ManagHead Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det ér noe med disse kortene som ikke andre har (negativt sett), bare tenk på de PSUene som ikke fungerer sammen med noe kort.. Det er, så vidt jeg forstår, ikke PSU-produsentene sin feil. Men når sant skal sies, knakende gode kort når de fungerer! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det er mistenkelig at så mange kort dør... Dårlige strømforsyninger / dårlig/varierende spenningsnivå inn i huset? (Ikke skyt meg snekker'n, jeg bare spør). Det eneste jeg misliker er de høyfrekvente lydene fra spoler o.l. 5952058[/snapback] Om det var spenningen i huset,hvorfor dør da ikke de to andre maskinene?+ De er iallefall dobbelt så gamle som denne. Srømforsyningene burde være ok, har Mist og Hiper, disse har vært skiftet rundt i maskinene for nettop å sjekke om årsaken ligger der. Forsøkt å veksle tilbake til det døde PCI-sporet igjen, Snekker´n? Spør bare fordi det av og til kan oppstå vakkelfeil både i PCI- og AGP-spor. Om det fortsatt viser seg dødt, så forsegler det i alle fall mine tanker om kjøp av et slikt kort..... Jepp,tenkte samme tanken men dengang ei det er og blir dødt. Det hele startet for et par uker siden,da falt bildet ut av og til og jeg måtte restarte maskinen og da var alt ok. Trodde derfor at det var skjermkortet som var døden nær men det er altså ikke det,har også prøvd det 6600 GT kortet som jeg har i en av de andre maskinene men uten resultat. Så jeg kjøper vel et Asus og hiver inn,det varer iallefall og yter like bra som dette. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Da var iallefall nytt HK bestilt, det ble dette: Asus A8N32-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det hk'et der er så buga, hehe. Mitt ligger og støver inntil det kommer en ny og bedre bios. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det hk'et der er så buga, hehe. Mitt ligger og støver inntil det kommer en ny og bedre bios. 5955278[/snapback] Pussig,jeg har levert 3-4 maskiner med det kortet og de går helt perfekt. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Nå kom expert kortet mitt !! har henta det Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 forsegler det dine tanker om et kjøp av et sånt kort pågrunnav det der skjedde?Jeg tror du ikke kommer til å angre da på et kjøp:D 5951980[/snapback] Neida, ikke bare pga det! Men på sett og vis ligner jo dette litt på et "BigWater"-syndrom. Sikkert svært mange som bare har godt å si om DFI-kortene. Samtidig er det jo alt for mange som bare har slitt med disse. Feilprosenten ligger tilsynelatende godt over normalen, jeg har i alle fall et inntrykk av det. Da vil jeg nok heller satse på noe med et litt bedre rennomé, eksempelvis ASUS, ABIT eller MSI. De tre siste har jeg i alle fall hatt svært lite tull med! Og jeg som sikkert mange her, har jo hatt adskillige slike innom "samlebåndet"...... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Det hk'et der er så buga, hehe. Mitt ligger og støver inntil det kommer en ny og bedre bios. 5955278[/snapback] Pussig,jeg har levert 3-4 maskiner med det kortet og de går helt perfekt. 5955576[/snapback] Kortet går bra ja, men når man bruker overvolting, så kommer warmboot problemet ikke sant. Også er hardware monitor helt mongo. Viste ikke rett info om noe som helst. Det er mange bruker på forumet som har hatt samme problem som meg. Kortet funker bra til stock bruk, men med engang man skal leke litt med det, så nekter det å samarbeide. Problemene er kjent på xs forumet også. Ikke bare noe jeg og folka på hardware som har opplevd. Endret 20. april 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Vel vel overvolting er jo et kjent problem på DFI kortene også,det er jo mange med meg som har opplevd at de dør som fluer da. Asuskortene har tross alt adskille mindre med feil enn DFI sine. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Men man slipper å overvolte på dfi hvis man vil holde seg under 1.7v eller noe sånt. Men på asus så er gensen 1.42v. Personlig kjører jeg aldri over 1.6, og overvolting på dfi blir nok aldri brukt. Skal du klokke mye, så fraråder jeg asus a8n32-sli kortet. Skal du kjøre stock og litt oc, da er det kortet shit bra. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Hva er "overklokke litt", hvis jeg skal ha en Opteron165? Endret 20. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Til du må ha høyere spenning enn det klarer uten "overvoltinga"? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det spørs hvor villig din 165 er, kompis av meg har en 165 som klarer 2.7ghz stabilt med 1.41v, mens jeg har sett 165 som ikke er i nærheten engang. Når man vil overklokke, bruker man gjerne over 1.42v, eller så er cpu'en så bra at man ikke trenger å ha høyere enn 1.42v. Det er din cpu som avgjører hvor mye spenning du må ha for å kjøre den stabilt. 1.42v er ikek så langt fra 1.35v som er stock spenning. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Men man slipper å overvolte på dfi hvis man vil holde seg under 1.7v eller noe sånt. Men på asus så er gensen 1.42v. Personlig kjører jeg aldri over 1.6, og overvolting på dfi blir nok aldri brukt. Skal du klokke mye, så fraråder jeg asus a8n32-sli kortet. Skal du kjøre stock og litt oc, da er det kortet shit bra. 5956290[/snapback] Nå har jeg ikke klokket med det kortet da,men jeg har klokket med Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939 og det ga faktisk bedre res enn jeg klarte med samme cpu og minnebrikker på DFI kortet. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Men jeg snakker kun om asus a8n32-sli deluxe kortet, ikke andre asus kort. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) det er veldig uvanlig at asus går lengre enn Dfi og jeg har brukt 3 Asus kort og 3 Dfi kort, og innen klokking så syns jeg Dfi er overlegent. Endret 20. april 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 det er veldig uvanlig at asus går lengre enn Dfi og jeg har brukt 3 Asus kort og 3 Dfi kort, og innen klokking så syns jeg Dfi er overlegent. 5957642[/snapback] Kommer jo an på hva slags cpu og minnebrikker du har. Om begge deler er veldig strømgjerrige så er det jo ikke noe problem å klokk med Asus kortet. Og når det da fungerer bedre for Snekker'n er det ikke rart at han velger bort DFI. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Slett ikke så vanskelig å forstå et bytte nei, med de problemene han har hatt med DFI. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg forstår det veldig godt, var ikke ment som at det for totalt uforstålig at han gjør det, syns bare at han har vært uheldig. Jeg har vært omvendt..jeg har vært uheldig med Asus. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) det er veldig uvanlig at asus går lengre enn Dfi og jeg har brukt 3 Asus kort og 3 Dfi kort, og innen klokking så syns jeg Dfi er overlegent. 5957642[/snapback] Det er et faktum okke som,det eneste du kunne klokke lengre med DFI kortet var minnet på lave timings og ved bruk av overvolting,men man vet jo stort sett hvordan det ender. Ikke missfortå meg DFI er et bra kort når det fungerer men det er for ofte feil med disse kortene, selv har jeg vel mista 6-7 stykker,de fleste har trynet ved innstalasjon av 2 grafikkort. Og om det var meg eller omgivelsene rundt meg som var årsaken så er det da pussig at det slår ut mot kunn DFI kortene ok ikke andre merker. Endret 20. april 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå