Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et annet spørsmål:

er det noen andre som kjører RAID-0 her? er det noen som får til å kjøre reperasjon av XP?

eventuelt, gi en beskrivelse, for de 2 gangene jeg har prøvd, får jeg blåskjerm og restart...

6807687[/snapback]

spørs hva slags reparasjon du skal kjøre, men regner med du må legge inn raid driverene når du starter hva windows cden, hvis det er du prøver på. selv om du skal bare reparere...

Lenke til kommentar
Sendte en mail angående chipsetvifta til DFI, for å høre om det går an å få tak i den til Lanparty NF4 kort (UT og SLI DR osv.)

Jeg er så lei av at chipsetvifta hyler og skriker når det blir varmt inni der.

6807677[/snapback]

Desverre, ser det ut til. Dette er svaret jeg fikk:

"Hi Bjorn,

Unfortunatly we do not have any extra fans available for sale.

Best Regards,

Zach Schreiber

Diamond Flower Information (NL) B.V.

Phone: +31-10-296-1844

Fax: +31-10-296-1849

Email: [email protected]

Website: www.dfi.com"

Lenke til kommentar
Sendte en mail angående chipsetvifta til DFI, for å høre om det går an å få tak i den til Lanparty NF4 kort (UT og SLI DR osv.)

6807677[/snapback]

Desverre, ser det ut til. Dette er svaret jeg fikk:

"Hi Bjorn,

Unfortunatly we do not have any extra fans available for sale.

Best Regards,

Zach Schreiber

Diamond Flower Information (NL) B.V.

Phone: +31-10-296-1844

Fax: +31-10-296-1849

Email: [email protected]

Website: www.dfi.com"

6807919[/snapback]

Tenkte du å få det på garanti eller? Hvis ikke, så få du jo kjøpt nesten helt lik chipset vifta som det er på den nye DFI nF590-SLI(+mange bokstaver) på nettet

Lenke til kommentar

For ei uke siden når jeg søkte etter det nye DFI LP hovedkortet fant jeg en diskusjon om en betaversjon av den, og folk begynte å lure på om den vifta som var på NB var den samme som alle kjøpte til sine S939 hvovedkort, og det var noen som til og med linket til den. Men jeg finner ikke hvor det var igjen, og etter å ha sett i prisguiden ser jeg at den er ikke der og at det er ikke mye annet å velge mellom, så jeg skjønner problemmet nå.

Lenke til kommentar
Nei det blir ikke konstant 4V, du får muligheten til å stille oopp til 4V i bios hvis du gjør det.

6803433[/snapback]

ok.. må teste dett når jeg får nybrikkene mine som må opperere på 3,5 volt for 250mhz 2-2-2-5-1t

6804246[/snapback]

bare les i instruksjonsboka først, jeg har et dfi kort også, og fant ut at det var litt mer enn bare å flytte jumperen. og så bør du ha en vifte til å blåse luft over rammen og den øvre høyre delen av hket, det blir veldig varmt, bare kjenn på de kjøleribbene som sitter der.

ps: har ikke lest neste side med poster enda :p mulig jeg svarer helt unødvendig

Lenke til kommentar

6807677[/snapback]

bruker du smartguardian? da kan du bestemme å varmt det skal bli føre vifta drar på turtallet.

Lenke til kommentar

jeg tipper det er VX brikker som er godkjent for 3.5v. evenntuelt så er det de mushkin brikkene han har i signaturen det er snakk om, og jeg trodde ikke de tå¨lte så mye volt.

VX brikkene har det vært en del problemer med, og veldig mange må opp på 3.4 eller 3.5v føre de er stabile.

men pass på aktiv kjøling over hk som jeg sa i min forrige post, og prøv en og en brikke, ikke uvanlig at den ene skaper problemer.

Lenke til kommentar
jeg tipper det er VX brikker som er godkjent for 3.5v. evenntuelt så er det de mushkin brikkene han har i signaturen det er snakk om, og jeg trodde ikke de tå¨lte så mye volt.

VX brikkene har det vært en del problemer med, og veldig mange må opp på 3.4 eller 3.5v føre de er stabile.

men pass på aktiv kjøling over hk som jeg sa i min forrige post, og prøv en og en brikke, ikke uvanlig at den ene skaper problemer.

6826728[/snapback]

Jeg har hatt 2 sett OCZ 4000VX sett, og ett sett OCZ 3200VX. Alle feilet til slutt i MEMTEST86. Det første settet vart i i 4-5 måneder på 1,5-2-2-2-5-7 på 3.4V på 250Mhz.

Det var gøy så lenge det varte, kan jeg si...

Pr. i dag: 2GB sett fra Corsair 4000PT på 242Mhz 3-4-3-6-7 1T på 2.75. Funker det...100% statbilt i MEMTEST86.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...