Spirre Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 for de som skal ha vannkjøling så funker den bra ja... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Da Skol spurte om denne Swiftec blokka passet,trodde jeg det var vannkjølt chipset han skulle ha. Lenke til kommentar
skol Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 lucky666 tror riktig Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 doh, jeg sjekka aldri hvilken swiftec det var snakk om. jeg trodde det var denne her han tenkte på. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MCX159CU&mcat=c181 den er forsåvidt veldig bra, kjørte den på abit nf7-s v2 kortet mitt. prøvde uten vifte en stund men da ble den drabelig varm, så vifta kom på igjen. (var stillegående) Lenke til kommentar
skol Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hei, Valget står mellom EK sin vannblokk: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...723X84481951580 EK sin vannblokk eksklusiv nipler og frakt: nkr 225,- eller Mist sin vannblokk: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...CH002&mcat=c278 Men Microplex er utsolgt og da må jeg kjøpe fra Tyskland, prisen blir inkludert frakt og eksklusiv moms: €49,30 = nkr 417,- Er det noe som tilsier at Mist sin vannblokk er verdt dobbelt så mye som EK sin vannblokk? Jeg regner med at begge blokkene er kvalitetsmessig lik, så da blir det vel til at jeg får tak i EK sin vannblokk, såfremt ingen kommer med et eller flere gode argumenter for at Mist sin vannblokk er "bedre". Lenke til kommentar
SkoKrem Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 hei hei! jeg har en Opteron 146 på et DFI lanparty Ultra D med Kingston HyperX 2GB 2.3.2.5 T1 jeg klarer ikke å clocke lengre en 2,5GHz... noen som vet hva jeg kan gjøre for å clocke lengre? jeg har prøvd å øke spenningen å jeg har god kjøling. noen tips? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 har du skrudd ned rammen? en opteron 146 burde klare minst 2,6-2,7ghz føre du må øke spenningen. min ble ikke stabil på 2,9ghz føre jeg tok volten NED fra 1,5v til 1,475v. nå kjører jeg den på 2850 med 1,45v. (kan klokke høyere, men rammen er en hindring, og jeg taper på det dersom jeg klokker den ned i forhold til å mye mer jeg kan klokke cpu) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hei, Valget står mellom EK sin vannblokk: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...723X84481951580 EK sin vannblokk eksklusiv nipler og frakt: nkr 225,- eller Mist sin vannblokk: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...CH002&mcat=c278 Men Microplex er utsolgt og da må jeg kjøpe fra Tyskland, prisen blir inkludert frakt og eksklusiv moms: €49,30 = nkr 417,- Er det noe som tilsier at Mist sin vannblokk er verdt dobbelt så mye som EK sin vannblokk? Jeg regner med at begge blokkene er kvalitetsmessig lik, så da blir det vel til at jeg får tak i EK sin vannblokk, såfremt ingen kommer med et eller flere gode argumenter for at Mist sin vannblokk er "bedre". 7349695[/snapback] Fordelen med MIPS blokka,er at du kan kjøre sli uten problem. Lenke til kommentar
skol Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hei, jeg har ikke tenkt å kjøre SLI, bortkastede penger. Har allerede fått tak i EK vannblokken, den er 13,5mm høy, har montert den på hovedkortet, skal legge ut bilde når jeg finner kameraet. Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Bra det fortsatt er liv i den "utdaterte arenaen" Har lurt litt på vannkjøling selv etter at jeg bestilte meg Opteron 175, legg ut litt info og erfaringer men den du har kjøpt deg:) Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Tenkte å altivere Cool and Quiet på min CPU. Er det bare å aktivere i Bios så funker det? Har bestandig klokket høyt så jeg har latt den stå av. Har lagt inn driverene som ligger på DFI.com, men kan ikke se at den kjører ned cpu-speed osv når C'n Q er aktivert i BIOS. Sjekker med CPU-Z. Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Har du satt strømoppsett til "Minimal Strømstyring".Den står vel på "hjemme/Kontorpult" default.Måtte gjøre det på et MSI kort jeg hadde. Endret 7. desember 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 installer smartguardian så kan du justere cpu, chipsett og pwmic vifte manuelt/automatisk. hjelper vel ikke på cool & quiet, men vifta vil justere seg etter temp i alle fall Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 noen har sikkert sagt det før men juster viften til under 5000 omdreininger så får du et nytt liv. Stiller det i smart guardien , prog som ligger på cden til hovedkortet. Vil også si at de som oppdaterer BIOS og ikke kommer inn i windows etterpå . Still ned RAM hastighet(er vel timing på dataisk språk.) Virket for meg Lenke til kommentar
skol Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 EK-NF4 rev1.1 på DFI lanparty UT nF4 Ultra-D Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hvilken versjon av Marvel Yukon Lan drivere bruker dere? -jeg oppgraderte akkurat tol 7.29 versjonen her. Har noen lastet ned noen nyere fra Marvels egne sider? Endret 7. desember 2006 av bjornh Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ingen som har noen fornuftige svar på mitt spm om C'n Q lengre opp på siden? Ikke for å være frekk, men vær så snill å svar på det jeg faktisk spør om og ikke styring av vifte m.m Er intr i å vite hvordan jeg får CPU'n til å kjøre ned frekvens og spenning med C'n Q På forhånd takk. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Jeg har overklokket en del, så jeg bruker ikke cool and quiet. Jeg er usikker på om det er så heldig å kombinere. Vifta på brikkesettet starter ikke å gå på full gass før 55 grader (i BIOS). Endret 7. desember 2006 av bjornh Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 jeg kan ikke hjelpe med C&Q jeg heller, har også overklokka en del så velger å ikke bruke det. har du kikka i HK boka? eventuelt sendt en mail eller lest på formuet til DFI? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har du satt strømoppsett til "Minimal Strømstyring".Den står vel på "hjemme/Kontorpult" default.Måtte gjøre det på et MSI kort jeg hadde. 7414712[/snapback] Har du prøvd dette skongsli? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå