Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste litt på nett i sta.. fashet til denne her(N4D510-XCEL2) 3.16RS MODDED BY HELLFIRE

men ikke noe bedre... me en gang jeg flytter 4V jumperen å endrer fra 2,6V til noe som halst annet så kortslutter bare maskin... veldig merkeli.. kan kjøre 3,2 uten problem.. men me en gang jeg flytter jumperen så sher dette..

det er mushkin pc4000 brikker.. vet ikke hvordan chip det er.. vil helst ikke ta av kjøleribben for å se heller...

de skal opperere på 250mhz på 2-2-2-6 på 3,5V uten problem... men jeg kan kjøre de stailt på 216mhz 2-3-2-6 3,18V

Lenke til kommentar

1.Run cmos setup and select the CPU voltage in "CPU VID Control" field , set any voltage except AUTO .

2.Power off and disconnect the power cord from PSU.

Failure to do so will cause severe damage to the system board and components

3.Move the JP17 to 2-3 .

4.Plug back power and power on the PC.

5.Enter cmos settings to select dram voltage additional voltages from 3.2v - 4v is availible.

Make sure you have selected a CPU voltage other than AUTO (refer to step 1)

otherwise the additional voltages will not appear.

Lenke til kommentar
1.Run cmos setup and select the CPU voltage in "CPU VID Control" field , set any voltage except AUTO .

2.Power off and disconnect the power cord from PSU.

Failure to do so will cause severe damage to the system board and components

3.Move the JP17 to 2-3 .

4.Plug back power and power on the PC.

5.Enter cmos settings to select dram voltage additional voltages from 3.2v - 4v is availible.

Make sure you have selected a CPU voltage other than AUTO (refer to step 1)

otherwise the additional voltages will not appear.

6838843[/snapback]

been there done that.... vet alt om det der... men maskinen kortslutter likosm me en gang jeg velger mere en 3,2... me 4V jumperen

Lenke til kommentar
Da har du winbond UTT chipper på dem ;)

Last ned 702-2 bios herfra link

Kan være at de UTT chippene liker den biosen som heter -1 bedre, er litt usikker på det.

Du skal vel og bruke de orange slottene på UTT brikker tror jeg. Usikker på hvordan de gule liker UTT.

6838853[/snapback]

vel står på den lappen som fulgte med brikkene at jeg skulle bruke de gule slottene.. men kan prøve alt.. skal flashe til den å se hva som sjer...

Med den første funket det ikke å ikke med den jeg har nå... skal se om det blir bedre me denne da.. :ermm:

NOPE.. samme greiea... kjører (N4D702-2) nå.. me en gang jeg velger 4V jumperen å skal slå på maskinen så er den på i 1-3 sec så slår den seg av..

Endret av ClawHammer
Lenke til kommentar

4v select virker iallefall på mitt NF4 SLI DR (brukt det lenge da +5v er mere stabil fra PSU enn 3.3v er )

Gjort kun som beskrevet i manualen + at jeg savet vdimm til høyeste mulige før exit+save og før jp17 ble flyttet .

Det er jo mulig at +5v linjen din bukker under ved den ekstra belastningen .

Lenke til kommentar
4v select virker iallefall på mitt NF4 SLI DR (brukt det lenge da +5v er mere stabil fra PSU enn 3.3v er )

Gjort kun som beskrevet i manualen + at jeg savet vdimm til høyeste mulige før exit+save og før jp17 ble flyttet .

Det er jo mulig at +5v linjen din bukker under ved den ekstra belastningen .

6839115[/snapback]

den ligger på 5,05 nå.. men 3,3V atx ligger på 3,26 :nei: PS: jeg har bazerk 500W

Lenke til kommentar
Tja ...

De har jo sagt "native" 24pins PSU der hele tiden .

Problemet med overgang er vel muligens at du vil mangle korrekt sense wireing for de ekstra 3.3 5v og 12v pinnene .

6839383[/snapback]

skal bestille OCZ 600W, ATX 2.2, 20/24 pins, "GameXStream den får holde.. får kjøre 200mhz i mellomtiden.. på 3V :nei:

Lenke til kommentar

OCZ's GameXtreme's har ingenting med NorthQ å gjøre , LOL

Bilde av GXS700's PCB

De er satt laget/sammen hos FSP etter OCZ's spesifikasjoner og er således heller ikke kopier av FSP's egne , men bruker naturligvis felles komponenter .

Samme gjør jo Microplex med MIST (lager de ikke selv) .

post-35394-1157920104_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
OCZ's GameXtreme's har ingenting med NorthQ å gjøre , LOL

Bilde av GXS700's PCB

De er satt laget/sammen hos FSP etter OCZ's spesifikasjoner og er således heller ikke kopier av FSP's egne , men bruker naturligvis felles komponenter .

Samme gjør jo Microplex med MIST (lager de ikke selv) .

6839843[/snapback]

er det bra det da ?

Lenke til kommentar

da var det bare jeg som huska feil/misforsto/var feilinformert. men jeg vil alikevel anbefale mist psuen pga mulighetene for valgfri kabeloppsett og bedre resultater i tester.

men har hatt ocz modstream selv og var fornøyd med den, eneste var det noe labre utalget av kabler og litt korte kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...