Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

wow, ble mye lenger enn jeg hadde planlagt.. Håper det hjelper deg litt... Sånn går det når jeg ikke har penger til å gå på byen  :p

btw. sett rammen i de orange minne slottene da dette gir best overklokking...

Takk for at du tok deg tid til å forklare basic`en om overklokking. Metoden du beskriver er den samme jeg har brukt i årevis. Først finne ut max OC cpu for så å finne max FSB. (forutsetter at man kan manipulere multiplier). Kjedelig å lære folk opp fra grunnen av, så takk :thumbup: Hadde alle giddet å google litt så hadde verden vært et bedre sted ;) Syns du klarte å forklare ting på en meget bra måte..

Det eneste nye for meg var LTD/FSB, men man skal ikke ha så alt for stor hjernekapasitet for å skjønne prinsippet med dette. Klart det høres kult ut med HTT bus på over 1000Mhz (2000DDR) men så er det heller ikke i denne bussen flaskehalsen ligger. Har sett at andre også har problemer med å sette minne divider i hele regnestykket. Hva med å lage en "sticky" der man forklarer enkelt hvordan de forskjellige bussene henger sammen og hva som er realistiske verdier på disse?

..men nå skal jeg legge meg, utrolig hva 8 halvlitere med øl kan gjøre med hodet grinning-smiley-014.gif

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eeeh noen her som har problemer med serious error hver J.... gang dataen skrus på... den restarter seg 2 til 3 ganger hver gang for tia... står også out of range på skjermen helt til windows kommer, kan ikke gå inn i bios...

har dratt ut jumperen men det hjalp lite or resatt biosen til default men det hjalp heller ikke... noen tips?

:hrm:

Lenke til kommentar

Som flere her sliter jeg også med ram i dette HK'et. Har disse brikkene: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz

Jeg får ikke kjørt med to brikker uansett hvilke slots jeg bruker. Får startet PC med den ene brikken (slot 2), men kun denne ene. Er det rimelig å anta at den ene ram brikken er defekt? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Som flere her sliter jeg også med ram i dette HK'et. Har disse brikkene: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz

Jeg får ikke kjørt med to brikker uansett hvilke slots jeg bruker. Får startet PC med den ene brikken (slot 2), men kun denne ene. Er det rimelig å anta at den ene ram brikken er defekt? :dontgetit:

Mener på at dette var ett problem med en av de gamle biosene. Tror en bios update burde fikse problemet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke kjørt med to brikker uansett hvilke slots jeg bruker. Får startet PC med den ene brikken (slot 2), men kun denne ene. Er det rimelig å anta at den ene ram brikken er defekt?  :dontgetit:

Har samme minne som deg, men alt har funka perfekt fra dag 1. Er det slik at det er kun den ene brikken som funker i slot 2? Dersom du setter den andre i samme slot funker det ikke? Hvis det er slik, virker det jo som om det kan være brikken :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg får ikke kjørt med to brikker uansett hvilke slots jeg bruker. Får startet PC med den ene brikken (slot 2), men kun denne ene. Er det rimelig å anta at den ene ram brikken er defekt?  :dontgetit:

Mener på at dette var ett problem med en av de gamle biosene. Tror en bios update burde fikse problemet ditt.

Hvorfor tar biosen bare en av brikkene i samme slot? Merkelig...

Lenke til kommentar

Har samme minne som deg, men alt har funka perfekt fra dag 1. Er det slik at det er kun den ene brikken som funker i slot 2? Dersom du setter den andre i samme slot funker det ikke? Hvis det er slik, virker det jo som om det kan være brikken :hmm:

Takk. Kommer til å nevne problemet til Netshop og be de sende to nye. Er nødt til å være dette som forårsaker problemene..

Lenke til kommentar

Takk. Kommer til å nevne problemet til Netshop og be de sende to nye. Er nødt til å være dette som forårsaker problemene..

Hadde samme problem. Mulig jeg misforstår deg at det kun er en av de to brikkene som virker, også når du bare bruker en brikke?

Hvis ikke; boot opp med en brikke, flash til siste bios (beta, tror siste er 18.02.05), kjør maskinen ned og sett begge brikkene i de orange slottene.

Problem løst. Håper jeg....... :innocent:

Lenke til kommentar

Hadde samme problem. Mulig jeg misforstår deg at det kun er en av de to brikkene som virker, også når du bare bruker en brikke?

Hvis ikke; boot opp med en brikke, flash til siste bios (beta, tror siste er 18.02.05), kjør maskinen ned og sett begge brikkene i de orange slottene.

10.3.2005 siste bios

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

jeg har fått meg DFI lanparty ut ultra-d :D det er utrolig stabilt og jeg har ingen ram problemer(2x XMS3500 512mb + 2x PMI/PQi 3500 512mb =2048mb)

men det jeg irriterer meg over var at jeg trodde jeg fikk 8 sata kontakter så bestilte 8 sata ledninger også fikk jeg bare 4 kontakter, også har ikke netshop DR inne uten sli :( jj

men får heller kjøpe et kontrollerkort...

Jeg har heller ikke byttet bios og pcen er 100% stabil :D:D

anbefaler dette kortet!

Lenke til kommentar

OMG! Fikk meg en aldri så liten overraskelse..

Hadde akkurat vært i BIOS og satt opp FSB fra 300 til 360MHz for å se om kortet taklet det.. men glemte å skru ned multiplier fra x8 til x6,5..

Så etter jeg hadde bootet windows startet jeg CPU-Z for å se at jeg hadde gjort ting riktig.. vel, stemte ikke helt :ohmy: Klokkefrekvensen på CPU var på nesten 2900MHz og da bare på 1,5Volt. ikke dårlig på winnie 3000+

Startet om WinXP og satt ned multiplier til x6,5 på CPU.. ca.2400MHz

Nå sitter jeg her å kjører Prime for å bekrefte at systemet mitt tåler 360MHz FSB

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

overklokking på dette kortet er en lek!!

er ikke så heldig med ram som articOC, men klarer fint 265 MHz stabilt på 2,5-4-4-7 og winnien min henger også med til 2650 MHz.. testet 4 timer prime uten problemer... Vcore = 1.6 v og load temp er ca 50 grader...

Lenke til kommentar

Da var OCZ VX`en i hus.. satt de rett opp til 3,5Volt.

2 2 2 6 @ 230MHz.. boOom winXP oppe å kjører droolfactor.gif

Skal bli max bank på de brikkene de neste dagene

Fikk de hos en fyr på bruktmarkdet til 1800kr. inkl. frakt (Takker "OldMan", en fornøyelse å handle med deg)

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Tusen takk. Vil prøve i kveld...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...