[SifO] Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 hmm,, kan jo prøve det, så viss jeg ikke merker no ytelsestap, så er det bare å bytte tilbake. Men er ikke den nedre PCI-E porten 16x ? vss du bare bruker en port så burde den el være det ? eller at du bytter det med no jumpers. For plasseringa av chipset irriterer meg grenseløst. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Nei, blir nok enten 16x på den øverste eller 8x på begge(hvis jeg ikke husker helt feil?). Med ultra tror jeg du må endre jumper, med expert endrer man det i biosen Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Så for de som kjører SLI så er det 8x på begge ? Det står ialfal i manualen at det er 2 PCI-E 16x slotter. Endret 16. september 2006 av [SifO] Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Editer C:\boot.ini Default= Til den samme strengen som er på XP. 6872910[/snapback] Ja jeg finner den, men er usikker på hva i all verden jeg skal gjøre der.. -har du en idiotforklaring..? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Så for de som kjører SLI så er det 8x på begge ? Det står ialfal i manualen at det er 2 PCI-E 16x slotter. 6875378[/snapback] Ja,i sli er det 8x på begge Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Editer C:\boot.ini Default= Til den samme strengen som er på XP. 6872910[/snapback] Ja jeg finner den, men er usikker på hva i all verden jeg skal gjøre der.. -har du en idiotforklaring..? 6875513[/snapback] Eksempel : [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows Vista" /noexecute=optin /fastdetect Ser du på default er det "Microsoft Windows XP Professional" som er satt. Ved Vista som default blir det : default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Editer C:\boot.ini Default= Til den samme strengen som er på XP. 6872910[/snapback] Ja jeg finner den, men er usikker på hva i all verden jeg skal gjøre der.. -har du en idiotforklaring..? 6875513[/snapback] Eksempel : [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows Vista" /noexecute=optin /fastdetect Ser du på default er det "Microsoft Windows XP Professional" som er satt. Ved Vista som default blir det : default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS 6875668[/snapback] -så hvis du bytter (0) og (1) som du highlighter her, så bytter du altså bootrekkefølgen? her står det følgende: ; ;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems. ;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options. ; [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT Endret 16. september 2006 av bjornh Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Beglager , jeg tok feil . Vista RC1 benytter ikke boot.ini når du benytter vistas boot loader . Endringer i boot.ini vil ikke påvirke noen ting . Endre default OS må gjøres fra Vista med bcedit.exe http://www.microsoft.com/technet/windowsvi...719d4af778.mspx http://www.microsoft.com/technet/windowsvi...px#BKMK_bcdedit Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 ,16/09-2006 : 17:54]Så for de som kjører SLI så er det 8x på begge ? Det står ialfal i manualen at det er 2 PCI-E 16x slotter. 6875378[/snapback] Ja,i sli er det 8x på begge 6875598[/snapback] Men blir det da 8x på den nedre slotten ? Ettersom at jeg bare skal bruke den ene ? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) ja det blir 8x på den nedre porten, dfi korta har bare 16x totalt. hadde det hatt 32x totalt så hadde det vært andre boller. jeg tror du kan regne med et tap på 2-5% i benchmarks, men om det er merkbart i spill er en annen sak. Endret 16. september 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) NF4 (ikke SLI32) har totalt 20 lanes . 16x går til grafikk v/single kort 1x16 + 2x i neste gfx x16 slot eller i SLI 8x+8x i hver av de . De siste 4 lanes er på pci-e 1x , pci-e 2x , eller pci-e 4x slots. På mitt er det 1x + 4x slot men med single gfx kort er den ubrukte gfx opptatt med 2x lanes. Uansett får man ikke mere enn 20x totalt . SLI32(SLIX16) kort har totalt 40 lanes Intel og 38 AMD . Det står ialfal i manualen at det er 2 PCI-E 16x slotter. Det er fysisk X16 betegnelse , og det er lanes routing betegnelse . Endret 16. september 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Beglager , jeg tok feil .Vista RC1 benytter ikke boot.ini når du benytter vistas boot loader . Endringer i boot.ini vil ikke påvirke noen ting . Endre default OS må gjøres fra Vista med bcedit.exe http://www.microsoft.com/technet/windowsvi...719d4af778.mspx http://www.microsoft.com/technet/windowsvi...px#BKMK_bcdedit 6875810[/snapback] JA det viduet som skal åpnes der åpnes ikke. Jeg lurer på om litt av problemet er at XP ligger på Raid0 på sata 1 og 2, og vista på sata 3. Jeg må inn i bios og endre rekkefølgen for at vista (altså disken som som pri 1, eller raid0 som pri 1) skal loade uten at det blir blåskjerm. -der inne finner den ikke raidet men kun disken den er på, og da kan man bare velge Visat som primær OS. Hvis jeg vil inn på raid0, må raidet være pri 1 i bios, og jeg må trykke TAB når de få sekundene jeg kan velge kommer opp i valg av OS. og som sagt, dersom ikke disken (sata 3 i bios) er pri 1 blir det blåskjerm når vista vil boote. Det finnes heller ikke drivere for raid til Vista ennå på DFI's sider så vidt jeg kan se, men jeg ser at Vista har muligheten. Slik ligger det foreløpig an. Tydelig at ikke ALT er klart med Vista, men det er et strøkent OS på mange måter, og minner om Linux både her og der. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 er det bare SLI DR der cmos er idiotisk plassert eller ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Irritert på den cmos jumperen jeg også så jeg har brukt en tre pins vifte forlenger kabel med clre/keep jumperen på enden av denne . Har også en hd kasset full av disker foran . Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 kjøp en større kasse synes ikke den står no spes kjipt til jeg, i alle fall ikke i forhold til de fleste andre hk, er standard plassering mer eller mindre. tror ærlig talt den hadde stått kjipt til nesten uansett hvor den var plassert for deg da Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) kjøp en større kasse synes ikke den står no spes kjipt til jeg, i alle fall ikke i forhold til de fleste andre hk, er standard plassering mer eller mindre. tror ærlig talt den hadde stått kjipt til nesten uansett hvor den var plassert for deg da 6891887[/snapback] Er ikke alle som har mega maxi kasse vettu .. (eller stacker som deg) . Har et Antec midi kabinett og det er kabinett dybden som gjør det utilgjengelig (ikke høyde) samt diskbrønn helt ned til gulvet foran med alle 5 plasser brukt . Endret 19. september 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 kjenner til det der, kassene trenger ikke være så svære, bare de er dype nok. 49cm (lian li standard) er vel minimum synes jeg. heldigvis er stackeren min litt drøyt 63cm dyp, så jeg klarer meg Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Morn, gidder ikke lage en ny tråd for dette, så tar det her.. Men mitt dfi lanparty nf4 ut ultra-d kort, får jeg ikke viftene til å funke, så må bryke vifte styring for at du skal funke, men problemet er da at jeg ikke har nok plasser til alle viftene på den.. noen som veit hva jeg skal gjøre..? Lenke til kommentar
smy Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 noen prøvt å monter et 7950gx2 på dfi kortet? må si det vare opplevesel uten sidestykke. kort er så langt at s-ata porten står i vei om du bruker de kult ikke sant Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Jeg trenger en ny chipsettkjøler til mitt SLI-DR kort.. jeg kjører SLI så det er veldig dårligplass... tempraturen ligger fra 44 grader til 56grader.. vifta går på 7300rpm noen som vet om noen brae ? Endret 24. september 2006 av ClawHammer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå