Syar-2003 Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Test resultat var vel litt lav 3.3v/5v under høy load på GameXStream vs MIST500w , men det var ved 500watts belastning , så tror ikke det skal være noe noe merkbart problem da +12v (cpu power) er viktigst . +5v på DFI er alikevel regulert ned til +4v så DFI's gode regulatorer til VDIMM vil ikke påvirkes merkverdig av +5v drop til 4.7v På +12v er de like bra. Men modulære kabler som MIST har er jo også en fordel. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 Noen som har festa en vifte over minnemodulene på DFI Expert? (det er det garantert ) Jeg blir nødt til å gjøre det selv tror jeg, er nesten ingen luftgjennomstrømning gjennom kabinettet... Kunne tenkt meg å feste en 120mm om mulig, noen som har bilder av hvordan det evt. kan gjøres? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 Har ikke noe kamera,så bilder har jeg ikke,men jeg festa bare vifta i strips med passe avstand til kortet. Lenke til kommentar
SkoKrem Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 Hei! Fikk DFI lanparty i posten i dag. når jeg pakket det opp såg jeg at jeg kunne sette i strøm 2 plasser utenom 24 pin strømforsyningen og P4 pluggen. det var en standard strømplugg og egn floppy. tilsammen 4 stk. lurer på hvilke jeg skal bruke utenom 24 pinen... noen som vet hva de andre brukes til og hvilke jeg skal bruke? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 Hei!Fikk DFI lanparty i posten i dag. når jeg pakket det opp såg jeg at jeg kunne sette i strøm 2 plasser utenom 24 pin strømforsyningen og P4 pluggen. det var en standard strømplugg og egn floppy. tilsammen 4 stk. lurer på hvilke jeg skal bruke utenom 24 pinen... noen som vet hva de andre brukes til og hvilke jeg skal bruke? 6856167[/snapback] Du sier ikke noe om hvilket lanparty det er, men den ene molex-kontakten er for å kunne levere mer stabile spenninger. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 Hei!Fikk DFI lanparty i posten i dag. når jeg pakket det opp såg jeg at jeg kunne sette i strøm 2 plasser utenom 24 pin strømforsyningen og P4 pluggen. det var en standard strømplugg og egn floppy. tilsammen 4 stk. lurer på hvilke jeg skal bruke utenom 24 pinen... noen som vet hva de andre brukes til og hvilke jeg skal bruke? 6856167[/snapback] Alle Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 atx og molex... den lille oppfor skjermkort brukes ved SLI Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 Noen som har festa en vifte over minnemodulene på DFI Expert? (det er det garantert ) Jeg blir nødt til å gjøre det selv tror jeg, er nesten ingen luftgjennomstrømning gjennom kabinettet... Kunne tenkt meg å feste en 120mm om mulig, noen som har bilder av hvordan det evt. kan gjøres? 6852196[/snapback] strips funker bra, fjerner vibrasjoner også Hei!Fikk DFI lanparty i posten i dag. når jeg pakket det opp såg jeg at jeg kunne sette i strøm 2 plasser utenom 24 pin strømforsyningen og P4 pluggen. det var en standard strømplugg og egn floppy. tilsammen 4 stk. lurer på hvilke jeg skal bruke utenom 24 pinen... noen som vet hva de andre brukes til og hvilke jeg skal bruke? 6856167[/snapback] bruk alle 4 Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 Hva er egentlig den molex kontakten til? Den på hovedkortet.. Også en annen ting som var litt rart, jeg fikk ikke koblet viftene min på kortet, da stopper plutselig cpu vifta.. så må ha viftestyring.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 jeg tror molexen er for å øke stabil strøm til sli, muligens samme med sloppy strømmen ved siden av. uansett så er det lurest å plugge i alt sånt. men det vifte problemet ditt var litt rart...jeg har selv kobla 3 kabinett vifter på mitt hk uten problemer. de andre to kabinett viftene plus cpu og skjermkort går via viftestyringa... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) hei.. jeg byttet strømforyning i dag.. å nå når jeg starter opp får jeg bare dfi logoen åsså går den ikke videre... får opp et lys på HK å det er det siste.. VGA detect.. jeg har prøvd å resettet bios.. å skiftet fra SLI til SINGEL.. men ingen lykke.. har prøvd å bydde ram slotter og.. men heller ikke noe bedre da.. noen som vet hva som kan være feil? edit : prøvde med en rambrikke i Gul slott å da funker det dette var veldig merkelig.. EDIT2: nå funker alt å begge rambrikkene i GUL slottene.. dual channel.. merkelig at det ikke funket første gang Endret 15. september 2006 av ClawHammer Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 har du plugga i alle fire strøm kontaktene? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 har du plugga i alle fire strøm kontaktene? 6871359[/snapback] plugga i al.. funker nå.. måtte bare starte opp en gang me bare en brikke.. så funket det med begge... maskinen klokker som en drøm nå.. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) har du plugga i alle fire strøm kontaktene? 6871359[/snapback] plugga i al.. funker nå.. måtte bare starte opp en gang me bare en brikke.. så funket det med begge... maskinen klokker som en drøm nå.. 6871372[/snapback] Hvilken strømforsyning kjøpte du forresten? PS; Har ikke lest alle innleggene i denne tråden, men hvilket problem var det som oppstod når du brukte en 20=>24 adapter kabel. Kan hende jeg må ha meg ny strømforsyning om ikke den funker.. Endret 15. september 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) mist, hiper og seasonic er vel de beste/mest populære/ledende merkene nå om dagen problemet som oppstår med bare 20 pin psu er at hovedkortet ikke får den strømmen den trenger, spesielt når man overklokker. en overgang fra 20 til 24 pin har 0 nytte, bortsett fra å lage mer rot i kabelsystemet da Endret 15. september 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Driver å leker litt med Windows Vista... Men jeg sliter litt med Dualboot'en, siden Visat helst vil starte automatisk. Det synes jeg ikke helt den skal, da XP fortsatt er primæroperativsystemet her. Hvordan bytter jeg rekkefølgen? noen som vet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Editer C:\boot.ini Default= Til den samme strengen som er på XP. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) mist, hiper og seasonic er vel de beste/mest populære/ledende merkene nå om dagen 6872366[/snapback] Tagan... Endret 16. september 2006 av aspstein Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Er på mitt 2. DFI kort nå, etter å ha hatt shuttle i et halvt år. Lurte på om det er no ytelsesforskjell dersom jeg setter skjermkortet i den nedre PCI-E slotten ? Med tanke på at jeg vil sette på en stille chipsetkjøler som sammtidig kjøler bra. Det står sikkert noe om det lenger framme i denne tråden, men som den slappe personen jeg er, så orka jeg ikke se gjennom alle de 219 sidan. Takker forresten for alle svar Endret 16. september 2006 av [SifO] Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Blir jo senka fra 16x til 8x, men det er veldig lite merkbart. Er verdt et forsøk uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå