lucky666 Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Jeg dro barberbladet 3 runder uten hardt press.Husk å ikke "sage",bare dra det pent.Begynn på den sida som har et opphold med festeguffe.Ca 3-5mm. Del bladet i to,så du ikke kutter av deg en finger bruk en tøybit eller papir der du legger press på bladet.Selv den sida er litt skarp. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Jeg brukte samekniv på min 165 Neida, men en tapetkniv funker bra det også. Det er ganske skummelt å gjøre det.. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Får jeg tempen ned på den kjerna som absolutt vil bikke 60 grader, så hadde det vært kjekt. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Jeg har god erfaring med å bruke tapetkniv etc. og spraye på teflonspray evt. Jeg fant det fordelaktig å presse kniv spissen på skrå forsiktig nedover, og samtidig føle når kniven begynner å skjære gummin så tar du og drar den nedover når den har kommet igjennom der du begynte Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Jeg testet her nå og på 2.95Ghz 1.5V så feiler den ene kjernen ved rundt 71-72 grader. Det er varmt det... Feiler også ved 2.9Ghz med samme volt. Men ting booter helt fint osv. -det er fortsatt 10-11 grader i forskjell mellom kjernene. 8502008[/snapback] He he, ja det er varmt. Selv etter mine mål som syns folk ofte er litt for opphengt i lav temp. Har selv etter en 32M runde SuperPi (for å varme opp vannet) 30 grader cpu og 37 grader cpu core. Midtveis i en ny runde 32M har jeg 42cpu og 53core og viftene på lydløs fart slik at vannet ligger på 34 grader. Hvis jeg lar det stå lenge nok slik kryper det nok opp til ca 50 cpu og 60 core siden vannet blir enda varmere med så lav viftefart. Men hvis du altså likevel har lyst på vannkjøl ser det jo ut til at du kan få med litt høyere klokk på kjøpet med den cpu'en din Kjører forresten Raptor raid over Nvidia kontrolleren i Vista, så langt jeg har merket er det ingen forskjell mellom de orginale driverne som fulgte med på disketten, og de nyeste fra Nvidia. Fungerer tilsynelatende like greit, men er jo mulig det er målbare forskjeller. Bruker nå versjon 15.00 fra Feb 07. Interessant informasjon om IHS Lucky, fjernet den selv fra min gamle Clawhammer som jo var en het potet, men har ikke sett vitsen med min nåværende 146. Men jeg skjønner nå at dette kan være relevant for klokking på dualcore, der tempforskjellen er litt høy. Kjenner ikke noe til Arctic ceramique, men er dette altså en kjøleleder som er egnet for større mellomrom enn feks Arctic Silver eller? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Jeg bruker alltid Arctic ceramique på "åpne" kjerner.Har det for mer meg at den er bedre egnet.Den har en annen konsistens enn AS5.Er litt seigere,og vil vel ikke,hvis uhellet er ute,sige,slik jeg har sett AS5 gjøre.Svogern sin socket A fløy fugleveien etter at han hadde brukt alfor mye AS5 på cpu.Eneste som overlevde var psu,lydkort,cd rom og harddisk :!: Kjedelig å få pasta over duppedittene som omgir ei kjerne,om det er gpu,chipset eller cpu. Har lest to tester i det senere,som faktisk viste bedre kjøle egenskaper på Arctic ceramique enn AS5.Det kom overraskende på meg. Lenke til kommentar
j0lly Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Hvilke bios'er kjører folket nå? Har det kommet noe nytt der i det siste? (siste året) Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Neste BIOS blir... på DFI NF680i LT! Endret 8. mai 2007 av bjornh Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Litt vemodig, men nå har jeg solgt DFI NF4 SLI DR med opty 170 og 2Gb Corsair RAM. Litt vemodig. Spesielt når Netshop ikke vil ta inn DFI 680i LT.... Lenke til kommentar
v_fjoe Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 [email protected] Hei ... Jeg har et LanParty UT NF4 Ultra-D som bare er til trøbbel for tiden. Alle 4 røde led'a lyser når jeg starter pc'n.. Led 1 & led 6 lyser konstant når jeg slår på psu'en.. Når jeg har starta pc'n, starter DFI vifta, prosessorvifta, hardisken og cd'rommen. Men ikke noe skjer? skjermen forblir svart, og hardsiken står bare på et stille? Ikke noe jobbing elelr noe.. Har prøft flere ulike ram ( 3200,2700) slot 2 og 4, slot 1 og 3. Slot 1 og slot 2 pci X16 mn likevell ikke noe skjer.. Di røde leeda lyser konstant.. Funka for en stund tilbake siden, å da skal di gå vek til at bare 1 lyser eller noe slikt?? Noen som kan hjelpe ?? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Prøv clear cmos evt plukk ut batteri og boot med ei rambrikke i 3. slot fra cpu.Husk å dra ut strømkabel før clear cmos.Funker det ikke,ta en lang clear cmos med batteriet ute 24 timer) Lenke til kommentar
v_fjoe Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Det funket Nå startet alt som d skulle Takker for hjelpen Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg har akkurat fått meg en ny Opty 165 Prøver å få denne til å bli en verdig arvtager, (også i entråd- oppgaver) til min gode gamle 146 (CABYE 0540FPMW) som har kjørt trofast på 3,01 (301x10) i en liten evighet. Driver bare å tester litt, og belager meg vel på å måtte senke frekvensen noe for 24/7 bruk på den nye. Men har så langt fått den opp i rundt 2,9Ghz (320x9) men der er det stopp så langt. Men testet så med multipler 8 for å bekrefte at hk klarer fsb 320++ siden dette er ukjent terreng for meg til nå. Men det ser ikke ut til at HK er særlig villig, og kommer ikke stort over 320 med multipler 8, og devider på 100 (laveste) Prøvd litt økning på chipset, men det er her spørsmålet kommer: hvilken av de to hk-relaterte spenningene er det man bør øke, eller enda bedre hva er hva av de to teknisk sett? HK er DFI LP Expert, og har vann på både cpu og chipset. Lenke til kommentar
floolf Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Noen som kan minne meg på hvilken kjøler microplex hadde - som passer perfekt som erstatning på dette kortet? 230 sider er litt mye å lese igjennom nemlig :o Edit: Er visst denne tror jeg. Endret 25. juli 2007 av floolf Lenke til kommentar
astros Skrevet 29. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2007 hvordan er lydkortet på dette i forhold til Sound Blaster Audigy 2? skal bruke det til spill Lenke til kommentar
floolf Skrevet 2. august 2007 Rapporter Del Skrevet 2. august 2007 Ekstert lydkort er nok bedre, men det funker jo - suger ikke Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 22. august 2007 Rapporter Del Skrevet 22. august 2007 Er dette hovedkortet veldig sær på ram? Får ikke kjørt dual channel med 2 like 512mb cl2.5 Twinmos brikker Og hvordan bruker man 3 minnekort plasser uten at det piper? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 22. august 2007 Rapporter Del Skrevet 22. august 2007 3 minnebrikker kan vel være en utfordring på dette kortet. Du må ivertfall kjøre 2T og sette timings manuelt. Og så må du vel også kjøre DDR333. Ellers så må du prøve deg frem. Angående dual channel på de twinmos-brikkene, har du prøvd både de gule og orange slotene? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. august 2007 Rapporter Del Skrevet 22. august 2007 Brukte en liten periode 2x512MB TwinMos cl2,5 på dette hk jeg i alle fall. Hadde ikke noe spesielle problemer med det. Ellers er det vel som Aspstein sier som er beste fremgangsmåte. Syns ikke det er grunn til å si at akkurat dette hk er sært på minne, men Nforce4 har vel generelt et litt frynsete rykte, og mange har slitt litt med minne har jeg intrykk av. Med 3 brikker går du også glipp av dualchannel, og med det lavere ytelse, men det vet du kanskje. Jeg har erfart at det kan være lurt å resette bios mellom de forskjellige forsøkene når det gjelder fysisk plassering av minne. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 22. august 2007 Rapporter Del Skrevet 22. august 2007 Kan ikke si at det er sært på minne i det hele tatt. Kjører med Corsair,Kingston,Twinmos,Patriot og OCZ på 6 forskjellige maskiner nå og har ikke noen problemer. 2x1GB i dei oransje portene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå