Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

De OCZ har BH5 så det forklarer jo iallefall at -1 bios er bra for winbond BH5.

 

Lest et sted at DFI gjorde om -1 -2 -3 greiene/romsip etter 510 biosen .

Så den lista på TechpowerUp stoler jeg ikke helt på .

 

Når jeg kjøpte mitt i SLI-DR i desember var det preloadet med 623-3 ,

så jeg vil tro at på 623 og oppover er -3 "all purpose" .

At default bios å laste ned fra de også er 623-3 forsterker at -3 er ment

for "all purpose" ram.

 

OCZ's BigToe 704-2BTA BIOS ville jeg ha prøvd hvis jeg var deg .

Den har bedre autosettings enn DFI orginale .

 

Last inn den (som de fleste bruker) og sjekk hva andre med twinx-4400C24 har for timings satt .

If You HAVE CORSAIR-TWINX1024-4400C25PT

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke BH5

 

Vanlige PC3500 E.L

 

Dette et bare noen brikker jeg har liggende....

 

 

Prøvde den biosen. Får en melding i innloggingen som jeg aldri har sett før.....systemavslutning. Maksina blir bootet på nytt....

 

Merkelig dette altså. Prøvde med "alt" på auto og de innstillingene du linket til. Samme problem.

 

Nå kommer jeg ikke inn i windows med de brikkene og offisiell bios heller...! Litt lost her nå.. :dontgetit:

 

Setter inn OCZ-brikkene.....rett inn...no problemo!... :hmm:

Endret av skongsli
Lenke til kommentar

Hei Kan noen vær så snill og hjelpe meg har store problemmer med et ULtra-d kort. Har ganske nylig kjøpt meg 3700+ 250gb samsung sata disk og POV 7800gt og creative xstrememusic 2048mb ram 3-4-48@ 500mhz

 

bruker Nero 7 til og gjøre om fra divx/xvid til DVD. på min gamle p4 2.4 ghz med IDE disc 9500 pro og 512mb ram cl 2.5 3 3 7.

 

Problemet ligger i at når jeg gjør om filmen ligger lyden fra 2-4 sec bak filmen dette skjedde ikke med den gamle hardwaren min bruker også samme dvd brenner.

 

har både prøvd nye hardewaren i standar modus og overklokket modus.

Lenke til kommentar

jeg får problemer med min ram også over 250mhz. og det er ikke brikkene sin feil, det er hk som ikke klarer å kjøre rammen når du bruker den i 3d. men at det skaper ditt problem er vanskelig å si.

 

kjør memtest (test 5) via hk å se om rammen er frisk.

Lenke til kommentar

Har nå testet en rekke modifiserte bioser. Blant annet 704-2BTA som syar2003 anbefaler. Nå har jeg problemer med å få bootet maskinen med disse brikkene. Maskina rebooter under booting av windows. Med alt på auto og 2T gikk alt fint på standard hastighet og 2.8v. Kjørte memtest i kun kort tid, men det virka som alt var ok. Så går jeg i bios og setter 1T.....da booter ikke windows lengre.....:( wtf!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg skjønner hva som er feilen hos deg skongsli, men siden det er så mange som prøver å hjelpe deg her i denne tråden, bør du kanskje nevne at du har prøvd samme settings som jeg bruker på mine C25 @300Mhz (24/7 fart -DFI Expert), så at dine da knapt booter pga tider er vel tvilsomt, med mindre de er defekte.

Ikke minst syns jeg det du nevnte i den andre tråden, at en og en brikke faktisk fungerer er viktig opplysninger. Hvis dette fortsatt er tilfelle tolker jeg det dithen at brikkene i seg selv er ok, og at problemet ligger i hk/cpu.

Men det er sikkert andre her som kan mye mer om dette enn meg, men jo bedre opplysninger du kommer med, jo bedre hjelp kan du få av ekspertene her, derfor nevner jeg dette :)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si jeg skjønner hva som er feilen hos deg skongsli, men siden det er så mange som prøver å hjelpe deg her i denne tråden, bør du kanskje nevne at du har prøvd samme settings som jeg bruker på mine C25 @300Mhz (24/7 fart -DFI Expert), så at dine da knapt booter pga tider er vel tvilsomt, med mindre de er defekte.

Ikke minst syns jeg det du nevnte i den andre tråden, at en og en brikke faktisk fungerer er viktig opplysninger. Hvis dette fortsatt er tilfelle tolker jeg det dithen at brikkene i seg selv er ok, og at problemet ligger i hk/cpu.

Men det er sikkert andre her som kan mye mer om dette enn meg, men jo bedre opplysninger du kommer med, jo bedre hjelp kan du få av ekspertene her, derfor nevner jeg dette :)

5716190[/snapback]

 

 

Ja, jeg er enig at opplysningene er noe rotete fra min side. Det kan neste se ut som om brikkene er i orden, men jeg skal få testet dem på en annen maskina så får vi se.

 

Jeg foreslår at de som har kunnskaper og tips om dette kan se i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=546767

 

Setter stor pris på alle som kommer med tips!! :thumbup:

Lenke til kommentar

For å skli ut litt:

 

Har bestillt et nF4 Ultra-D, og har nå i etterkant seff oppdaga at CPU kjøleren min blokker øverste PCI-e spor (Thermalright XP-120).

 

Er det noe ytelsestap opp i mot å ha skjermkortet i øverste eller nederste PCI-e spor?? I så fall, hvor mye?

Lenke til kommentar
Så det reduserer ikke ytelsen noe altså? :)

5716953[/snapback]

 

Det eg mente var at det går helt fint med en XP-120 og skjermkortet i sporet nærmest cpu. Der er akkurat nok klaring.

 

Men det går også fint å bruke skjermkortet i sporet lengst fra CPU. Du må bare sette opp hovedkortet for SLI-modus. I ikkje-SLI så er det 16 lanes til sporet nærmest CPU og 2 til sporet lengst vekk. Setter du SLI-modus så er det 8 lanes til begge sporene. Eg leste en test med 6800 Ultra, der var ytelsestapet minimalt, innefor feilmarginene til 3D mark 2005 som ble brukt på testen. Det er mulig at raskere kort vil tape mere, men neppe så mye at det betyr noe. Men det går som sagt helt fint å ha en XP-120 og bruke sporet nærmest CPU. Eg har gjort det sjølv. Om du ikkje får det til så har du montert kjøleren feil vei. Den skal ha rørene mot skjermkortet.

Lenke til kommentar

chipsett kjøleren bråker dersom dere lar den gjøre det.

 

installer smartguardian, juster så max temp grensa på chipsettvifta under options.

 

jeg satte min til 70 grader. i daglig bruk vil det tilsi as we speak at chipsett kjøleren går på 2500 rpm og chipsett ligger på 41grader. selv under full load holder vifta seg stillegående og tempenpå et fint nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...