endrebjo Skrevet 6. april 2006 Rapporter Del Skrevet 6. april 2006 Eneste forskjellen er vel at på Opteron så heter det speedstep? Skal være samme systemet etter hva jeg har forstått.. 5878673[/snapback] Står det plutselig SpeedStep i BIOS da?Hvor har du egentlig SpeedStep fra? SpeedStep er det navnet Intel bruker på omtrent samme teknologien (EIST, Enhanched Intel SpeedStep). Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. april 2006 Rapporter Del Skrevet 6. april 2006 Da er det jeg som roter med navnene, har ikke engang sett etter denne funksjonen i bios jeg så.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. april 2006 Rapporter Del Skrevet 6. april 2006 Hva pleier brikkesettemperaturen å ligge på på nF4 Ultra-D? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. april 2006 Rapporter Del Skrevet 6. april 2006 her er mitt brikkesett, kjøling står oppgitt i porfil. har satt chipsett vifta til å blåse max ved 70grader. da hører jeg nemlig ikke vifta. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. april 2006 Rapporter Del Skrevet 6. april 2006 Nordsiden ligger her på 42grader i følge everest. Btw, Cpu ligger på 38 grader og gpu på 39 (idle), uten at vannpumpa går! (har ikke testet load verken på cpu eller grafikk) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 endrebjorsvik Postet i går, 18:43 Står det plutselig SpeedStep i BIOS da? Hvor har du egentlig SpeedStep fra? SpeedStep er det navnet Intel bruker på omtrent samme teknologien (EIST, Enhanched Intel SpeedStep). I bios står det naturligvis det samme som du allerede har funnet under "Genie bios settings" Men jeg har sett at funksjonen som setter ned frekvens og Vcore ofte omtales som "AMD Power Now!" på Opteron. Driver til det kan du laste ned her: PowerNow!/ Cool 'n' Quiet Opteron. Men det virker som kjært barn har mange navn, for til Linux kalles det Cool 'n' Quiet drivere, mens det til XP 32/ 64 kalles AMD PowerNow! Hvis du laster ned riktig exe fli til ditt os fra linken, og enabler K8 C'n'Q i bios burde det jo virke... Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Hvor mye fysisk press tåler egentlig en cpu fra kjøleren? Har en Asetek Vapochill Micro på en Venice 3500+, men det virker som om den sitter dårlig. Det følger jo med en ramme som monteres over kjøleren og skrus fast i HK. Jeg kan lett vri på kjøleren etter montering! Er det forresten noe å hente på å ta av HS på en venice? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Er det 16pund de gamle tålte? Vel 8kg trykk... Mener det var noe slikt. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Er det 16pund de gamle tålte? Vel 8kg trykk... Mener det var noe slikt. 5881633[/snapback] Det er da snakk om med HS, ikke sant? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Er det 16pund de gamle tålte? Vel 8kg trykk... Mener det var noe slikt. 5881633[/snapback] Det er da snakk om med HS, ikke sant? 5881731[/snapback] Ja, med HS. De kjølerne som typisk er store, tunge pleier å ha fjærer på skruene for å avlaste. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) endrebjorsvik Postet i går, 18:43 Står det plutselig SpeedStep i BIOS da? Hvor har du egentlig SpeedStep fra? SpeedStep er det navnet Intel bruker på omtrent samme teknologien (EIST, Enhanched Intel SpeedStep). I bios står det naturligvis det samme som du allerede har funnet under "Genie bios settings" Men jeg har sett at funksjonen som setter ned frekvens og Vcore ofte omtales som "AMD Power Now!" på Opteron. Driver til det kan du laste ned her: PowerNow!/ Cool 'n' Quiet Opteron. Men det virker som kjært barn har mange navn, for til Linux kalles det Cool 'n' Quiet drivere, mens det til XP 32/ 64 kalles AMD PowerNow! Hvis du laster ned riktig exe fli til ditt os fra linken, og enabler K8 C'n'Q i bios burde det jo virke... 5881558[/snapback] Ahh... der har du det ja.AMD Power Now! er en eldre teknologi som alltid har vært på Opteron mener jeg. Jeg tror også den var på AMD Athlon MP eller kanskje det var XP-M. Skal se om den Power Now!-driveren fungerer bedre. Endret 7. april 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Skulle SLi modde et ultra-D kort forleden. Men til min store "forskrekkelse" var modde-punktene dekket av epoxy 10 minutter senere var epoxyen fjernet :!: haha Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 Hei, jeg skal snart oppgradere systemmet mitt, og da skal jeg ha meg DFI hovedkort. Valget står mellom SLI-D, SLI-DR og SLI-DR expert. Hvilke av dem er best å overklokke med? Jeg tenker mest på SLI-D pga prisen, men hvis expert er bedre til å overklokke så er jeg villig til å betale mer (tenker å kjøre en opty 165 eller noe sånt på den). Noen som har noen synspunkter på hva jeg burde gå for? Leste foresten om at det var flere tilfeller hvor folk har drept sine CPUer med en expert hovedkort. Kjent problem eller tilfeldigheter? Har denne RAMen som skal i hovedkortet: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28501 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 (endret) expert kortet er vel litt utbedra på diverse småting i forhold til de tre andre, men du klarer deg nok helt fint med et SLI-D kort. jeg sitter selv på et ultra-D som funker 100% og klokker bra. har kjørt 146 opteronen min på 300*10 med suksessfull 1M superpi testing edit: opplevde no rart her nå, lasta ned nyeste Cpu Z. den påsto at jeg kjører 2T commandrate. noe som ikke kan stemme fordi det står 1T i oppstarten, dessuten så får jeg 7000mb båndbredde i sandra på 241,7mhz med 3-3-2-7 timings, noe som er over 90% effektivitet. dersom jeg kjører 2T så burde jeg få ca 1000mb extra, og da er jeg godt over 100% båndbredde i forhold til mhz på rammen. noen som kan bekrefte at cpu z tar feil? btw, hvor endrer jeg commandrate i bios på dfi Ultra D kortet? har ikke klart å lokalisere den innstillingen Endret 8. april 2006 av Spirre Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 (endret) edit: opplevde no rart her nå, lasta ned nyeste Cpu Z. den påsto at jeg kjører 2T commandrate. noe som ikke kan stemme fordi det står 1T i oppstarten, dessuten så får jeg 7000mb båndbredde i sandra på 241,7mhz med 3-3-2-7 timings, noe som er over 90% effektivitet. dersom jeg kjører 2T så burde jeg få ca 1000mb extra, og da er jeg godt over 100% båndbredde i forhold til mhz på rammen. noen som kan bekrefte at cpu z tar feil? 5887074[/snapback] 2T skal jo føre til lavere ytelse enn 1T pga. høyere forsinkelse i minnekontrolleren. Hvordan kan du da få 1000 MB/s ekstra? btw, hvor endrer jeg commandrate i bios på dfi Ultra D kortet? har ikke klart å lokalisere den innstillingen Etter å ha kikket litt i manualen tror jeg det er Command per Clock under DRAM Configuration. Edit: BTW engelsken i manualen er ikke av det beste jeg har sett. Endret 8. april 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 sorry mente 1000mb mindre. jeg tenkte at dersom jeg faktisk kjørte 2T, så burde jeg tekninsk sett ha hatt ca 8000mb båndbredde med 1T, noe som er umulig med tanke på mhzen rammen min kjører på. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Etter å ha kikket litt i manualen tror jeg det er Command per Clock under DRAM Configuration. Jepp, enabled = 1T disabled = 2T Endret 8. april 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 (endret) hvor på lista sitter denne command per clock da? jeg har nemlig fått en oversikt over innstillinger jeg kan kjøre, og der er det en enable/disable rett under divideren, men problemet er at denne ikke er lista på ultra d kortet mitt. der går den rett fra divider og ned på CL la til et bilde over den lista jeg snakka om. har lat innforklaring på de enable/disable mulighetene jeg har kan legge til at jeg kjører alt på auto, fikk minimalt med forbedring av å sette oppe etter den lista, og jeg orker ikke sitte å teste så mye innstillinger. eneste som er fastsatt er divider og 3-3-2-7 timingene. Endret 8. april 2006 av Spirre Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 Det er den øverste på bildet der ja, hvilken bios har du? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 310. har ikke flasha fordi den funker fint men jeg kjører 1T i følge oppstarts infoen i bios, og dessuten har jeg for bra båndbredde til å kjøre 2T så er bare cpu z som viser feil tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå