Syar-2003 Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 Jeg har ca samme temperatur på chipset med vantec som med dfi orginale . Rundt 40° . Dog jeg brukte medfølgt hvit pasta istedet for ArticSilver5 . Forskjellen er 5000RPM kontra 7000RPM med DFI sin . Min DFI original vifte bråket ikke før jeg byttet , men hørt at de har en tendens til å begynne å bråke for deretter å konke ut som var min årsak til å bytte den ut . Zalman9500 cpu vifta er den jeg hører (ikke hverken chipsett eller gfx kort eller PSU) . Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 I følge speedfan så ligger chipset vifta på rundt 4000rpm , så med den gpu vifta så vil jeg da få mere bråk da? Jeg har ca samme temperatur på chipset med vantec som med dfi orginale .Rundt 40° . Dog jeg brukte medfølgt hvit pasta istedet for ArticSilver5 . Forskjellen er 5000RPM kontra 7000RPM med DFI sin . Min DFI original vifte bråket ikke før jeg byttet , men hørt at de har en tendens til å begynne å bråke for deretter å konke ut som var min årsak til å bytte den ut . Zalman9500 cpu vifta er den jeg hører (ikke hverken chipsett eller gfx kort eller PSU) . 6009380[/snapback] Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 Er diskene som bråker mest her Synes chipsetvifta er meget stille faktisk! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Hva ulike mennesker opplever som bråk er subjektivt og svært forskjellig. Forventning og bakgrunns støy i omgivelsene dine spiller også en stor rolle. Jeg hadde DFI chipsettvifta satt max i BIOS >25 <25 dvs ca 7000RPM. Og som sagt var ikke "jeg" plaget av støy fra denne. Men så er ikke dette en HTPC eller . Har ikke noen steder sett oppgitt dBA for DFI sin stock chipset kjøler men Vantec er oppgitt til 26 dBA . Endret 29. april 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Er diskene som bråker mest her Synes chipsetvifta er meget stille faktisk! 6009716[/snapback] Det samme her også. Jeg hører ikke forskjell på når jeg stopper den med fingeren . Det eneste er under oppstart, da bråker den i 2 sekunder. Hardisken min skal henges snart, i o-ringer EDIT: Mitt system er ganske stille også, gpu og cpu er vannkjølt Endret 29. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 Kan jo nevne at jeg ikke er immun for støy selv. Står en Raptor 74G i HD brønnen som for tiden er frakoplet . Ellers er det maxtor DM9 sata150 og samsung spinpoint disker som alle er behagelig lydløse . DM9'ene er tunet med AAM-Tool til balanced. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 det funker fint å gjøre det jeg nevnte på chipsett vifta. turtallet stiger i takt med temp, så du vil nok aldri oppnå 70 grader selv om du setter det som max. men prøv deg fram. er uansett billigere og enklere enn å bytte vifte og sånt. den pastaen som ligger på chipsettet er no forbanna dritt å få av. omtrent som tyggis. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 den pastaen som ligger på chipsettet er no forbanna dritt å få av. omtrent som tyggis. 6010324[/snapback] Hehe , det samme opplevde jeg . Bra jeg hadde isopropanyl . Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 jeg ga f og lot den ligge tror jeg. skal nok bytte hk i løpet av noen få uker uansett. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 Hvor finner jeg guide for å modde Ultra-D til sli? Og hvor kan jeg skaffe SLI bro? Lenke til kommentar
slmp Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 Hadde nettopp flyttet pcn og den ene vannblokken på cpu var litt skjev, tok derfor og skrudde av blokken, renset for AS5, tok ut cpu og satte alt på plass igjen. Opplevde nå unaturlig høye temperaturer og skrudde derfor på "shutdown på over 60C" i bios. (dumt trekk?) Maskinen krasjet nå ved lasting av spill og får ikke skrudd den på igjen. Hva som skjer når jeg trykke på powerknappen: - Status led blinker og så lyser det konstant. - Dram led lyser ikke, noe som indikerer at ram ikke får strøm? - Ingen lyd fra hovedkortet (høyttaleren nederst på kortet) og ingen av de fire led'ene for troubleshooting lyser. Har prøvd reset cmos + ta ut batteriet. Har testet rambrikkenen i en annen pc og sjekket at de funker. Jumpstartet psu og sjekket at alle railsene leverte strøm med multimeter. Har prøvd å flere kombinasjoner med rambrikkene og med en annen type ram. Har følgende komponenter: DFI Lanparty Ultra-d (moddet til SLI) AMD 3000+ Venice [(naken)klokket] 2x512 Twinmos Speed Premium (klokket) Karajan sound module 500watt MIST psu Geforce 6600gt (klokket) Windows XP pro Noen som har tips til å få pcn på beina igjen? Har hovedkortet/cpu tatt kvelden, eller er det noe annet som er galt? Skal snakke med en kamerat senere idag om å låne hans cpu/hk for å teste om det er den det er problemer med. Har brukt google, sjekket DFI sine hjemmesider og søkt rundt i "Den store DFI Nforce4 tråden" og lusket rundt på DFI street forums. Lenke til kommentar
GKO Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 Spurte Snekker`n om dette da han har hatt en del med disse kortene å gjøre, han sier følgende: Du kan prøve å koble fra strømmen på hk,fjerne batteriet og la det ligge strømløst noen timer,når du så monterer det sammen flytter du skjermkortet til den andre pci-e slotten om du har to. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Etter hva jeg forstår så har modden noe med dette å gjøre: Men hva skal jeg egentlig gjøre med denne? Kortslutte? Hva er gjort her? Slmp; Tipset nevnt over har fungert for meg de fleste ganger jeg har hatt noe trøbbel Endret 30. april 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
slmp Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 Spurte Snekker`n om dette da han har hatt en del med disse kortene å gjøre, han sier følgende:Du kan prøve å koble fra strømmen på hk,fjerne batteriet og la det ligge strømløst noen timer,når du så monterer det sammen flytter du skjermkortet til den andre pci-e slotten om du har to. 6015812[/snapback] Problemet med din løsning er at jeg bruker den nederste pciex16 slotten til skjermkortet, fordi den øverste er blokkert av vannblokken til northbridge. Vil det fortsatt være noen vits, hvis jeg flytter skjermkortet fra den nederste til den øverste? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 Tegn med blyant melleom de to punktene. Så vips har du SLI kort Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Spurte Snekker`n om dette da han har hatt en del med disse kortene å gjøre, han sier følgende:Du kan prøve å koble fra strømmen på hk,fjerne batteriet og la det ligge strømløst noen timer,når du så monterer det sammen flytter du skjermkortet til den andre pci-e slotten om du har to. 6015812[/snapback] Problemet med din løsning er at jeg bruker den nederste pciex16 slotten til skjermkortet, fordi den øverste er blokkert av vannblokken til northbridge. Vil det fortsatt være noen vits, hvis jeg flytter skjermkortet fra den nederste til den øverste? 6015852[/snapback] Jeg har ikke brukt å flytte noe, bare tatt ut strømmen. Takk, aspstein Og så vil jeg oppfordre de med SLI-D og SLI-DR som ikke kjører sli til å ta kontakt Endret 30. april 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
GKO Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 Spurte Snekker`n om dette da han har hatt en del med disse kortene å gjøre, han sier følgende:Du kan prøve å koble fra strømmen på hk,fjerne batteriet og la det ligge strømløst noen timer,når du så monterer det sammen flytter du skjermkortet til den andre pci-e slotten om du har to. 6015812[/snapback] Problemet med din løsning er at jeg bruker den nederste pciex16 slotten til skjermkortet, fordi den øverste er blokkert av vannblokken til northbridge. Vil det fortsatt være noen vits, hvis jeg flytter skjermkortet fra den nederste til den øverste? 6015852[/snapback] Vet ikke er ingen ekspert på dette,det var bare Snekker`n som nevnte dette i sted da han satt her og leste . Lenke til kommentar
slmp Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 Spurte Snekker`n om dette da han har hatt en del med disse kortene å gjøre, han sier følgende:Du kan prøve å koble fra strømmen på hk,fjerne batteriet og la det ligge strømløst noen timer,når du så monterer det sammen flytter du skjermkortet til den andre pci-e slotten om du har to. 6015812[/snapback] Problemet med din løsning er at jeg bruker den nederste pciex16 slotten til skjermkortet, fordi den øverste er blokkert av vannblokken til northbridge. Vil det fortsatt være noen vits, hvis jeg flytter skjermkortet fra den nederste til den øverste? 6015852[/snapback] Jeg har ikke brukt å flytte noe, bare tatt ut strømmen. Takk, aspstein 6015858[/snapback] Ok, da prøver jeg det. Er det stor forskjell på noen timer og et kvarter(prøvde dette tidligere)? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 Ikke sikker, men det har brukt å ordne seg over natta hos meg.. Lenke til kommentar
GKO Skrevet 30. april 2006 Rapporter Del Skrevet 30. april 2006 Ikke sikker, men det har brukt å ordne seg over natta hos meg.. 6015898[/snapback] Forstår det slik jeg og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå