Re-Offender Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Driver å jobber meg sakte men sikkert oppover i hastighet mens jeg kjører memtest86 i to timer før jeg beveger meg vidre.. Klokkefrekvensen til CPU er satt lavt for å eliminere dette som feilkilde, jeg kjører også minnet på 2 2 2 6 siden 2 2 2 5 ikke gir større ytelse på nF4 (les på anandtech for mer info om dette).. På bildet kjører jeg 250MHz/DDR500 @3,5Volt Blir gøy å se hva jeg ender på til slutt Lenke til kommentar
NoSemS Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) heisann ... hva gjør jeg og hvor går jeg inn for og sette rammen slik at den ikke kjører i dual lanparty nf4 ut har 2 x 512 OCZ som ikke kjører i dual channel ... fast respons please =) Endret 14. mars 2005 av NoSemS Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Driver å jobber meg sakte men sikkert oppover i hastighet mens jeg kjører memtest86 i to timer før jeg beveger meg vidre.. Klokkefrekvensen til CPU er satt lavt for å eliminere dette som feilkilde, jeg kjører også minnet på 2 2 2 6 siden 2 2 2 5 ikke gir større ytelse på nF4 (les på anandtech for mer info om dette).. På bildet kjører jeg 250MHz/DDR500 @3,5Volt Blir gøy å se hva jeg ender på til slutt Sjøl har eg et par 512MB Corsair PC4400 tccd brikker, men lure litt på om eg ska bytte over til VX minnebrikker. Problemet ligger vell at eg er allergisk mot vifte-støy og lure derfor på om ein må ha extra kjøling til VX minne ? CPU'en eg har er en AMD 64 3000+ men den klokker bare til 2,4-2,5GHz ca og siden MP er låst så må eg ha en FSB på minnet på 270-280MHz, hva timings klarer VX minne på den farten der sånn omtrent ? Kjøre systemet nå på 315MHz 2,5-5-5.8 med MP på 8( =2,52GzHz ) og det ser ikke ut som om minnebrikkene liker lavere timings. Får det iallfall ikke til. Noen som har noen meninger om hva jeg burde gjøre, beholde minne jeg har eller anskaffe VX ? Mvh en forvirret Paul Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det er greit å ha en vifte som blåser over VX brikkene og den øverste kjøleribba... Det går jo fint å ikke ha 6000rpm på vifta, bare du har litt bevegelse i lufta hjelper en del... 270-280 klarer du mest sannsynlig ikke å få på VX uansett timings... De beste brikkene klarer opp til 270-2-2-2-x, normalen ligger vel rundt 255-265 tror jeg.. Men dette er jo ikke noe problem. Du bruker bare en divider på minnet... Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 heisann ... hva gjør jeg og hvor går jeg inn for og sette rammen slik at den ikke kjører i dual lanparty nf4 ut har 2 x 512 OCZ som ikke kjører i dual channel ... fast respons please =) De må stå i de orange slottene... Lenke til kommentar
NoSemS Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) heisann ... hva gjør jeg og hvor går jeg inn for og sette rammen slik at den ikke kjører i dual lanparty nf4 ut har 2 x 512 OCZ som ikke kjører i dual channel ... fast respons please =) De må stå i de orange slottene... de gjør det =) problemet ligger i at dataen henger seg i spil/windows etter at jeg satte den nye brikka som er helt lik inni.. står i de oransje data starter kun me dem i de oransje.(har prøvd alle andre mulige måter , men de starter kun i oransj) så jeg tenkte hvis det gikk an og endre noe greir i bios for og se om det hjalp... snakka med netshop sko sende tilbake , men greit og prøve litt for og se om det er noe annet som er feil. OCZ 512MB EL Platinum Edition PC-3200 DDR 512 (2-3-2-5) 400Mhz drit i jeg sender rammen i retur den må være defekt ellers takk for hjelpen =) Endret 14. mars 2005 av NoSemS Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Når er det OCZ PC-4000 Gold VX kommer på det norske markedet, noen som vet ? De skal jo greie 250MHz på 2-2-2-5 med 3,3V Endret 14. mars 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
magio Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Når er det OCZ PC-4000 Gold VX kommer på det norske markedet, noen som vet ? De skal jo greie 250MHz på 2-2-2-5 med 3,3V Må vel sende en mail til netshop og høre med de siden de er importøren av OCZ her i norge. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) problemet ligger i at dataen henger seg i spil/windows etter at jeg satte den nye brikka som er helt lik inni.. står i de oransje data starter kun me dem i de oransje.(har prøvd alle andre mulige måter , men de starter kun i oransj) så jeg tenkte hvis det gikk an og endre noe greir i bios for og se om det hjalp... snakka med netshop sko sende tilbake , men greit og prøve litt for og se om det er noe annet som er feil. OCZ 512MB EL Platinum Edition PC-3200 DDR 512 (2-3-2-5) 400Mhz drit i jeg sender rammen i retur den må være defekt ellers takk for hjelpen =) Forstår det sånn at du har kjøpt n og en brikke?? da har du ikke machede brikker, og det kan hende de ikke fungerer i dual... Siden du har kjøp en og en gjelder heller ingen garanti, siden du ikke har kjøpt mached par... Selv om brikkene er like kan de ha kommt med andre chipper i nyere revisjoner... Hvis begge brikkene fungerer i single channel så hjelper det ikke å sende tilbake, da det mest sannsynlig ikke er noen feil på brikkene... Endret 14. mars 2005 av un0kai Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Må vel sende en mail til netshop og høre med de siden de er importøren av OCZ her i norge. Har gjort det tidligere men tenkte eg kunne spør noen her. Det er vell de samme brikkene som VX PC3200 brikkene bare at de klarer større hastighet. Blir spennende å se ka de får til. TIl Netshop: Om dere leser denne posten kan dere godt sende meg noen test eksemplarer av brikkene, så kan eg gi tilbakemelding om kordan de er! hehe Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Må vel sende en mail til netshop og høre med de siden de er importøren av OCZ her i norge. Har gjort det tidligere men tenkte eg kunne spør noen her. Det er vell de samme brikkene som VX PC3200 brikkene bare at de klarer større hastighet. Blir spennende å se ka de får til. TIl Netshop: Om dere leser denne posten kan dere godt sende meg noen test eksemplarer av brikkene, så kan eg gi tilbakemelding om kordan de er! hehe Nå går det litt rykter om at pc4000VX klokker dårligere enn pc3200 på XS, vet ikke hvor mye hold det er i disse ryktene, men kan jo være greit å orientere seg litt angående det... Men det er jo kjekt å ha en garantert hastighet å forholde seg til. Men så er jo pc3200 minnet testet på 240-2-2-2-x i fra ocz så forskjellen burde ikke være så stor hvis pc3200 minnet holder samme kvalitet selv om pc4000 er på markedet.. Tenkte jeg også skulle nevne at VX chippene finnes i en value utgave. pc3200 [email protected] disse klokker meget godt, og jeg ser mange som klarer 230mhz-260mhz-2-2-2-x med de. HAr selv sendt mail til netshop og spurt om de kan ta de inn men har ikke fått noe svar... Poduktnr. på value brikene er: OCZ4001024WV3DC-K Hadde vert kjekt om littt flere kunne mast på netshop om å ta inn disse to typene ram. Kilde: Xtreme Systems Hvis noen flere er intressert i å mase angående value serien kan dere få bruke mailen som jeg sendte: Hei, lurte på om dere kunne ta inn de nye ocz value brikkene (delnr.OCZ4001024WV3DC-K), disse er meget intressange for overklokkere. De har winbound utt chipper (samme som gold VX) som ikke er blitt "speed binned" dette betyr at man kan få meget fin overklokk på de til en billig penge. By spd. er riktignok 200mhz@[email protected], men med rundt 3.3v ser jeg at folk ofte klarer 2-2-2-x@230-260mhz med disse... kilde: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...68&page=1&pp=30 -- Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Vel ser ut som ting stopper litt opp for meg nå.. Ligger på 256MHz 2 2 2 6 @3,4V Kjører jeg over 256MHz får jeg feil etter et par loops med memtest86, har prøvd endel instillinger, men har enda mer forskning før man kan gi den siste dommen. Godt fornøyd jeg uansett, fikk de for 1800kr.inkl frakt Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Det er greit å ha en vifte som blåser over VX brikkene og den øverste kjøleribba... Det går jo fint å ikke ha 6000rpm på vifta, bare du har litt bevegelse i lufta hjelper en del... 270-280 klarer du mest sannsynlig ikke å få på VX uansett timings... De beste brikkene klarer opp til 270-2-2-2-x, normalen ligger vel rundt 255-265 tror jeg.. Men dette er jo ikke noe problem. Du bruker bare en divider på minnet... Første gang jeg har kjent at RAM-brikker ble direkte varm, tipper de ligger på ca.50grader uten noe form for kjøling Men like stabil uansett.. Har sett folk som har klart å kjøre 285MHz på 2 2 2 6.. men dette krever god kjøling og endel tweaking samt volt helt oppi 3,7V. Tror det realistiske tallet for PC4000 versjonen av VX ligger et sted rundt 260MHz uten så alt for mye flaks. PC3200 versjonen skal ikke være så mye dårligere, da OCZ sier at det er helt like brikker.. men at kvaliteten på de siste brikkene bare er litt bedre enn PC3200. Tror ikke noen vil bli skuffet over de "gamle" VX brikkene. Tipper man må gi rundt 3-400kr. mer for PC4000 versjonen, ikke så sikker på at det er verdt pengene i forhold til PC3200 Endret 14. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Mottok for en ca 15 min en mail fra Netshop (de svarer så forbaska kjapt ) når VX PC4000 brikkene kommer: Jeg vil tro disse er på lager hos oss i løpet av 1-2 uker. Med vennlig hilsen / Best regards Svenn-Aage Lysebo Netshop ASA email: [email protected] Soendre Kulleroed 6, 3241 Sandefjord Phone: +47 33 42 22 00 Fax: +47 33 42 22 01 Direct: +47 33 42 22 33 Cell: +47 90 13 34 80 Visit us at http://www.netshop.no/ Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Mottok for en ca 15 min en mail fra Netshop (de svarer så forbaska kjapt ) når VX PC4000 brikkene kommer: Jeg vil tro disse er på lager hos oss i løpet av 1-2 uker. Hmm.. hadde så absolutt ikke vært å forakte Det viser seg at VX brikkene mine ikke liker 3,5volt eller mer.. da jeg satt spenningen ned til 3,4Volt ble memtest dønn stabil på DDR510, har kjørt loops i 4timer uten feil nå på 2 2 2 6 Hvor lenge bør memtest86 kjøre for å bekrefte at systemet er godkjent? Edit: avsluttet memtest86 etter 12timer uten feil Skal prøve å kjøre brikkene 2 2 2 8 på 260MHz Endret 15. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Nå kan du bestille VX i PC4000 versjon hos netshop: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6146 Prisen på 2495kr. var heller ikke så avskrekkende Endret 15. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har bestemt for å kjøpe meg et nytt hk til TG. Har bestemt for å gå for et hovedkort fra DFi.Men vet ikke hvilket. Har ingen planer om å kjøre SLi. Holder det da med et ultra kort. Eller er den stor bundelen vært de ekstra kronene. Kommer til å bruke OCZ EL premium R2 brikker i. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Heisann ArticOC DFI hovedkortet mitt ligger på posten å venter på meg idag. Regner med å ha VX brikkene iløpet av en av dagene. Var det noen problemer med å få det opp å gå? Har lest at endel har hatt problemer med kortene med orginal biosen. Kanskje en ide for meg å flashe til nyeste før jeg starter innstallasjonen eller? Kommer til å putte i Winnien min igjen. Den er god for 2.7GHz dønn stabilt på MSI kortene ihvertfall. Håper på 2.8GHz med DFI kortet. Hvis jeg kjører 166 devideren da, så vil minne gå på 250. Dette bør vel gå greit med disse brikkene forhåpentligvis. Satser på at det går på 3.4v Skal bli morro å teste DFI. Aldri testet det før Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har dere folk hørt om "burn in ram" dvs du setter opp spenningen for å stresse brikkene, gjør ingenting om det er litt feil i memtest. Så setter du ned volten igjen og så skal de kjøre fint, eller at du da setter opp FSB igjen og fortsetter å tyne brikkene. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Heisann ArticOC DFI hovedkortet mitt ligger på posten å venter på meg idag. Regner med å ha VX brikkene iløpet av en av dagene. Var det noen problemer med å få det opp å gå? Har lest at endel har hatt problemer med kortene med orginal biosen. Kanskje en ide for meg å flashe til nyeste før jeg starter innstallasjonen eller? Kommer til å putte i Winnien min igjen. Den er god for 2.7GHz dønn stabilt på MSI kortene ihvertfall. Håper på 2.8GHz med DFI kortet. Hvis jeg kjører 166 devideren da, så vil minne gå på 250. Dette bør vel gå greit med disse brikkene forhåpentligvis. Satser på at det går på 3.4v Skal bli morro å teste DFI. Aldri testet det før Jeg hadde absolutt ingen problemer med å innstallere OCZ VX, har heller ikke hatt så mange andre problemer med dette kortet. Har stort sett vært ren plankekjøring. Eneste du må huske på er å aldri putte minnebrikker i de gule minneslottene.. Edit: anbefaler deg å ikke bruke nyeste betabiosen da denne har litt aggresive verdier, bruk den siste offesielle hvis du ikke ønsker problemer (3/10) http://www.dfi.com.tw/Upload/BIOS/N4D310.zip Lykke til, blir gøy å se hva du klarer å presse ut av oppsettet ditt! Endret 15. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå