Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ManagHead: Hadde samme prob. som deg etter å ha hatt ut kortet for å bytte CPU-kjøler. Skrudde løs skruene som holder kortet, rikket litt på det og skrudde det på plass igjen, da jeg ikke så noe galt. Alt startet etterpå som det skulle - uvisst hvorfor. :confused:  :wee:

6232265[/snapback]

"Alt fungerer, men ingen vet hvorfor!" - det er slik det er med disse kortene, og i blandt så slår de seg vrange. Hos meg tror jeg problemet var en liten etterlevning av noe kondens som kom opp av cpu-sokkelen da jeg byttet kjølinga.

Endre, skal prøve og knipse et bilde til deg. Punktene ligger på pcbn ja, ser ut som det kan være noe motstandgreier - er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Sommeren er her,og med det skattepenger tilgode.Da har jeg vel fortjent no godt,og i år blir det ram.

Har et DFI Lanparty NF4 SLI-D,og skal kjøpe meg 2x1024 minne.Skal ha pc 4000 ram.Har fra før en Opteron 165 som er klokket.Har sett noen erfaringer med disse kortene og problemer med minne under klokking,så jeg er usikker.Skal ikke ha minne som begrenser cpu hastighet.

Noen gode tips (helst egne erfaringer) på klokkevennlig ram som ikke buger på DFI kortet?

Pris ingen hindring :cool:

Lenke til kommentar
Corsair lanserte for en stund siden ett sett med 2X1024mb DDR550 brikker. Det burde vel være i butikkene no. Eg tror, uten at eg har sett så mange som har testet de, at disse må være de raskeste brikkene du kan få tak i.

6254731[/snapback]

Ja,har kikket på de,men har fått inntrykk av at noen sliter med DFI/Corsair.Har jo en del å si hardware ellers også selvsagt.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe?

Når jeg klokker CPU-en får jeg ikke ikke satt minne divideren til 2/3 eller noe under det. Det går fint å kjøre på 7/10, men altså ikke 2/3 eller under.

Dette gjelder når jeg har en FSB på alt fra 283 (kanskje under også, har ikke testet) og opp til 316, sammen med en multiplier på 9 og ratioen (den du multipliserer med for å få system bussen) på 3.

Det som skjer er at jeg får boota med f.eks. 316*9, med en divider på 7/10, men ikke med 2/3. Den klarer tydeligvis ikke å lage en CMOS backup eller noe sånt, det er i hvert fall på akkurat det punktet at den restarter.

Hardwaret mitt i sig.

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe?

Når jeg klokker CPU-en får jeg ikke ikke satt minne divideren til 2/3 eller noe under det. Det går fint å kjøre på 7/10, men altså ikke 2/3 eller under.

Dette gjelder når jeg har en FSB på alt fra 283 (kanskje under også, har ikke testet) og opp til 316, sammen med en multiplier på 9 og ratioen (den du multipliserer med for å få system bussen) på 3.

Det som skjer er at jeg får boota med f.eks. 316*9, med en divider på 7/10, men ikke med 2/3. Den klarer tydeligvis ikke å lage en CMOS backup eller noe sånt, det er i hvert fall på akkurat det punktet at den restarter.

Hardwaret mitt i sig.

6255035[/snapback]

Spørs om det ikke er Opteronen din som er sensitiv på minnet.Ble en helt annen dans å gå fra Opteron 148 til 165 for meg ihvertfall.Må kjøre på helt andre minnehastigheter nå.

Lenke til kommentar
Spørs om det ikke er Opteronen din som er sensitiv på minnet.Ble en helt annen dans å gå fra Opteron 148 til 165 for meg ihvertfall.Må kjøre på helt andre minnehastigheter nå.

Men det som er så rart er at det funker å kjøre minnet på høye hastigheter, men ikke lave hastigheter :ohmy:

Lenke til kommentar

Men det som er så rart er at det funker å kjøre minnet på høye hastigheter, men ikke lave hastigheter :ohmy:

6255205[/snapback]

Ja,jeg har 2x512 OCZ platinum rev.2.Nå går minnet på 250mhz 2.5-3-3-6,prøver jeg stock hastighet 200mhz 2-2-2-5,booter ikke pc engang.Jeg måtte også "slippe opp" på noen timings so tref og data drive strenght i forhold til før.Du bør prøve litt "snillere" timings og se.

Lenke til kommentar
Noen som har denne chipsetblokka? Er dere fornøyd?

6273358[/snapback]

Har lest en test av den blokka. Konklusjonen var meget god, meget dyr.

Men chipsettet behøver ikkje noen spesielt god kjøler. Så lenge det er kjølt ned i det hele tatt så er det godt nok. Eg bruker denne, og det funker helt topp.

6295748[/snapback]

Jeg kan tenke meg at begge to begrenser flowen mye?

Jeg har i hvert fall bestilt den zalman-kjøleren og noen katoder, så får vi se om den passer uten modifikasjoner og om den kjøler bra nok. 39kr var jo billig! :green: Hvor varm tror dere chipsetet kan være før det blir ustabilt?

Lenke til kommentar
Noen som har denne chipsetblokka? Er dere fornøyd?

6273358[/snapback]

Har lest en test av den blokka. Konklusjonen var meget god, meget dyr.

Men chipsettet behøver ikkje noen spesielt god kjøler. Så lenge det er kjølt ned i det hele tatt så er det godt nok. Eg bruker denne, og det funker helt topp.

6295748[/snapback]

Ja,det er den du linket til jeg kommer til å kjøpe,bare litt nysjerrig på å høre om noen har eller har prøvd den Mips blokka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...