Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Heisann ArticOC

DFI hovedkortet mitt ligger på posten å venter på meg idag. Regner med å ha VX brikkene iløpet av en av dagene. Var det noen problemer med å få det opp å gå? Har lest at endel har hatt problemer med kortene med orginal biosen. Kanskje en ide for meg å flashe til nyeste før jeg starter innstallasjonen eller? Kommer til å putte i Winnien min igjen. Den er god for 2.7GHz dønn stabilt på MSI kortene ihvertfall. Håper på 2.8GHz med DFI kortet. Hvis jeg kjører 166 devideren da, så vil minne gå på 250. Dette bør vel gå greit med disse brikkene forhåpentligvis. Satser på at det går på 3.4v Skal bli morro å teste DFI. Aldri testet det før

Flott,gi tilbakemeldinger da :)

Selv sitter jeg på dette kortet, men det ser ut til at jeg har fått en av de 99% med std winnier som ikke vil klokke noe serlig :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
problemet ligger i at dataen henger seg i spil/windows etter at jeg satte den nye brikka som er helt lik inni.. står i de oransje data starter kun me dem i de oransje.(har prøvd alle andre mulige måter , men de starter kun i oransj)

så jeg tenkte hvis det gikk an og endre noe greir i bios for og se om det hjalp...

snakka med netshop sko sende tilbake , men greit og prøve litt for og se om det er noe annet som er feil.

OCZ 512MB EL Platinum Edition

PC-3200 DDR 512 (2-3-2-5) 400Mhz

drit i jeg sender rammen i retur den må være defekt

ellers takk for hjelpen  =)

Forstår det sånn at du har kjøpt n og en brikke?? da har du ikke machede brikker, og det kan hende de ikke fungerer i dual... Siden du har kjøp en og en gjelder heller ingen garanti, siden du ikke har kjøpt mached par... Selv om brikkene er like kan de ha kommt med andre chipper i nyere revisjoner... Hvis begge brikkene fungerer i single channel så hjelper det ikke å sende tilbake, da det mest sannsynlig ikke er noen feil på brikkene...

den nye rammen er lik og fungerer ikke alene heller så noe er galt...

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva jeg må stille på i biosen for å få mye mhz på rammen og lite på prosessoren? Skjønner ikke helt systemet i DFI biosen.

Satt fsb til 290 * 8,5 Da jeg kom i windows var multiplier på 8 og fsb på 308. 2464 mhz. Hva skjer? Gjør biosen som den vil eller?

Har DFI sli-dr, winni 3200+ og corsair pc4400c25 1024MB

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva jeg må stille på i biosen for å få mye mhz på rammen og lite på prosessoren? Skjønner ikke helt systemet i DFI biosen.

Satt fsb til 290 * 8,5 Da jeg kom i windows var multiplier på 8 og fsb på 308. 2464 mhz. Hva skjer? Gjør biosen som den vil eller?

Tror det er programmet du bruker i windows som spiller deg et lite puss ;)

Prøv flere forskjellige apps.

Lenke til kommentar

Du må iallefall ikke bruke halve multipliere hvis du skal ha høy frekvens på rammen...

Du må bruke hele multipliere, halve setter rammen på en divider. Men det som win programmet rapporterte til deg var jo helt på gjordet...

Lenke til kommentar

Satt fsb til 290 * 8,5    Da jeg kom i windows var multiplier på 8 og fsb på 308.  2464 mhz.  Hva skjer?  Gjør biosen som den vil eller?

Du må iallefall ikke bruke halve multipliere hvis du skal ha høy frekvens på rammen...

Du må bruke hele multipliere, halve setter rammen på en divider. Men det som win programmet rapporterte til deg var jo helt på gjordet...

Brukte Everest Home.

Lenke til kommentar

Satt fsb til 290 * 8,5    Da jeg kom i windows var multiplier på 8 og fsb på 308.  2464 mhz.  Hva skjer?  Gjør biosen som den vil eller?

Brukte Everest Home.

med win program mente jeg et hvilket som helst program som kjører i windows... Vet ikke om det var det du misforsto, eller om du bare ville opplyse hvilket program du bruker... ;) Prøv med cpu-z og sosoft sandra og... Og som sagt bruk haele multipliere... :thumbup:

Lenke til kommentar

Hatt mye å gjøre i det siste så ikke fått testet brikkene så mye..

Bildet viser 260MHz@2 2 2 8, klarte første runden av memtest86 så nå gjenstår det å se hvor lenge minnet klarer å kjøre feilfritt på denne hastigheten.

EDIT:

He.. varte ikke lenge, etter 4loops av fikk jeg error.. ser ut som jeg ender på 255@2 2 2 6 1T. Ellers kan det nevnes at jeg fikk noen fine runder i SuperPI på 29sek., da med godt over 2700MHz på CPU :love:

post-24-1110937069_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg, jeg fikk ett problem med at kortet ikke booter (på post meldingen så "stopper" den ved siste sjekk (skjermkort) og går ikke videre, dette skjedde etter at jeg har reformatert windows, har forsøkt å koble fra harddisk, cdrom og diskettstasjon, kommer meg heller ikke inn i bios, noen som har en anelse om hva som kan være feil/problemet.. ?

Edit : Hele riggen blir sendt i retur for test... CRAP... Uten god pc'n i en føkkings uke... :mad::cry:

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Kjører nå med passiv kjøleløsning på CPU, chipset og GPU. Kabinettet er lukket og jeg bruker ingen vifter utenom den som står i PSU. Systemet er nesten totalt lydløst.

Frekvenser:

FSB(HTT) = 314MHz

4xHTT bus = 1256MHz

RAM = 251MHz(DDR502) 2 2 2 6 1T

CPU = 2512MHz

Spenninger:

CPU = 1,54Volt

RAM = 3,4Volt

Chipset = 1,6Volt

Temperaturer v/Prime95:

CPU = 56grader

Chipset = 50grader

System:

- winnie 3000+

- DFI nF4 Ultra-d

- OCZ PC3200 VX

- ATI x800xl

- gammel 350W fortron/source PSU m/120mm vifte

SuperPI gir meg 33sek på 1M :w00t:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hmm,oppdaterte til siste bios og nå kjører jeg min cpu på 2806 uten problem  :hmm:  :hmm:

Det er ikke så rart.. siste offisielle BIOS har mye "slapper" timings på forskellige ting. Kan ikke nevne spesifikt, men dette er nok tilfellet etter det jeg har funnet ut.

Minnet er ganske mye aggresivere kjørt i betabiosene

Har selv veldig gode resultater med siste BIOS

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hmm,oppdaterte til siste bios og nå kjører jeg min cpu på 2806 uten problem  :hmm:  :hmm:

Merket dette med mitt kort også. Med orginal biosen sugde det bigtime. Etter at jeg flashet til nyeste så går FX55 helt fint på 2.8GHz. Skal ta den ut imorgen (grunnet den er solgt) å sette i Winnien min. Kommer tilbake med resultater da.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Kjempefornøyd med kortet, men det er no problemer med onboard lyd og andre pci-enheter...

prøvde å sende inn techsupport, men det var noe javascriptgreier som ikke funka.

noen andre som har problemer med lyden? altså, ikke finne onboard lydkort i det hele tatt i POST.

Lenke til kommentar
Kjempefornøyd med kortet, men det er no problemer med onboard lyd og andre pci-enheter...

prøvde å sende inn techsupport, men det var noe javascriptgreier som ikke funka.

noen andre som har problemer med lyden? altså, ikke finne onboard lydkort i det hele tatt i POST.

Vanskelig å si da "vi" andre bruker Audigy2.. :!:

Fra alvor til spøk, prøv å gå til www.dfi-street.com for å søke svar. Tipper du finner noe der

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...