Boralis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 EDIT: Jeg har en hiper 580w nå, men den kan IKKE kalles veldig stillegående . Mist er jo så dyrt, jeg så jo først og fremst på psuen på grunn av prisen... Har hørt noen si det om Hiper,så her er tydeligvis forskjeller,jeg har den sorte og den er stille omtrent som Misten (jeg har brukt den og) Noen påstår at den sorte har en annen vifte enn de andre om det er tilfelle aner jeg ikke . Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 EDIT: Jeg har en hiper 580w nå, men den kan IKKE kalles veldig stillegående . Mist er jo så dyrt, jeg så jo først og fremst på psuen på grunn av prisen... Har hørt noen si det om Hiper,så her er tydeligvis forskjeller,jeg har den sorte og den er stille omtrent som Misten (jeg har brukt den og) Noen påstår at den sorte har en annen vifte enn de andre om det er tilfelle aner jeg ikke . 6008406[/snapback] Det er mulig det, jeg har den blå. Hmmm... Vanskelig valg det her . Jaja, jeg kan jo tenke over det til i morgen også. Noen flere som har erfaring med seasonic s12 430w og sli-dr expert?? Lenke til kommentar
Barrel Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) EDIT: Jeg har en hiper 580w nå, men den kan IKKE kalles veldig stillegående . Mist er jo så dyrt, jeg så jo først og fremst på psuen på grunn av prisen... Har hørt noen si det om Hiper,så her er tydeligvis forskjeller,jeg har den sorte og den er stille omtrent som Misten (jeg har brukt den og) Noen påstår at den sorte har en annen vifte enn de andre om det er tilfelle aner jeg ikke . 6008406[/snapback] Det stemmer att den blå og svarte Hiperen har forskjellige vifter. Den blå er stille hele tiden, mens den svarte bråker MYE under hard belasting over litt tid. Så mye att jeg byttet den ut Endret 29. april 2006 av Barrel Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 EDIT: Jeg har en hiper 580w nå, men den kan IKKE kalles veldig stillegående . Mist er jo så dyrt, jeg så jo først og fremst på psuen på grunn av prisen... Har hørt noen si det om Hiper,så her er tydeligvis forskjeller,jeg har den sorte og den er stille omtrent som Misten (jeg har brukt den og) Noen påstår at den sorte har en annen vifte enn de andre om det er tilfelle aner jeg ikke . 6008406[/snapback] Det stemmer att den blå og svarte Hiperen har forskjellige vifter. Den blå er stille hele tiden, mens den svarte bråker MYE under hard belasting over litt tid. Så mye att jeg byttet den ut 6008587[/snapback] Det stemmer IKKE!! Lenke til kommentar
Barrel Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 EDIT: Jeg har en hiper 580w nå, men den kan IKKE kalles veldig stillegående . Mist er jo så dyrt, jeg så jo først og fremst på psuen på grunn av prisen... Har hørt noen si det om Hiper,så her er tydeligvis forskjeller,jeg har den sorte og den er stille omtrent som Misten (jeg har brukt den og) Noen påstår at den sorte har en annen vifte enn de andre om det er tilfelle aner jeg ikke . 6008406[/snapback] Det stemmer att den blå og svarte Hiperen har forskjellige vifter. Den blå er stille hele tiden, mens den svarte bråker MYE under hard belasting over litt tid. Så mye att jeg byttet den ut 6008587[/snapback] Det stemmer IKKE!! 6008709[/snapback] Seriøst bra begrunnet svar det der ! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er vel så enkelt at vifter og viftekontroll brukt på de ikke er farge avhengig da . Lenke til kommentar
Barrel Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er vel så enkelt at vifter og viftekontroll brukt på de ikke er farge avhengig da . 6008783[/snapback] Godt poeng ! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Seriøst bra begrunnet svar det der ! 6008762[/snapback] Du trenger ikke å se mange poster opp for å se at jeg har den blå utgaven og den støyer mye EDIT: Men ikke mer hiper-diskutering nå gutter(og jenter?). Men det er bare å skrike ut om noen vet noe mer om seasonic s12 430w og dfi sli-dr expert Endret 29. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 vet du sa ikek no mer hiper diskusjon, men bare sånn for å ha sagt det, den svarte som snekkern kjøpte bråka litt de to første dagene og så ble den plutselig stillegående, så det tyder på at det er helt random om du får en som bråker eller ikke. og da tviler jeg på at farge har noe å si. selv om det er forskjellige vifter i den blå og den svarte, så er det sikkert samme merke/produsent. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 EDIT: Jeg har en hiper 580w nå, men den kan IKKE kalles veldig stillegående . Mist er jo så dyrt, jeg så jo først og fremst på psuen på grunn av prisen... Har hørt noen si det om Hiper,så her er tydeligvis forskjeller,jeg har den sorte og den er stille omtrent som Misten (jeg har brukt den og) Noen påstår at den sorte har en annen vifte enn de andre om det er tilfelle aner jeg ikke . 6008406[/snapback] Det stemmer att den blå og svarte Hiperen har forskjellige vifter. Den blå er stille hele tiden, mens den svarte bråker MYE under hard belasting over litt tid. Så mye att jeg byttet den ut 6008587[/snapback] Merkelig det er den svarte jeg har og som sagt med vannkjøing og viftene i lydløst modus hører jeg ikke Hipern, om jeg er på baksiden av kabinettet kan jeg så vidt høre et lite sus av viften. Men her er tydeligvis forskjellige erfaringer noe som kan tyde på at det er variasjoner frå psu til psu Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) mulig det har blitt svart på før, men på mitt Nf4 Ultra kort så bråker chipsetvifta mye, ikke no særlig siden det er htpc, noen som har tips på en god chipset kjøler? som passer til den moboen? jeg har ikke så veeeldig god luftflyt i det kabinettet så det er sagt..men det kan jo ordnes.. Endret 29. april 2006 av Whoracle Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Ikke glem at RPM avhenger jo av load på PSUer da . Brukere har ulik last på sine systemer . Ref: http://www.xbitlabs.com/articles/other/dis...nn-hiper_9.html Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 mulig det har blitt svart på før, men på mitt Nf4 Ultra kort så bråker chipsetvifta mye, ikke no særlig siden det er htpc, noen som har tips på en god chipset kjøler? som passer til den moboen? jeg har ikke så veeeldig god luftflyt i det kabinettet så det er sagt..men det kan jo ordnes.. 6009085[/snapback] Jeg har byttet til Vantec Copper CCB-A1C på mitt . Passer perfekt . Bakdelen er at den er uten RPM sensor . Får den fra Microplex . http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CCBA1C&mcat=c45 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 mulig det har blitt svart på før, men på mitt Nf4 Ultra kort så bråker chipsetvifta mye, ikke no særlig siden det er htpc, noen som har tips på en god chipset kjøler? som passer til den moboen? jeg har ikke så veeeldig god luftflyt i det kabinettet så det er sagt..men det kan jo ordnes.. 6009085[/snapback] det du kan gjøre er å legge inn smartguardian. der kan du velge max temp hvor vifta skal kjøre på full guffe på chipsettet. jeg dro den opp til 70 grader. da surrer vifta rundt på ca 2700rpm ved 42 grader. den stoiger til ca 3500 ved rundt 45-50 grader osv. men det holder lenge hos meg. så med mindre det er veldig varmt i kassa di, så er dette verdt å teste føre du begynner å gjøre ting som knekker garantien. Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Det står det er GPU kjøler da, sikker på at den passer på Nf4 Ultra-D ? :!: Ikke vanskelig å demontere/montere disse viftene? mulig det har blitt svart på før, men på mitt Nf4 Ultra kort så bråker chipsetvifta mye, ikke no særlig siden det er htpc, noen som har tips på en god chipset kjøler? som passer til den moboen? jeg har ikke så veeeldig god luftflyt i det kabinettet så det er sagt..men det kan jo ordnes.. 6009085[/snapback] Jeg har byttet til Vantec Copper CCB-A1C på mitt . Passer perfekt . Bakdelen er at den er uten RPM sensor . Får den fra Microplex . http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CCBA1C&mcat=c45 6009110[/snapback] Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Ja det kan jeg jo gjøre, nå så ligger tempen på ca 45 grader Idle og 48C Load Så hvor bør temp ligger under? ikke so særlig og ha den på 70C da? mulig det har blitt svart på før, men på mitt Nf4 Ultra kort så bråker chipsetvifta mye, ikke no særlig siden det er htpc, noen som har tips på en god chipset kjøler? som passer til den moboen? jeg har ikke så veeeldig god luftflyt i det kabinettet så det er sagt..men det kan jo ordnes.. 6009085[/snapback] det du kan gjøre er å legge inn smartguardian. der kan du velge max temp hvor vifta skal kjøre på full guffe på chipsettet. jeg dro den opp til 70 grader. da surrer vifta rundt på ca 2700rpm ved 42 grader. den stoiger til ca 3500 ved rundt 45-50 grader osv. men det holder lenge hos meg. så med mindre det er veldig varmt i kassa di, så er dette verdt å teste føre du begynner å gjøre ting som knekker garantien. 6009154[/snapback] Lenke til kommentar
haades Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 ArcticOC: hva cpu ribbe er det der ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du må ta ut hovedkortet . Push pin greiene må trykkes sammen på undersiden for å komme ut . Står at Vantecen er GPU vifte ja . Den er dog anerkjent av mange brukere verden over som brukt til NF3/NF4 chipsett . Jeg var i samme båt , og skulle ha denne for jeg vet at den passer , høyde profile og hullavstand ,samt at den kjøler bra . Klarte tilslutt å hunte den ned til microplex (ingen andre som har'n) Og den er lav nok til DFI NF4 . Annen ting du kan gjøre med "org" kjøler istedet for smartguardian er å gjøre samme i BIOS , sette/endre min max temp i BIOS under hw-monitor . Slik får du RMP styring basert på temperatur . Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Takk for gode tips.. jeg vil gjerne ha ned både temp og bråk jeg da Spørs om jeg skal prøve den gpu viften, fikk du ned temp mye når du byttet? og hva med støyen? Du må ta ut hovedkortet .Push pin greiene må trykkes sammen på undersiden for å komme ut . Står at Vantecen er GPU vifte ja . Den er dog anerkjent av mange brukere verden over som brukt til NF3/NF4 chipsett . Jeg var i samme båt , og skulle ha denne for jeg vet at den passer , høyde profile og hullavstand ,samt at den kjøler bra . Klarte tilslutt å hunte den ned til microplex (ingen andre som har'n) Og den er lav nok til DFI NF4 . Annen ting du kan gjøre med "org" kjøler istedet for smartguardian er å gjøre samme i BIOS , sette/endre min max temp i BIOS under hw-monitor . Slik får du RMP styring basert på temperatur . 6009230[/snapback] Lenke til kommentar
Barrel Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 EDIT: Jeg har en hiper 580w nå, men den kan IKKE kalles veldig stillegående . Mist er jo så dyrt, jeg så jo først og fremst på psuen på grunn av prisen... Har hørt noen si det om Hiper,så her er tydeligvis forskjeller,jeg har den sorte og den er stille omtrent som Misten (jeg har brukt den og) Noen påstår at den sorte har en annen vifte enn de andre om det er tilfelle aner jeg ikke . 6008406[/snapback] Det stemmer att den blå og svarte Hiperen har forskjellige vifter. Den blå er stille hele tiden, mens den svarte bråker MYE under hard belasting over litt tid. Så mye att jeg byttet den ut 6008587[/snapback] Merkelig det er den svarte jeg har og som sagt med vannkjøing og viftene i lydløst modus hører jeg ikke Hipern, om jeg er på baksiden av kabinettet kan jeg så vidt høre et lite sus av viften. Men her er tydeligvis forskjellige erfaringer noe som kan tyde på at det er variasjoner frå psu til psu 6009042[/snapback] Den svarte jeg hadde var også lydløs idle , men jeg snakker om hardt overklokket X2 system under tung load over tid.. Da bråker den mye! Så sayer2003 har ett bra poeng under Ikke glem at RPM avhenger jo av load på PSUer da .Brukere har ulik last på sine systemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå