til RAM, FSB osv... Edit: Det som sannsynligvis stopper deg, er enten RAM eller HyperTransport busen. HT busen må settes ned i hastighet, da den sjelden klarer å holde følge på høye frekvenser. Hvis du skriver inn dine innstillinger i BIOS, så skal jeg ta en klokkerunde selv, og gi deg noen konkrete innstillinger som burde fungere... Endret 23. september 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) minne det kjører nå på 256,0 MHz og det funker fint. når jeg skal klokke vidre så setter jeg sån sperre på 250,0 MHz... er fornøyd me klokken på minne (gammel ram) 9554956[/snapback] Du kan ikkje låse ram-hastighet. Det vil følge etter oppover etter hvert som du øker FSB. Det er nok helt sikkert ram som begrenser deg foreløpig. Sett minnet på en lavere divider så går det nok fint å komme høyere Les denne guiden! Endret 23. september 2007 av Dragavon Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) minne det kjører nå på 256,0 MHz og det funker fint. når jeg skal klokke vidre så setter jeg sån sperre på 250,0 MHz... er fornøyd me klokken på minne (gammel ram) 9554956[/snapback] Du kan ikkje låse ram-hastighet. Det vil følge etter oppover etter hvert som du øker FSB. Det er nok helt sikkert ram som begrenser deg foreløpig. Sett minnet på en lavere divider så går det nok fint å komme høyere Les denne guiden! 9556641[/snapback] har gjort det. prøve og øke volt men uten hell. enten så står sjerm bilde så jeg må restarte eller så restarter den seg selv. har lest guiden :!: rart as Endret 23. september 2007 av kim-roger Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Kim-roger, bra du fant ut av dette med bryteren. Det kan hende du har lest guiden til Un0kai, men les den gjerne en gang til likevel Siden han baserer guiden nettopp på DFI NF4 er det jo forklart og vist akkurat slik det ser ut i din bios (i motsetning til om du hadde hatt Asus, Gigabyte, eller annet merke) En del av forkortelsene er også forklart, dvs de som er vesentlig for basic overklokking. Hadde du fulgt guiden, og du altså har økt fsb til 256, hadde du fortalt oss at minnet nå kjører 128Mhz, så det er ikke hva som stopper deg. Siden du sier det faktisk kjører 256Mhz bruker du ikke en egnet devider for å finne max cpu-klokk, og det kan like gjerne være minnet, HTT buss, som stopper deg. Da hjelper det naturligvis ikke med høyere V-core. Uansett, jeg vet jo ikke hvorfor du ikke klarer mer, men hvis du vil ha hjelp til å forsøke å komme lenger i din klokking, må du som Zopilote ber om, fortelle akkurat hvilke innstillinger du faktisk har, og gjerne hva slags minnebrikker du bruker. Bare for å ha det nevnt er det jo heller ingen selvfølge at alle klarer 3Ghz, det finnes gode og dårlige eksemplarer. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) her er det jeg har fått til nå... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor er det en bra klokk? eller kan jeg fortsette?? har nå indelig lyst til å nå 3GHz Endret 23. september 2007 av kim-roger Lenke til kommentar
foffle Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Du kan jo fortsette. Men jeg vil tro du snart må sette ned divider på RAM. Sett også ned HTT link før du klokker videre. Edit: Hva slags temperaturer har du med denne klokka? Endret 23. september 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Du kan jo fortsette. Men jeg vil tro du snart må sette ned divider på RAM. Sett også ned HTT link før du klokker videre. Edit: Hva slags temperaturer har du med denne klokka? 9557980[/snapback] Hovedkort 32 °C (90 °F) CPU 33 °C (91 °F) CPU diode 38 °C (100 °F) Nordsiden 43 °C (109 °F) GPU diode 61 °C (142 °F) Maxtor 6B160P0 35 °C (95 °F) da kjører viftene for fult... noen som vet va GPU/CPU diode er for noe?? og vist jeg fortsetter så klikker det bare i 3dmark03 Endret 23. september 2007 av kim-roger Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 kim-roger, igjen har du altså nådd 256Mhz på minnet... Problemet blir da fortsatt at det er vanskelig å vite om det er cpu eller minnet som stopper deg. Siden du kom nøyaktig like langt som ved forige stopp (da du også hadde 256Mhz på minnet..., men multipler 10 i steden for 11) Så sett nå devideren til 100, og HTT link til 3x så du slipper å lure mer på den saken. Først da kan du konsentrere deg om cpu klokk. Når du så har funnet ut hvor langt det går, er tiden inne for å teste minneklokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå