Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så var mitt DFI nF4 SLI-DR EXPERT kort annkommet og innstalert, alt ser meget bra ut  :thumbup:

6005184[/snapback]

Velkommen tilbake i "leiren" ;)

Akkurat kasta inn XFX7900GT i systemet, måtte modde NVSilenceren litt for å få den til å passe, men det var forsåvidt en enkel mod.

Får håpe du slipper like mange RMA`s som sist da ;)

6005202[/snapback]

Ja dette kortet ser helt greit ut og som nevnt tidligere så har jeg en sterk misstanke til at de kortene jeg hade problemer med stammet fra en bestemt serie,snakket jo med andre på utenlandske forum som opplevde det samme problemet med bruk av to skjermkort. Ellers var jo kortene stabile da .

Så vi krysser armer og føtter og satser på at alt er ok,ser iallefall slik ut :)

Lenke til kommentar
Ja dette kortet ser helt greit ut og som nevnt tidligere så har jeg en sterk misstanke til at de kortene jeg hade problemer med stammet fra en bestemt serie,snakket jo med andre på utenlandske forum som opplevde det samme problemet med bruk av to skjermkort. Ellers var jo kortene stabile da .

Så vi krysser armer og føtter og satser på at alt er ok,ser iallefall slik ut  :)

6005390[/snapback]

Jeg har heller ikke hatt noen problemer, fornøyd med kortet mitt :) . Ganske dyrt, men jeg fikk det til en brukbar pris ;) . Jeg har ikke testet sli, så det aner jeg ikke hvordan funker enda...

Lenke til kommentar
Hva er denne kjøleren din laget av ArcticOC?

6005386[/snapback]

Mosfetkjølerene er laget av noen kjøleribber fra en PSU.

Chipsetkjøleren er lager av en Arctic Cooling Freezer som ble kutta "litt" opp.. se forøvrig veeldig langt tilabke i tråden for info

RAM-kjøleren finner du også info om laangt bakover i tråden

Lenke til kommentar

@ snekker'n

har du mulighet til å teste ocz sine EB brikker på expert kortet ditt? er nysgjerrig på om det 3d heng problemet fra 250 mhz og oppover gjelder hele rangen av 939 kort til dfi, eller om det bare er de første.

eventuelt at noen andre har den kombinasjonen av hk og ram kan poste resultater.

Lenke til kommentar
@ snekker'n

har du mulighet til å teste ocz sine EB brikker på expert kortet ditt? er nysgjerrig på om det 3d heng problemet fra 250 mhz og oppover gjelder hele rangen av 939 kort til dfi, eller om det bare er de første.

eventuelt at noen andre har den kombinasjonen av hk og ram kan poste resultater.

6005563[/snapback]

Jeg kjører jo med 2 x512Mb OCZ 4000 brikker og jeg tok en rask sjekk og satte kortet opp på 280 uten problemer

Lenke til kommentar
det er ikke 512 brikkene som er problemet, det er 1024, og da spesielt EB brikkene som krangler. og problemet som oppstår er lange heng, omtrent som lagg, bare over flere sekunder, føre den tar igang igjen.

6007577[/snapback]

Ok,men jeg har desverre ikke de brikkene,kan jo se om jeg får tid så låner jeg opp et sett til test, men lover ingenting .

Lenke til kommentar
all info mottas med stor takk. jeg er veldig glad i dfi, men dersom expert kortet ikke har løst dette problemet, så blir det abit neste gang.

6007609[/snapback]

Nevner det igjen, jeg har problemer med rammen på over 254MHz + 3D.

løsningen på problemet var å gå fra superPI 32M stabil hastighet på 280MHz@CAS3 til 254MHz@CAS2,5 (gir omentrent samme ytelse)

De fleste på XS er enig med at problemet har opphav i selve minnebrikkene

EDIT: Glemte å si at det dreide seg om OCZ platinum EB

Det var en periode fra og med desember 2005 de fleste ble klar over dette, minne som ble sendt ut før dette hadde ikke problemet

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

det var rart, for jeg leste at det var dfi korta som sleit med høy fsb på rammen i 3d programmer.

har selv testa rammen i memtest og prime95 på 260 uten problemer i 12t+.

har også snakka med marcuz @ ocz, og han har opplevd det selv med sine eb brikker og dfi kort. plus at brikkene faktisk klokker høyere på asus premium.

så hvis det er som du sier at det er ram brikkene som er problemet, så må jeg si at det er noe av det rareste jeg noengan har hørt om. spesielt siden dette gjelder veldig mange med dfi/ocz EB komboen.

Lenke til kommentar
det var rart, for jeg leste at det var dfi korta som sleit med høy fsb på rammen i 3d programmer.

har selv testa rammen i memtest og prime95 på 260 uten problemer i 12t+.

har også snakka med marcuz @ ocz, og han har opplevd det selv med sine eb brikker og dfi kort. plus at brikkene faktisk klokker høyere på asus premium.

så hvis det er som du sier at det er ram brikkene som er problemet, så må jeg si at det er noe av det rareste jeg noengan har hørt om. spesielt siden dette gjelder veldig mange med dfi/ocz EB komboen.

6007673[/snapback]

Minne av samme modell før desember 2005 fungerte fint på DFI, man kan ta et eksempel.. spør Bertoz som også er her på forumet

Og ja.. det er kun DFI det dreier seg om, men OCZ sendte ut minne som fungerte på høy hastighet med OCZ før september 2005

Lenke til kommentar

Du har 50/50 sjanse for at seasonic psu'en ikke vil samarbeide med et dfi kort. Det er på grunn av overspenningsvernet til seasonic som funker altfor bra. 5vsb railern til dfi har en tendens til å trekke mer enn kun 2amp som seasonic klarer å fore, og psu'en forsvarsmekanisme slår inn. Resultatet blir ingen posting, ingen skjermbilde. Men jeg tok sjansen og kjøpte en s12 for en stund siden. Den funka som en drøm på mitt sli-d. Du kan gamble som meg, hehe. Kan jo alltid sende tilbake psue'n på angrefrist hvis den ikke skulle funke på ditt expert hk.

Ekstrem stillegående og stabil, beste jeg har prøvd, hvis man får den til å samarbeide med dfi hk.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Du har 50/50 sjanse for at seasonic psu'en ikke vil samarbeide med et dfi kort. Det er på grunn av overspenningsvernet til seasonic som funker altfor bra. 5vsb railern til dfi har en tendens til å trekke mer enn kun 2amp som seasonic klarer å fore, og psu'en forsvarsmekanisme slår inn. Resultatet blir ingen posting, ingen skjermbilde. Men jeg tok sjansen og kjøpte en s12 for en stund siden. Den funka som en drøm på mitt sli-d. Du kan gamble som meg, hehe. Kan jo alltid sende tilbake psue'n på angrefrist hvis den ikke skulle funke på ditt expert hk.

Ekstrem stillegående og stabil, beste jeg har prøvd, hvis man får den til å samarbeide med dfi hk.

6008286[/snapback]

Det hørtes litt skummelt ut :hm: . Så klart, jeg kan alltid bruke angrefristen, men det er så surt å bruke så mye penger på frakt for ingenting :p

Lenke til kommentar

Men hvis psu'en skulle til å funke, da har du en av de beste psu'ene der ute. Og ikke minst lav støy som er viktig for deg som nettopp har investert i en kick ass vannkjølings løsning ikke sant. Hadde jeg ikke hatt s12 600w, så hadde jeg kjøpt en s12 430w. Den kan drive det meste. Frister så jævelig å kjøpe en s12 430w, for det andre rigget mitt. Men der bruker jeg en ocz modsream 520w. Tror ikke at det skal være så mye forskjell mellom dem.

Lenke til kommentar
Men hvis psu'en skulle til å funke, da har du en av de beste psu'ene der ute. Og ikke minst lav støy som er viktig for deg som nettopp har investert i en kick ass vannkjølings løsning ikke sant. Hadde jeg ikke hatt s12 600w, så hadde jeg kjøpt en s12 430w. Den kan drive det meste. Frister så jævelig å kjøpe en s12 430w, for det andre rigget mitt. Men der bruker jeg en ocz modsream 520w. Tror ikke at det skal være så mye forskjell mellom dem.

6008337[/snapback]

Ja, det har blitt viktigere med lite støy etter jeg fikk vannkjøling :green: . Mangler bare stillegående psu og o-ringer til hardisken nå ;) . 600w er egentlig ikke aktuell når 430w koster under halvparten, men jeg kommer helt sikkert til å bli helt jævlig frustrert om det ikke funker! Vanskelig valg... Men den er jo så billig nå også :p

EDIT: Jeg har en hiper 580w nå, men den kan IKKE kalles veldig stillegående :nei: . Mist er jo så dyrt, jeg så jo først og fremst på psuen på grunn av prisen...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Du kan løse det problemet, og de siste revisjonene av seasonic skal være bedre enn de eldre. På dfi street kan man lese om forskjelige triks som man kan gjøre hvis uhellet skulle skje. Blant annet å skifte på jumper osv. Noen får det til, andre sukker. Ta sjansen på den s12 430w, du vil ikke angre hvis den skulle funke. Hvis ikke selger du på bruktmarkedet til vanlig pris når weekenstilbudet er over ;)

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...