Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Har tenkt å sette inn et 7800GT skjermkort til for å kjøre sli.Har en Zalman vf-700 kjøler på det kortet som jeg har.Blir det for trangt å bruke den Zalman kjølern på begge kortene i sli? Hvis det går,er det noen med erfaring angående varmeutvikling på det øverste kortet?

 

Har også vært inne på tanken å montere en Arctic cooling nv silencer på master kortet for å evt. å lede varmlufta ut av kabinettet,i og med at det nok blir ganske varmt mellom kortene.Spørsmålet er om det blir for trangt også?

 

Er det noen med nevnte kjølere som kjører sli,og kan bekrefte om det passer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har hatt zalmannen tidligere og det skal gå fint an å kjøre SLI med to 7800 kort mener jeg.

 

Nå kjører jeg Artic cooling Accelero X1, sammen med rivatuner. Adskillig bedre løsning. Kjøp heller den. Sjekk produktguiden.

5917123[/snapback]

 

Ja,tror det er på håret akkurat plass med Zalman kjølern i sli.Jeg har vært inne på tanken å prøve den Accelero X1,men er det ikke slik at den blåser eksosen rett over chipsetvifta? Altså "gal" vei i forhold til AC silencer.Det beste er vel AC silencer på masterkortet,i og med at den fjerner varmen på en grei måte,men den veier jo mye,og da vil vel kortet bende litt og kanskje komme i kontakt med kort 2.Kan jo lage en avstandshylse for å beholde avstanden.

 

Er du godt fornøyd med Accelero X1? Den støyer vel enda mindre enn Silencer?

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestillt DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert :thumbup:

MEN den blokka jeg har nå passer nok ikke på chipsettet, å jeg leste i føsrte post her at: DENNE passer, MEN den ser "restriktiv ut" altså det ser ut som om den bremser flowen?( jeg får angst) . er det bare meg eller bør jeg finne ett annet alternativ?

edit: så på BILDET at det er annerledes på expert kortet.. så det går bedre enn på mitt asus a8n faktisk.. no help needed :love:

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar
har hatt zalmannen tidligere og det skal gå fint an å kjøre SLI med to 7800 kort mener jeg.

 

Nå kjører jeg Artic cooling Accelero X1, sammen med rivatuner. Adskillig bedre løsning. Kjøp heller den. Sjekk produktguiden.

5917123[/snapback]

 

Ja,tror det er på håret akkurat plass med Zalman kjølern i sli.Jeg har vært inne på tanken å prøve den Accelero X1,men er det ikke slik at den blåser eksosen rett over chipsetvifta? Altså "gal" vei i forhold til AC silencer.Det beste er vel AC silencer på masterkortet,i og med at den fjerner varmen på en grei måte,men den veier jo mye,og da vil vel kortet bende litt og kanskje komme i kontakt med kort 2.Kan jo lage en avstandshylse for å beholde avstanden.

 

Er du godt fornøyd med Accelero X1? Den støyer vel enda mindre enn Silencer?

5918655[/snapback]

 

Det er faktsik ikke et problem overhodet at den blåser "eksosen" mot kortet (kanskje ikke ideelt) og temperaturene på DFI nf4 SLI DR'n er stort sett det samme som før.

 

Kjøleegenskapene til X1 er meget meget bra, Zalmann VF700Cu kjøler ikke så bra i det hele tatt, tallene er svært like på default hastighet, men med Rivatuner, begynner det å bli store forskjeller. Som sagt, ta en titt i produktguiden, så får du se hva som hendte.

 

Stillegående er den også. Nå har jeg 2X120mm vifter ellers i kabinettet på 1200rpm så jeg må ærlig talt si at på 80% eller 100% hastighet på X1 så kan jeg ikke høre den.

 

Anbefales. Eneste minus er at det ikke følger med overgang for vifta til å koble på 4 pins molex...dog kan det jo moddes.

Lenke til kommentar

Under Enhetsbehandling finner jeg et spørsmålstegn:

Andre enheter -> Ukjent enhet

 

Det ser ut som om det skal være SATA drivere som skal fikse dette (omtalt tidligere i tråden), men OS er nå installert på SATA disk.

 

Har alle drivere men ved å søke etter riktige drivere der jeg angir finnes ikke noe som passer.

 

Noen tips?

Kortet er forresten DFI Lanparty Ultra-D..

Lenke til kommentar
Under Enhetsbehandling finner jeg et spørsmålstegn:

Andre enheter -> Ukjent enhet

 

Det ser ut som om det skal være SATA drivere som skal fikse dette (omtalt tidligere i tråden), men OS er nå installert på SATA disk.

 

Har alle drivere men ved å søke etter riktige drivere der jeg angir finnes ikke noe som passer.

 

Noen tips?

Kortet er forresten DFI Lanparty Ultra-D..

5938678[/snapback]

 

har spurt på alle forum om det samme problemet, men det er ingen som vet hva det er , selv ikke de som har laget kortet. DFI er litt amatører på brukervennlige kort spør du meg. Jeg har likens kort med sata disker jeg og.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skal plukke opp et DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert i morgen :D . Jeg vil vel ikke få noen problemer med resten av oppsettet da?(dere finner det i profilen min) Jeg har ingen erfaring med DFI tidligere, så det skal blir moro. Burde jeg ha nyeste bios? Jeg aner ikke hvilken som er best, men jeg tenker stoolman allerede har fått inn en fin bios :)

Jeg kommer helt sikkert til å poste mye spørsmål har fremover :p

Lenke til kommentar
Under Enhetsbehandling finner jeg et spørsmålstegn:

Andre enheter -> Ukjent enhet

 

Det ser ut som om det skal være SATA drivere som skal fikse dette (omtalt tidligere i tråden), men OS er nå installert på SATA disk.

 

Har alle drivere men ved å søke etter riktige drivere der jeg angir finnes ikke noe som passer.

 

Noen tips?

Kortet er forresten DFI Lanparty Ultra-D..

5938678[/snapback]

 

har spurt på alle forum om det samme problemet, men det er ingen som vet hva det er , selv ikke de som har laget kortet. DFI er litt amatører på brukervennlige kort spør du meg. Jeg har likens kort med sata disker jeg og.

5938841[/snapback]

 

Da må vi leve med den ukjente enheten i systemet?

Har alle lanparty kort denne bug'en?

 

Jeg vet jeg har en tidlig versjon, men jeg har siste bios.

Marvel og lyd er installert og fungerer. Booter fra SATA disk gjør jeg og.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått mitt DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert! :w00t: Førsteinntrykket er bra, men jeg har knapt overklokket noe enda. Jeg har kun overklokket til 2.5ghz enda, jeg venter på vannkjølingen. Mye rart å fikle med i biosen :D .

Uansett, hvordan ser jeg hvilken bios jeg har, og hvilken burde jeg bruke? Jeg tror ikke jeg gidder å flashe med noen annen bios dog, den virker fin den som allerede er nå. Kortet undervolter cpuen litt(i følge cpu-z), men det gjør vel ikke stort... Layouten på kortet virker genialt :D

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har et Asus a8n sli deluxe hovedkort pr.dags dato. Jeg har en del problemer med å få OCZ rev2 brikkene mine til å starte opp med asushovedkortet.

 

Har lest at de har en del minneproblemer på a8n korta.

 

Der for er jeg på jakt etter et nytt hovedkort. Merket blir DFI etter jeg har hørt masse gode erfaringer rundt de korta.

 

Men da har jeg et lite problem igjen. Hvilke bør jeg velge ?

 

systemet mitt er

 

AMD 3700+

OCZ rev2 2-2-2-5 minnebrikker

ATI X850XT skjermkort

Hiper 480w PSU

 

Men er det slik at forskjellen på ultra-d og sli-D er at SLI-D har støtte for SLI ?

 

Hvordan er det med bundle på de korta ?

 

mvh Tor Arne.

Lenke til kommentar

bundelen er helt grei, eneste er at det er kun 2 s-ata kabler med, noe som er litt dumt, da korta har 4 porter. dessuten er de gule kablene ganske myke og lette å ha med å gjøre.

 

ultra d har ikke sli nei, men du kan enten modde chipsettet fysisk og få sli, eller satse på at en driver åpner for sli støtte. har vært en del diskusjon rundt dette i det siste, da det er noen som vistnok har klart å lage en driver for sli på i utgangspunket ikke-sli hk.

 

selv har jeg dfi og er veldgi fornøyd. eneste som plager meg er muligheten for å klokke ocz brikkene mine over 250mhz. vistnok har dfi en del problemer med 2gb minne sett dersom de blir klokka 250+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...