Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk testa mitt nye DFI hovedkort med nøyaktig samme hardware som jeg brukte på de 5 som døde ved bruk av SLI, på dette kortet er alt normalt, ingen feilmeldinger eller dødsfall. Så det burde vel bekrefte at det var de DFI kortene som var noe feil med og det styrker også min tidligere teori om at dette var en feil på en produksjonsserie,da alle kom fra samme leveranse .

Lenke til kommentar
OMG.. expert kortet har komplisert bios.. har ikke peiling på hvilke timings som skal stilles på så klarte bare å boote med 2700 mhz på opteron 165 ¨å 150 mhz på ram.. HELP!

6077170[/snapback]

tommy, still ned multiplier og still opp htt, og se hvor langt opp du får den. Om den går over 300 (300x9=2700) så er kanskje prosessoren som ikke klarer mer. Opplever akkurat det samme, ser ut til å være en møkka utgave av en prosessor jeg har fått.

Lenke til kommentar
OMG.. expert kortet har komplisert bios.. har ikke peiling på hvilke timings som skal stilles på så klarte bare å boote med 2700 mhz på opteron 165 ¨å 150 mhz på ram.. HELP!

6077170[/snapback]

tommy, still ned multiplier og still opp htt, og se hvor langt opp du får den. Om den går over 300 (300x9=2700) så er kanskje prosessoren som ikke klarer mer. Opplever akkurat det samme, ser ut til å være en møkka utgave av en prosessor jeg har fått.

6077306[/snapback]

jeg VET den klarer 2.7 ghz.. er bare masse rare settings jeg ikke skjønner

Lenke til kommentar

6077170[/snapback]

6077306[/snapback]

6077346[/snapback]

DFI memory settings guide

Vet ikke helt egentlig, hvis det faktisk er noe tull med bios som gjør det så hadde jeg blitt glad, for jeg har som sagt nøyaktig samme problem. Men det hjalp da å øke spenning til cpu.. :hmm:

Lenke til kommentar

6077170[/snapback]

6077306[/snapback]

6077346[/snapback]

DFI memory settings guide

Vet ikke helt egentlig, hvis det faktisk er noe tull med bios som gjør det så hadde jeg blitt glad, for jeg har som sagt nøyaktig samme problem. Men det hjalp da å øke spenning til cpu.. :hmm:

6077411[/snapback]

takk for linken.. opdaterte bios nå :p

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan jeg disabler slik at viftene ikke er temperaturstyrt? Jeg vil at alle viftene som er koblet til hovedkortet, inkludert cpu-vifta, skal gå på full hastighet hele tiden. Jeg sjekka under "pc health status" eller noe sånt, men der kunne jeg bare skru den ned til 25c. Hvordan kan jeg disable den helt? Jeg har sli-dr expert btw...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...