Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke hørt om noe lignende. Tror heller ikke at dette er noe som kommer med SLI-D, da en del av Ultra-D kortene på forumet i senere tid rettere sagt har blitt til nettopp SLI-D. Kan det være bios som er gåen hos deg?

6226501[/snapback]

Det er fult mulig det... Det var derfor jeg prøvde å oppdatere bios for et par mnd siden. Det hele endte med at jeg måtte ta ut batteriet og resette alt. for ikke så lenge siden prøvde jeg igjen og da var oppdateringen vellykket, men det hjalp ikke så jeg vet ikke helt hva det er...

Lenke til kommentar

Pllukket ned vannkjølinga i dag for å bytte blokker og sette inn en ekstra radiator. Nå når jeg skulle starte opp så er det ingen ting som fungerer. Når jeg trykker på knappen går viftene i noen sekunder før det blir stopp igjen. Har tatt ut alt av kontakter og allting, bare ATX kontakten i og samme problemet. Hovedkortet som har fått seg en trøkk? Eller psu det er noe galt med?

Lenke til kommentar

Hva slags psu har du An.Skaal?

Har sett en del som sliter med liknende problem pga psu på noen av dfi kortene, dvs startsrømmen blir for høy, og psu kutter. Dette rammer ikke bare dårlige psu'er, men også kvalitets-psu som ragerer raskt på det psu oppfatter som en kortslutning på 12V vsb er det vel.

Vet ikke om det kan være noe av det samme hos deg, men om du har anledning til å teste med en annen ville jeg prøvd i alle fall.

Lenke til kommentar

Har sett en del som sliter med liknende problem pga psu på noen av dfi kortene, dvs startsrømmen blir for høy, og psu kutter. Dette rammer ikke bare dårlige psu'er, men også kvalitets-psu som ragerer raskt på det psu oppfatter som en kortslutning på 12V vsb er det vel.

Vet ikke om det kan være noe av det samme hos deg, men om du har anledning til å teste med en annen ville jeg prøvd i alle fall.

6228873[/snapback]

Jeg har AMD Athlon64 3800+ X2

Lenke til kommentar

6228873[/snapback]

6228969[/snapback]

Tror det var spørsmål om hva slags PSU (strømforsyning) du hadde og ikke prosessoren.

Lenke til kommentar

6228873[/snapback]

6228969[/snapback]

Tror det var spørsmål om hva slags PSU (strømforsyning) du hadde og ikke prosessoren.

6229013[/snapback]

Ja... Er litt surrete idag... jeg vet ikke hvordan PSU jeg har, men det er 4 pin for lite på "hovedladninga" som går til hovedkortet... Det er alt jeg vet + at jeg fikk den billig men det har vel ikke så mye md saken å gjøre...

Lenke til kommentar
Pllukket ned vannkjølinga i dag for å bytte blokker og sette inn en ekstra radiator. Nå når jeg skulle starte opp så er det ingen ting som fungerer. Når jeg trykker på knappen går viftene i noen sekunder før det blir stopp igjen. Har tatt ut alt av kontakter og allting, bare ATX kontakten i og samme problemet. Hovedkortet som har fått seg en trøkk? Eller psu det er noe galt med?

6228761[/snapback]

Prøvd å resette CMOS da? Opplevde omtrent det samme, da var det det som var løsningen. Ellers kan du jo måle strømforsyninga med multimeter hvis du tør. :p

Lenke til kommentar
Har resatt den ja, hva mener du med å måle psu? Hvis du mener måle spenninga på utgangene kan jeg jo alltids gjøre det, men skal det ha noe å si?

6229248[/snapback]

Det var å måle utgangene jeg mente, ja. Det skal ha noe å si, det må jo være cirka den spenningen det er satt til å være. Men om det er sannsynlig at det er det som er problemet, tror jeg ikke. Det var du som bragte opp dette med strømforsyninga. Ellers så er det vel bare å bruke eliminasjonsmetoden, prøv annen RAM, CPU, skjermkort osv.

edit: Btw, hvis du har mistanke om at det er kommet vann på noen av komponentene, så dusj det med isopropanol og la det tørke et varmt sted.

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

Ja... Er litt surrete idag... jeg vet ikke hvordan PSU jeg har, men det er 4 pin for lite på "hovedladninga" som går til hovedkortet... Det er alt jeg vet + at jeg fikk den billig men det har vel ikke så mye md saken å gjøre...

6229080[/snapback]

Jo det kan ha veldig mye med saken å gjøre hvis maskinenen din er ustabil og slikt. Disse DFI kortene er jo ikke akuratt lite kresne på PSUene

Lenke til kommentar

Er det normalt at nF4 Ultra-D gir 0,025V mindre vCore enn man setter i BIOS?

Da jeg klokket hos en kamerat i dag, stod vCore på 1,400V fra 2000 til 2700 MHz på hans Opteron 146, men i ITS SmartGuardian viste det bare 1,37V. Og da jeg måtte sette spenningen opp til 1,525V i BIOS for å ha stabil 2800-klokk, viste SmartGuardian 1,50V.

Hele veien oppover under spenningsøkningen lå spenningen i SmartGuardian 0,025V under valgt spenning i BIOS.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Det er windows som rapporterer feil, det du setter i bios er det riktige.

Btw, regner med det var en Opteron 146 du klokket?!

6231642[/snapback]

146 ja. :blush:

Er du sikker på at det er Windows? Jeg mener å huske å ha sett at spenningen på Health Status i BIOS var lavere enn spenningen jeg hadde valgt. :hmm:

Lenke til kommentar

ManagHead: Hadde samme prob. som deg etter å ha hatt ut kortet for å bytte CPU-kjøler. Skrudde løs skruene som holder kortet, rikket litt på det og skrudde det på plass igjen, da jeg ikke så noe galt. Alt startet etterpå som det skulle - uvisst hvorfor. :confused::wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...