Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei dere jeg lurte på om jeg kan kjøre sli på et ultra-d ?? vis du skifter bios eller et eller annet ? eller om det går an og kjøre et gx2 på det ?

6622584[/snapback]

Å bare kjøre ett 7950 gx2 skal funke helt fint uten noe mer styr(ikke 100% sikker, men sli-kort skal ikke være nødvendig for å kjøre 7950 gx2). Dersom du ønsker å ha sli med ultra, så trenger du bare å fargelegge litt med en blyant :p . Google it, så finner du en guide(jeg er for lat!)

Lenke til kommentar

Jeg sliter md å få USB 2.0 til å virke med webcam, printer o.a. på dette hovedkortet. Har Win XP med SP2. I device manager står det at jeg har USB 2.0 enhanced controller i tillegg til standard usb controller. Det er ikke noe feil med de iflg. windows. Er det noen som vet hva som må gjøres for å få USB 2.0 hastighet til å virke? :cry:

Lenke til kommentar
Jeg sliter md å få USB 2.0 til å virke med webcam, printer o.a. på dette hovedkortet. Har Win XP med SP2. I device manager står det at jeg har USB 2.0 enhanced controller i tillegg til standard usb controller. Det er ikke noe feil med de iflg. windows. Er det noen som vet hva som må gjøres for å få USB 2.0 hastighet til å virke?  :cry:

6622985[/snapback]

Se i BIOS om der er noe å legge til ...

Etter at du har lagt til SP2 (går vel i ett med din utgave) må du klikke på usb ikonene i "enhetsbehandling og oppdatere driverne .... Bruk "automatisk" , så finner WinXP de nye driverne i SP2-installasjonen.

Så må du bruke USB2 ledninger.

(Rediger: Er webcam og printer helt sikkert USB-kompatible??)

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Jeg sliter md å få USB 2.0 til å virke med webcam, printer o.a. på dette hovedkortet. Har Win XP med SP2. I device manager står det at jeg har USB 2.0 enhanced controller i tillegg til standard usb controller. Det er ikke noe feil med de iflg. windows. Er det noen som vet hva som må gjøres for å få USB 2.0 hastighet til å virke?  :cry:

6622985[/snapback]

Se i BIOS om der er noe å legge til ...

Etter at du har lagt til SP2 (går vel i ett med din utgave) må du klikke på usb ikonene i "enhetsbehandling og oppdatere driverne .... Bruk "automatisk" , så finner WinXP de nye driverne i SP2-installasjonen.

Så må du bruke USB2 ledninger.

(Rediger: Er webcam og printer helt sikkert USB-kompatible??)

6623259[/snapback]

Takk for svar. Skal prøve det du nevnte. Webcam & printer er USB 2.0 kompatible ja.

Lenke til kommentar
Corsair lanserte for en stund siden ett sett med 2X1024mb DDR550 brikker. Det burde vel være i butikkene no. Eg tror, uten at eg har sett så mange som har testet de, at disse må være de raskeste brikkene du kan få tak i.

6254731[/snapback]

Ja,har kikket på de,men har fått inntrykk av at noen sliter med DFI/Corsair.Har jo en del å si hardware ellers også selvsagt.

6254888[/snapback]

Neida. Jeg bruker Corsair, og de er stabile som bare det. Jeg har hatt mer problemer med OCZ.

Lenke til kommentar

bruker Patriot 2-3-2-5 2x1GB og de funker meget bra .

Installerte windows og alle programmer jeg trengte , har ikke hatt et problem.

Kjører med 3700+ på 2,8GHz nå og minnene på 2-3-3-5

men tror ikke de er å finne i butikker her i Norge lenger.

Ikke mange kort som har 8 Sata porter heller som DR kortene har.

Lenke til kommentar
Corsair lanserte for en stund siden ett sett med 2X1024mb DDR550 brikker. Det burde vel være i butikkene no. Eg tror, uten at eg har sett så mange som har testet de, at disse må være de raskeste brikkene du kan få tak i.

6254731[/snapback]

Ja,har kikket på de,men har fått inntrykk av at noen sliter med DFI/Corsair.Har jo en del å si hardware ellers også selvsagt.

6254888[/snapback]

Neida. Jeg bruker Corsair, og de er stabile som bare det. Jeg har hatt mer problemer med OCZ.

6656632[/snapback]

Jeg bruker et Corsair TWINX2048-4000PT sett, 2GB på 250Mhz. De er ultrastabile, i motsetning til mine 3 sett med OCZ VX brikker som alle tok kvelden...

Link til Corsair TWINX2048-4000PT -de kan trygt anbefales, er stabile og klokkbare. Setter man ned timings, kan man trekke dem et stykke over 250Mhz.

Lenke til kommentar

ufff, trodde jeg skulle klare å pløye meg gjennom 215 sider men nå kjennes det som øynene skal ramle ut. så jeg trår bare til og spør om et par ting som sikkert er blitt svart på før.

har LANPARTY nF4 SLI-DR, amd 64 x2 4400+, siste offisielle bios, kjører 64 bit linux (ubuntu dapper) 2x 1 gig 400 mhz ram. har hatt dette i ca 2 mnd

jeg er ikke interestert i overklokking, vil bare at alt skal være optimalt, og denne biosen er annerledes enn tidligere bioser jeg har hatt. jeg har satt det opp sånn:

FSB bus frequency:200 mhz

LDT/FSB: x5.0 (gir dette 1000 mhz fsb? fsb 1000 mhz - 5 x 200)

LDT bus transfer freq: nedpil16 opp-pil16

CPU/FSB: auto

resten er storrt sett auto/default

ser dette bra ut? alt fungerer helt fint egentlig men vet ikke om ting er optimalt

så har vi det med chipset vifta, den begynner å konke, høres nå ut som en liten traktor selv ved lav rpm (temp ca 46 idle) - den var helt lydløs den første måneden. tipper det har noe å gjøre med at chipset vifta kjører på en vanvittig hastighet i et par sekunder når maskina starter. har derfor plugget chipsetvifta i en viftekontroller istedenfor i hk og har funnet en optimal hastighet/støy hastighet. men som sagt jeg tror ikke vifta holder veldig mye lenger. har man over disse 215 sidene kommet fram til en vifte som er egnelig å installere istedenfor? en som passer under gfx kort ?

takker

Endret av norris99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...