............... Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Vet ikke helt om dette er tråden for akuratt dette kortet men.. Jeg har dette DFI kortet. Og jeg lurte på om det er lurt om oppdatere BIOS her? Så det stod noe om det på første innlegg, er det det jeg må bruke? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 min erfaring er at dersom alt funker som det skal, så vil en bios oppdatering være bortkastet. unntaket er dersom du er en ekstremtklokker som må teste alle bioser for å se om en funker bedre enn en annen. selv kjører jeg med en bios på mitt dfi kort som er et år gammelt nå. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Som sagt over, ikke bry deg med å oppdatere dersom alt fungerer fint. Jeg flasha mitt kun for å få riktig farge under oppstart feks Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Kan man velge farger og? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Kan man velge farger og? 6216125[/snapback] Tror ikke det, men med eldre bioser så ble logoen helt jævlige farger med x1800/x1900. Kall meg perfeksjonist, men jeg ville ha riktig farge Lenke til kommentar
............... Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Kan man velge farger og? 6216125[/snapback] Tror ikke det, men med eldre bioser så ble logoen helt jævlige farger med x1800/x1900. Kall meg perfeksjonist, men jeg ville ha riktig farge 6216140[/snapback] ja, perfeksjonist! Oppdaterte feil jeg på rep nå.. Skulle så klart være "data-ekspert". Fikk litt forklaring osv, men så fucka jeg det opp.. Men men, får det igjen om noen dager igjen Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Kan man velge farger og? 6216125[/snapback] Tror ikke det, men med eldre bioser så ble logoen helt jævlige farger med x1800/x1900. Kall meg perfeksjonist, men jeg ville ha riktig farge 6216140[/snapback] ja, perfeksjonist! Oppdaterte feil jeg på rep nå.. Skulle så klart være "data-ekspert". Fikk litt forklaring osv, men så fucka jeg det opp.. Men men, får det igjen om noen dager igjen 6216205[/snapback] Lett å brenne seg ja! Så lenge man gjør alt riktig/har lasta ned riktig bios så går det som regel greit. Men jeg liker ikke å gjøre det selv heller, så jeg gjør det bare om jeg irriteres skikkelig over noe feks. Spesielt med et så dyrt hovedkort! Lenke til kommentar
IpDude Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Hei alle, jeg sliter noe forferdelig med mitt DFI nF4-SLI DR Expert. Amd 3800+ og 2 stk Club 7900GTX, Sli funker pokker i meg ikke som det skal. har 560W power og nye drivere bios osv. Har satt alt i Bios på rett måte etter det jag kan fatte og satt på Sli i driveren. Får 6500 i 3dm06 noe som er omtrent det samme som single kort scoren. Er det noen luretriks jeg ikke vet om? Synes forresten det er ræva at man må kjøre singel skjerm for at sli skal funke. Kjører dual og det irriterer meg at skjerm 2 kutter når sli slåes på, dette er for dårlig alså. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Hva slags psu er det? Sikker på at dualscreen ikke fungerer? Er det ikke 4 som ikke fungerer sammen med SLI da? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Dualscreen skal funke med SLI trodde jeg og, men kanskje du må ha en skjerm på hvert kort eller noe slikt. Har du flyttet over jumperene melleom pci-e sporene? Endret 31. mai 2006 av aspstein Lenke til kommentar
IpDude Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Dual scrren skal funke med SLI trodde jeg og, men kanskje du må ha en skjerm på hvert kort eller noe slikt. Har du flyttet over jumperene melleom pci-e sporene? 6218113[/snapback] Det er ikke jumpere på dette hk, gjøre i bios.... Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Dual scrren skal funke med SLI trodde jeg og, men kanskje du må ha en skjerm på hvert kort eller noe slikt. Har du flyttet over jumperene melleom pci-e sporene? 6218113[/snapback] Det er ikke jumpere på dette hk, gjøre i bios.... 6218282[/snapback] Ahh så ikke at du hadde Expert kortet Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Trenger sart hjelp. Har et LanParty Ultra-D. Det som er problemet er at jeg ikke får noe bilde på skjærmen. Jeg startet først opp PC-en uten hell (Ikke noe bilde).... Prøvde igjen, og kom inn i bios (Bilde på skjermen ) , da prøvde jeg alternativet load last bootable setting, men det funka dårlig og alt frøys seg. Alle de neste gangen jeg har prøvd å starte PC-en har de ikke kommet noe bilde. Harddisken spinner og hovedkortet er inntakt, men etter et par sekunder piper det først en litt lengre gang deretter to raskere pip og jeg har fortsatt ikke noe bilde Noen som vet hva disse pipene indikerer? Forresten så er det også tre røde lys som lyser på hovedkortet. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Flytt cmos-jumperen et sekund med strømmen koblet ut, det fikser mye Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 1. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Takk, det funka Er det noen her som kan forklare meg hva PWM IC (hvis det var det det het) er og hvor det ligger? Endret 1. juni 2006 av Sir Eatsalot Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2006 PWM IC er mosfet'ene som forsyner prosessoren med strøm. Det er komponentene som blir kjølt med tre kjøleribber ved siden av prosessorsokkelen. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 1. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2006 PWM IC er mosfet'ene som forsyner prosessoren med strøm. Det er komponentene som blir kjølt med tre kjøleribber ved siden av prosessorsokkelen. 6224506[/snapback] De av dere som har Opteron dc,hvor høy temp har dere på PWM IC ? Min var ikke over 42-43 grader med sc Opteron,men økte voldsomt til ca 65 grader under priming Opteron 165.Måtte sette opp ei 80mm vifte over mosfetene for å få de under 50 grader. Lenke til kommentar
smy Skrevet 1. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) har x2 4400+ her pwm min er på 25 idle og 40c load med kunne en vifte mot ram vits hjap deg Endret 1. juni 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
An.Skaal Skrevet 1. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Jeg må si jeg ble litt skuffet da jeg kjøpte DFI LP UT NF4 SLI-D for ca et halvt år siden... Min erfaring med det er hvertfall det at det bare klarer å slå seg på hver 3-5 gang jeg skrur på pc'n. Det funker ikke å restarte pc'n på vanlig måte, for da blir alt bare svart og jeg må vente i 15min før jeg kan prøve å starte på nytt hvis jeg vil at pc'n faktisk skal klare å boote noe som helst... Er dette grunnen til at de ikke selger dette hovedkortet lenger på nettet eller har jeg bare fått et ødelagt hovedkort? Endret 1. juni 2006 av An.Skaal Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2006 Har ikke hørt om noe lignende. Tror heller ikke at dette er noe som kommer med SLI-D, da en del av Ultra-D kortene på forumet i senere tid rettere sagt har blitt til nettopp SLI-D. Kan det være bios som er gåen hos deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå