Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Kjøp 2 små vifter og lim de oppå de kjøleribbene som står 3stk sammen og da får man lave temps.

6173336[/snapback]

Nei, vifter er no good, skal montere en liten kobber blokk med nippel på hver side, slik at vannet går igjennom kobberblokka, denne blokka skal deretter limes fast med termisk lim. Det burde bli bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere noen forslag til ny chipset-kjøler til sli-dr expert?Akkurat nå er det trolig den delen som bråker mest i hele systemet mitt :hm:

6177449[/snapback]

Dett sliter jeg også med på hver fordømte oppstart jeg gjør. Chipset-vifta lager et spetakkel som om man skulle drilla et høl i veggen ved siden av. Det rorer seg midlertidig etter oppstarten og kommer ikke tilbake før neste oppstart...

Har kun LP nf4 SLI-DR.(ikke expert)

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Har dere noen forslag til ny chipset-kjøler til sli-dr expert?Akkurat nå er det trolig den delen som bråker mest i hele systemet mitt :hm:

6177449[/snapback]

Dett sliter jeg også med på hver fordømte oppstart jeg gjør. Chipset-vifta lager et spetakkel som om man skulle drilla et høl i veggen ved siden av. Det rorer seg midlertidig etter oppstarten og kommer ikke tilbake før neste oppstart...

6183050[/snapback]

Da er det trolig vifta som snart er gåen. Det kan hjelpe en stund hvis du drar den ut og sprayer litt tynn olje inn i den. WD40 har pleid å funke for meg.

Men jeg vurderer å kjøpe en MCW30, den begrenser i hvert fall flowen minimalt. Det kjipe er at jeg må ut med 350kr+frakt :hm:

EDIT: Vifta mi er ikke ødelagt altså, men den bråker likevel ganske mye, spesielt når det er varmt på rommet...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

som nevnt før så er det mulig å justere den vifta igjennom smart guardian. bare sett opp max grader den skal kjøere full guffe på. min står på 70. da ligger den på ca 45-50grader og sviver på alt fra 3-5000rpm. dvs fra stille til hørbart, men da spiller jeg vanligvis og hørern ikke uansett.

Lenke til kommentar

6177449[/snapback]

6183050[/snapback]

Hei, nå var jeg rett og slett nødt å registrere meg her. Har lest denne tråden siden før jeg bestemte meg for mitt HK tilbake i november -05.

Takker for masse god info alle sammen.

Ok, on topic. :p

Denne tråden på DFI-Street har et godt tips på akkurat det problemet. Etter jeg så den posten har jeg letet litt rundt på nettet etter et sted å få kjøpt den greie lille saken. Så langt har jeg ikke lykkes å finne noen som sender utenfor sine landegrenser og jeg finner den IKKE i noen norske nettbutikker. :no:

Hvis noen har ide om hvor jeg kan få tak i den kjøleren, så for all del gi en lyd.

Lenke til kommentar
Du kan jo ta en titt her da. Frozencpu har noe evercool, men ikke akkurat den, kunne sendt dem en mail for de sender til Norge :)

6199814[/snapback]

Joda, hadde allerede vært innom der. :)

Jeg sjekket linkene som peker til nettbutikkene i Canada, USA, UK, Belgia og Polen fra Evercools's side samt brukt Google flittig, men fant altså ikke en nettbutikk som eksporterer til Norge.

Takker for tipset om FrosenCPU, de har jeg ikke kommet over før. Skal se litt nærmere på det. :thumbup:

Her er et par alternativer :

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCVGACPLUS&mcat=c45

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CCBA1C&mcat=c45

Jeg bruker den siste , eneste negative med den er at den mangler turtalls avlesning.

6199942[/snapback]

Har sett på de der, men er litt usikker på hva de er i stand til. Hva sier temperaturen på idle/load da?

Edit: Pyntet litt da syar2003 klarte å snike seg innimellom mens jeg svarte på ManagHead's post.

Endret av Kwesster
Lenke til kommentar

Har ca. samme chipset temp som jeg hadde med DFI vifta på fullt

(7-8000rpm ?).

42°C idle , +2-3°C v/prime95 . Denne vantec er oppgitt til 5000rpm og er kobber hele veien så den funker minst like bra som stock cooleren.

Kan nok få den lavere da jeg slurvet med pasta påføringen og brukte

den medfølgene hvite guffa .

Tok nok på for lite og smurte utover slik at det muligens er for tynt,

dette siden tempen synker litt hvis jeg legger press på kjøleren.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

har hatt masse problemer med ustabil ram i det siste , jeg har kjørt med corsair pc3500 LL pro . byttelåner med fluesopp nå (mushkin pc4000 brikker) å de fungerer UTMERKET.. flere som har hatt trøbbel med corsair?

btw.. jeg kan ikke stille volt mere enn 1.550 i bios (tilsvarer 1.52 eller noe i cpuz), men jeg vil gjerne kunne justere volten oppe enda mere siden min cpu er volt sulten.. forslag?(bios mods?)

Lenke til kommentar
har hatt masse problemer med ustabil ram i det siste , jeg har kjørt med corsair pc3500 LL pro . byttelåner med fluesopp nå (mushkin pc4000 brikker) å de fungerer UTMERKET.. flere som har hatt trøbbel med corsair?

btw.. jeg kan ikke stille volt mere enn 1.550 i bios (tilsvarer 1.52 eller noe i cpuz), men jeg vil gjerne kunne justere volten oppe enda mere siden min cpu er volt sulten.. forslag?(bios mods?)

6212288[/snapback]

For å få spenning over 1,55V må du bruke de % greierne.

Lenke til kommentar

6212288[/snapback]

For å få spenning over 1,55V må du bruke de % greierne.

6212462[/snapback]

ok takk .. får prøve meg fram :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...