Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Kan du si litt mer om hvilke komponenter du har? CPU, HK og RAM....

5734431[/snapback]

Jess det kan jeg.

Har en athlon64 x2 3800+ med twinmos 2gb sett. Det hele kjører på et dfi lanparty sli-d

Twinmos RAM

Athlon64 x2 3800+

dfi nf4 sli-d

power supply er på 550watt og drar i tillegg tre harddisker og et gainward bliss 7800gt glh dd. har ikke regna nøyaktig om den tåler det. men maskinen fryser seg helt tilfeldig. ikke spesielt under belastning av tunge programmer. så tror ikke feilen er der heller.

takk for alle tips jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tilfeldig frysing kan fort være ramproblemer. fyr opp memtesten du har på hk og kjør noen runder med test 5, så ser du om du får error eller ikke.

det kan også funke fint å øke volten på rammen et hakk eller to. jeg hadde et sett twinmos brikker som måtte ha 2,8v for å funke, selv om de skulle kjøre fint på 2,6v.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Hei og hå, kommer kun med et spørsmål her.

Lurer på om denne CPU-vifta http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMFSC77&mcat=c177 passer DFI nF4 Ultra-D ?

Ser ikke DFI hket noe sted i supportable hk, men SLi-DR står der, de er vel lik i fyskiske plasseringer og størresle?

5737096[/snapback]

Dette er en VF7700-Cu som er litt "jazza opp" -led i vifta og spinner litt fortere på max. Jeg hadde 7700-cu, så den passer ja.

Lenke til kommentar
Hei og hå, kommer kun med et spørsmål her.

Lurer på om denne CPU-vifta http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMFSC77&mcat=c177 passer DFI nF4 Ultra-D ?

Ser ikke DFI hket noe sted i supportable hk, men SLi-DR står der, de er vel lik i fyskiske plasseringer og størresle?

5737096[/snapback]

Dette er en VF7700-Cu som er litt "jazza opp" -led i vifta og spinner litt fortere på max. Jeg hadde 7700-cu, så den passer ja.

5744684[/snapback]

Ok, takker for svar :)

Lenke til kommentar
Jess det kan jeg.

Har en athlon64 x2 3800+ med twinmos 2gb sett. Det hele kjører på et dfi lanparty sli-d

Twinmos RAM

Athlon64 x2 3800+

dfi nf4 sli-d

power supply er på 550watt  og drar i tillegg tre harddisker og et gainward bliss 7800gt glh dd. har ikke regna nøyaktig om den tåler det. men maskinen fryser seg helt tilfeldig. ikke spesielt under belastning av tunge programmer. så tror ikke feilen er der heller.

takk for alle tips jeg kan få :)

5735113[/snapback]

Jeg legger merke til at du har Nforce4 brikkesett kombinert med dobbeltkjerneprosessor og et GeForce 7800GT-skjermkort. Jeg vet ikke om problemet i ditt tilfelle er relatert til denne kombinasjonen, men det er enkelte som opplever problemer med denne typen oppsett i følge denne tråden i Nvidia-forumene, du finner mer informasjon i den tråden.

Jeg vet ikke om problemet i ditt tilfelle har noe med dette å gjøre, og jeg håper jo at det ikke har det siden det kan være vanskelig å finne ut av, men tenkte jeg skulle nevne det i allefall. De har diverse løsningsforslag i den tråden, men dessverre er det ikke alle som klarer å løse problemet.

Symptomene er at maskinen fryser iblant, og noen brukere får rett og slett blåskjerm som en følge av dette. Hos andre virker det som om maskinen bare fryser midlertidig og går videre igjen etter noen sekunder, spesielt da i Direct3D-spill.

Dessverre har jeg sistnevnte problem selv, og jobber for tiden med å finne årsaken til det. Jeg har forøvrig ikke DFI-hovedkort selv, men et Nforce4-hovedkort fra Asus (A8N32-SLi Deluxe).

Edit: Har i ettertid funnet ut litt mer siden jeg skrev dette: I mitt tilfelle ser det rett og slett ut til at hovedkortet er defekt, alle problemene forsvant når jeg satte et annet hovedkort inn i PCen.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

vi vet dette lord. det har blitt tatt opp før, og avkrefta flere ganger. flere folk her på forumet som kjører enten 20 pin psu og/eller psu med langt mindre enn 480watt.

vi kom vel mer eller mindre fram til at de sier det for å redusere antall muligheter for feilfiksing og dermed spare seg masse problemer.

"du har problemer sier du? kjøp større psu" :ermm:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Har bestillt meg dette kortet DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR,PCI-EX16

Skal flytte over all hardware fra mitt gamle Asus A8N-SLI Premium, er det noe spesielt jeg må tenke på da, kan jeg bare flytte over hardwaren uten at jeg må reinstallere XP og slikt på nytt??

Retro..

Endret av Retroboy
Lenke til kommentar

Jeg har et: DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D nForce4 Ultra - Socket939 ATX

Dette kortet blir veldig varmt, ca 45C idle.. og den lille plast drittviften går på over 4tusen omdreininger, noen tips på hva jeg kan gjøre? den viften ødelegger en ellers så stille htpc'n :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...