shrek_2 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Lurer på og bestille meg et DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D. men da lurer jeg på om man kan bruke den av pci-e slotten man vil til skjermkortet, eller må man bruke den nærmest cpu sokkelen?? Se bildet under.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Du kan bruke den du vil, men du får litt lavere ytelse på den andre (lengst bort fra cpu), om du vil merke dette er en annen ting.. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hva er forskjellen på DFI LANPARTY nF4 SLI-DR og DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Tror det bare er noen som slurver og utelater UT i navnet Men er ikke heeelt sikker på dette. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hva er forskjellen på DFI LANPARTY nF4 SLI-DR og DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR? 5685532[/snapback] UT har en mindre bundle.... Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 hva er bundel? Har oppfatta at det kan være flere ting, så jeg vil være sikker på det. Er det utstyret som følger med eller noe annet? Forskjellen på UT lurer jeg også veldig på.... Det står jo på DFI sine hjemmesider at de har kun ETT Lanparty-kort uten UT eller ultra.(LANPARTY nF4 SLI-DR) Klarer ikke forstå noen forskjell. Finner ikke noe på faq's engang.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Bundle er ting som følger med ja. SLI-DR har og 4 ekstra Sata porter, så om du er interessert i dem og ikke den ekstra bundlen så kan du kjøpe det andre. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hva er forskjellen på UT SLI-DR Ekspert og UT SLI-DR da? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Expert-kortet har en litt annen design som gjør det lettere å montere vannkjøling på chipsettet. Og så har det bedre strømforsyning til CPU, som kan gjøre det lettere å overklokke. Ellers har kortene det samme av utstyr og funksjonalitet. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 De koster jo det samme, så da blir det jo ekspert isteden for vanlig på meg... Når pengene faller inn.. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hva er forskjellen på UT SLI-DR Ekspert og UT SLI-DR da? 5687478[/snapback] De er jo ganske så forskjellige. Expert kortet har vel en mye bedre strømdel til CPU og klarer vel generelt mye høyere HTT. Expert kortet har vel enda flere valg for latency på minnet. Dessuten har de helt forskellig layout på kortet. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 De har omplassert dimmslottene på kortet...noen meninger om det? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 sålenge di funker er det vel det samme om de står hved CPU eller under PCI-e porter. grunnen til at de flytta var vel slik at de kunne legge om CPU og NB sin posisjon Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg har et lite spørsmål her.. Hvilket DFI hovedkort skal jeg velge av DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D, 1000kr DFI LANPARTY UT nF4-D, 1000kr DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, 1200kr DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert Jeg ser på meg selv som en overklokker og en gamer, hvis dette har noe å si. Chipsett og cpu kommer til å være vannkjølt. Hovedkortet skal kjøre noe som AMD x2, 2gb minne, 3-4 hardisker, og en mist 500w psu. Hvilket skal jeg velge? pris spiller ingen rolle Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Expert er jo det beste av de du har listet der da. Men hvordan er de DFI kortene med ATI chipset?? EDIT: Dette for eksempel. Ser vel veldig likt som Expert kortet. Dessuten kommer det vel et nytt DFI kort snart basert på ATI Crossfire Xpress 3200 brikkesettet. Endret 2. mars 2006 av aspstein Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Trenger anbefaling av nytt ram brikkesett, helst 2gb. OCZ brikkene mine var ikke kompatibelt med DFI Infinity kortet. Valget står mellom TwinMos eller Corsair Hvilken av brikkene ville dere ha foretrukket? Jeg kan legge ut maks 2k. Endret 2. mars 2006 av NiwT Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Trenger anbefaling av nytt ram brikkesett, helst 2gb. OCZ brikkene mine var ikke kompatibelt med DFI Infinity kortet. Valget står mellom TwinMos eller Corsair Hvilken av brikkene ville dere ha foretrukket? Jeg kan legge ut maks 2k. 5688254[/snapback] Da hadde jeg kjøpt noen som er hakket bedre enn de billige brikkene der. F eks Corsair twinx, Men hadde jeg måttet velge mellom corsair value og twinmos hadde jeg valgt corsair brikkene. Har hatt 3 sett med twinmos brikker som alle hadde bøttevis med feil når jeg kjørte memtest på dem. Når de var helt nye. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Tenker at jeg går for Corsair settet fra komplett. Takk for svar Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Expert er jo det beste av de du har listet der da. Men hvordan er de DFI kortene med ATI chipset?? EDIT: Dette for eksempel. Ser vel veldig likt som Expert kortet. Dessuten kommer det vel et nytt DFI kort snart basert på ATI Crossfire Xpress 3200 brikkesettet. 5688252[/snapback] De første utgavene klokket veldig dårlig vertfall.. edit: jeg kjører nå med 702-2 biosen og da har jeg mistet muligheten for 150-divider Noen nyere bioser ute? edit2: skal prøve 704... Endret 2. mars 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
MonZteR Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hjelp Jeg har også DFi Lanparty ultra-D, før kunne jeg klokke minnet ganske høyt, men ikke etter jeg skiftet til Cruical BalistX 512*2mb (3200, 2-2-2-6) Jeg får minnet på maks 450mhz, altså HTT på 225 Det hjelper ikke å sette opp cas latencyen eller de videre nedover. Jeg tror DFI kortet stiller inn minnebrikkene automatisk, slik det tror er best Jeg har sett at det har blitt brukt BalistiX sammen med DFI her på Hardware.no/overklokking.no Bare lurer på hva som skal brukes av minneinstillinger i biosen All hjelp mottas med STOOOOR takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå