samye83 Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Hmmm... er ikke de oranje slottene mer foretrekket av dfi kortene? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Hmmm... er ikke de oranje slottene mer foretrekket av dfi kortene? 5995246[/snapback] Spørs hva slags RAM du har / bruker. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Har satt inn 2x7800GT kort på SLI-D kortet mitt.På masterkortet monterte jeg en Arctic cooler Accellero x1,og på det andre sitter det en Zalman VF 700 cu.Har kjørt rthdribl i 30 min. nå.Det stresser gpu en god del. På masterkortet med Accellero x1 ble max temp 58 grader,og på det nederste kortet med Zalman ble det 74 grader med vifta på full rulle.Nå skal det sies at det sitter et lydkort i den nederste pci sloten,som kommer ganske nær Zalman kjølern.Jeg ble ganske imponert over Accellero x1 at den kjøler så bra og samtidig er dønn stille.Zalman bråker jo som et uvær på full rulle +at den har dårligere kjøle egenskaper.Nå er det jo slik at Zalman står og surrer i sin egen varme,i motsetning til Accellero x1,som har en slags dukt som fjerner all varme foran på kortet.På et singel oppsett holder Zalman i massevis,da den får bra med luft. Det er fin plass til to Arctic cooler Accellero x1 på dette trange sli oppsettet,og jeg er ikke i tvil,jeg kjøper en Arctic cooler til og fjerner Zalman. Tenkte kanskje dette kan være en grei opplysning til andre som skal kjøre sli og vil ha en stille opplevelse med dette hovedkortet. Endret 26. april 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Noen som kjører med dette kortet? DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert Isåfall hvilke erfaringer har dere med det ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Det hk'et der er så buga, hehe. Mitt ligger og støver inntil det kommer en ny og bedre bios. 5955278[/snapback] Pussig,jeg har levert 3-4 maskiner med det kortet og de går helt perfekt. 5955576[/snapback] Kortet går bra ja, men når man bruker overvolting, så kommer warmboot problemet ikke sant. Også er hardware monitor helt mongo. Viste ikke rett info om noe som helst. Det er mange bruker på forumet som har hatt samme problem som meg. Kortet funker bra til stock bruk, men med engang man skal leke litt med det, så nekter det å samarbeide. Problemene er kjent på xs forumet også. Ikke bare noe jeg og folka på hardware som har opplevd. 5955759[/snapback] Bare så det er nevnt,har nå to stk her av dette og det eneste de ikke funker på er stock, altså men alt på auto, jeg må sette cpu volt på manuell uansett bios. Det rare er at de jeg har montert tidligere ikke hadde dette Lenke til kommentar
smy Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Noen som kjører med dette kortet? DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert Isåfall hvilke erfaringer har dere med det ? 5995440[/snapback] Har hørt skal være gansk bra jeg. Sitt her og lure litt på selv jeg også Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Jeg har bestilt ett opp nå i kveld,har det vel her på fredags morgen. Prøver det siden Asuskortene ikke vil oppføre seg sikkelig . Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Har satt inn 2x7800GT kort på SLI-D kortet mitt.På masterkortet monterte jeg en Arctic cooler Accellero x1,og på det andre sitter det en Zalman VF 700 cu.Har kjørt rthdribl i 30 min. nå.Det stresser gpu en god del. På masterkortet med Accellero x1 ble max temp 58 grader,og på det nederste kortet med Zalman ble det 74 grader med vifta på full rulle.Nå skal det sies at det sitter et lydkort i den nederste pci sloten,som kommer ganske nær Zalman kjølern.Jeg ble ganske imponert over Accellero x1 at den kjøler så bra og samtidig er dønn stille.Zalman bråker jo som et uvær på full rulle +at den har dårligere kjøle egenskaper.Nå er det jo slik at Zalman står og surrer i sin egen varme,i motsetning til Accellero x1,som har en slags dukt som fjerner all varme foran på kortet.På et singel oppsett holder Zalman i massevis,da den får bra med luft. Det er fin plass til to Arctic cooler Accellero x1 på dette trange sli oppsettet,og jeg er ikke i tvil,jeg kjøper en Arctic cooler til og fjerner Zalman. Tenkte kanskje dette kan være en grei opplysning til andre som skal kjøre sli og vil ha en stille opplevelse med dette hovedkortet. 5995406[/snapback] Kan du linke til den Accellero kjøleren? Høres bra ut. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Snekker`n Postet i dag, 01:08 Noen som kjører med dette kortet? DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert Isåfall hvilke erfaringer har dere med det ? Har brukt dette kortet her en god stund nå, og har ikke hatt noe som helst problemer med det. Har surret og gått på 300x10, minnet 1:1 og 1T siden jeg fikk det. Det er da med Opteron 146 og Corsair C25 4400 brikker. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Snekker`n Postet i dag, 01:08 Noen som kjører med dette kortet? DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert Isåfall hvilke erfaringer har dere med det ? Har brukt dette kortet her en god stund nå, og har ikke hatt noe som helst problemer med det. Har surret og gått på 300x10, minnet 1:1 og 1T siden jeg fikk det. Det er da med Opteron 146 og Corsair C25 4400 brikker. 5995715[/snapback] Høres bra ut, asuskortene godtar ikke under noen omstendigheter cool&quiet funksjonen. Slår du den på rebooter maskinen hele tiden, en trenger ikke øke volten på det men det må stå på manuell innstilling. Har prøvd forskjellige bioser. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Snekker`n Postet i dag, 01:08 Noen som kjører med dette kortet? DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert Isåfall hvilke erfaringer har dere med det ? Har brukt dette kortet her en god stund nå, og har ikke hatt noe som helst problemer med det. Har surret og gått på 300x10, minnet 1:1 og 1T siden jeg fikk det. Det er da med Opteron 146 og Corsair C25 4400 brikker. 5995715[/snapback] Jeg har samme kort jeg også . Jeg synes det er et veldig bra kort, spesielt layouten(minneplassen, stor plass mellom pci-e osv.). Minnet kan økes til 4V, Vcore kan økes altfor høyt . Jeg har aldri hatt høyere enn 300 fsb, men kjører 280 til vanlig. Jeg har aldri prøvd cool and quiet da... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Hmmm... er ikke de oranje slottene mer foretrekket av dfi kortene? 5995246[/snapback] Spørs hva slags RAM du har / bruker. 5995359[/snapback] jeg har ocz EB, hvem av de bør jeg bruke? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Har satt inn 2x7800GT kort på SLI-D kortet mitt.På masterkortet monterte jeg en Arctic cooler Accellero x1,og på det andre sitter det en Zalman VF 700 cu.Har kjørt rthdribl i 30 min. nå.Det stresser gpu en god del. På masterkortet med Accellero x1 ble max temp 58 grader,og på det nederste kortet med Zalman ble det 74 grader med vifta på full rulle.Nå skal det sies at det sitter et lydkort i den nederste pci sloten,som kommer ganske nær Zalman kjølern.Jeg ble ganske imponert over Accellero x1 at den kjøler så bra og samtidig er dønn stille.Zalman bråker jo som et uvær på full rulle +at den har dårligere kjøle egenskaper.Nå er det jo slik at Zalman står og surrer i sin egen varme,i motsetning til Accellero x1,som har en slags dukt som fjerner all varme foran på kortet.På et singel oppsett holder Zalman i massevis,da den får bra med luft. Det er fin plass til to Arctic cooler Accellero x1 på dette trange sli oppsettet,og jeg er ikke i tvil,jeg kjøper en Arctic cooler til og fjerner Zalman. Tenkte kanskje dette kan være en grei opplysning til andre som skal kjøre sli og vil ha en stille opplevelse med dette hovedkortet. 5995406[/snapback] Jeg har nesten samme løsning som deg, men bare med vannkjøling på det øverste kortet. Det nederste gpu'en har vf700 som blir rimelig varm. Løsningen var med en 12cm vifte som blåser inn luft mellom lydkortet og gfx'en. En 8cm vifte som trekker ut den varme luften. Da blir maks load rundt 60 grader. Syns det er litt mye. Er vant til at gfx loader på rundt 40 grader. Men er det plass til å sette på en Accelero x1 mellom lydkortet og gfx nr.2? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Det hk'et der er så buga, hehe. Mitt ligger og støver inntil det kommer en ny og bedre bios. 5955278[/snapback] Pussig,jeg har levert 3-4 maskiner med det kortet og de går helt perfekt. 5955576[/snapback] Kortet går bra ja, men når man bruker overvolting, så kommer warmboot problemet ikke sant. Også er hardware monitor helt mongo. Viste ikke rett info om noe som helst. Det er mange bruker på forumet som har hatt samme problem som meg. Kortet funker bra til stock bruk, men med engang man skal leke litt med det, så nekter det å samarbeide. Problemene er kjent på xs forumet også. Ikke bare noe jeg og folka på hardware som har opplevd. 5955759[/snapback] Bare så det er nevnt,har nå to stk her av dette og det eneste de ikke funker på er stock, altså men alt på auto, jeg må sette cpu volt på manuell uansett bios. Det rare er at de jeg har montert tidligere ikke hadde dette 5995484[/snapback] Kanskje jeg formulerte meg dårlig, men med stock/moderat oc så kjører kortet bra. Jeg måtte også tukle litt med innstillinger i biosen. Sette på ting manuelt, og ikke på auto. Da risikerer man at ting ikke funker ordentlig. Stock i dette tilfellet er da ting som man har stilt inn selv, ikke alt på auto. Forstår du hva jeg mener? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Jepp,skjønner det. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Har satt inn 2x7800GT kort på SLI-D kortet mitt.På masterkortet monterte jeg en Arctic cooler Accellero x1,og på det andre sitter det en Zalman VF 700 cu.Har kjørt rthdribl i 30 min. nå.Det stresser gpu en god del. På masterkortet med Accellero x1 ble max temp 58 grader,og på det nederste kortet med Zalman ble det 74 grader med vifta på full rulle.Nå skal det sies at det sitter et lydkort i den nederste pci sloten,som kommer ganske nær Zalman kjølern.Jeg ble ganske imponert over Accellero x1 at den kjøler så bra og samtidig er dønn stille.Zalman bråker jo som et uvær på full rulle +at den har dårligere kjøle egenskaper.Nå er det jo slik at Zalman står og surrer i sin egen varme,i motsetning til Accellero x1,som har en slags dukt som fjerner all varme foran på kortet.På et singel oppsett holder Zalman i massevis,da den får bra med luft. Det er fin plass til to Arctic cooler Accellero x1 på dette trange sli oppsettet,og jeg er ikke i tvil,jeg kjøper en Arctic cooler til og fjerner Zalman. Tenkte kanskje dette kan være en grei opplysning til andre som skal kjøre sli og vil ha en stille opplevelse med dette hovedkortet. 5995406[/snapback] Jeg har nesten samme løsning som deg, men bare med vannkjøling på det øverste kortet. Det nederste gpu'en har vf700 som blir rimelig varm. Løsningen var med en 12cm vifte som blåser inn luft mellom lydkortet og gfx'en. En 8cm vifte som trekker ut den varme luften. Da blir maks load rundt 60 grader. Syns det er litt mye. Er vant til at gfx loader på rundt 40 grader. Men er det plass til å sette på en Accelero x1 mellom lydkortet og gfx nr.2? 5996207[/snapback] Ja,det er plass.Det er grei plass med Zalman,og den bygger enda mer enn AC. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Har satt inn 2x7800GT kort på SLI-D kortet mitt.På masterkortet monterte jeg en Arctic cooler Accellero x1,og på det andre sitter det en Zalman VF 700 cu.Har kjørt rthdribl i 30 min. nå.Det stresser gpu en god del. På masterkortet med Accellero x1 ble max temp 58 grader,og på det nederste kortet med Zalman ble det 74 grader med vifta på full rulle.Nå skal det sies at det sitter et lydkort i den nederste pci sloten,som kommer ganske nær Zalman kjølern.Jeg ble ganske imponert over Accellero x1 at den kjøler så bra og samtidig er dønn stille.Zalman bråker jo som et uvær på full rulle +at den har dårligere kjøle egenskaper.Nå er det jo slik at Zalman står og surrer i sin egen varme,i motsetning til Accellero x1,som har en slags dukt som fjerner all varme foran på kortet.På et singel oppsett holder Zalman i massevis,da den får bra med luft. Det er fin plass til to Arctic cooler Accellero x1 på dette trange sli oppsettet,og jeg er ikke i tvil,jeg kjøper en Arctic cooler til og fjerner Zalman. Tenkte kanskje dette kan være en grei opplysning til andre som skal kjøre sli og vil ha en stille opplevelse med dette hovedkortet. 5995406[/snapback] Kan du linke til den Accellero kjøleren? Høres bra ut. 5995564[/snapback] Den er inne på Komplett Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. april 2006 Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Den var ikke noe dyr heller Jeg har 2 gpu vannblokker hjemme, men det er så stress å sette på gpu blokk, må tømme systemet for vann osv. Blir så slit. Luksus dilemma... Uff... mye ot nå Endret 27. april 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. april 2006 Rapporter Del Skrevet 28. april 2006 Så var mitt DFI nF4 SLI-DR EXPERT kort annkommet og innstalert, alt ser meget bra ut Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 28. april 2006 Rapporter Del Skrevet 28. april 2006 Så var mitt DFI nF4 SLI-DR EXPERT kort annkommet og innstalert, alt ser meget bra ut 6005184[/snapback] Velkommen tilbake i "leiren" Akkurat kasta inn XFX7900GT i systemet, måtte modde NVSilenceren litt for å få den til å passe, men det var forsåvidt en enkel mod. Får håpe du slipper like mange RMA`s som sist da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå